Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg kan ikke finde ud af at sidde ordentligt!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der mon nogle fysioterapeuter blandt jer andre aminoer eller måske kender I nogle websites med info om at opnå optimale arbejdsstillinger?

 

Jeg tilbringer mange timer ved PC''en. Udover "klassikerne" med øm nakke og skuldre, har jeg også en tendens til at få trætte ben. Så hvordan er det nu lige man bør justere bord, skærmhøjde, stolesæde og ryglæn for at få den bedste arbejdsstilling?

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Er lige med på en lytter i denne tråd

Tilmeldt 24. Apr 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 06:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Per!

 

Du får lige et svar fra en ergoterapeut :-)

 

Jeg kan varmt anbefale webstedet: www.trygmedpc.dk

Her kan du finde retningslinier for indstilling af stol, bord m.m

Samt endnu bedre, installere en funktion, der afbryder dig i dit arbejde og

får dig til at lave øvelser for ryg/skuldre.

 

Generelt er variation vigtigt, sørg for at rejse dig ind imellem, hold pauser,

gå en tur i frokostpausen..alt det der er svært, når man som iværksætter

er dybt engageret i arbejdet ;-)

 

Sørg for at din kontorstol støtter dig i lænden, sid afslappet med skuldrene, få god fodstøtte, lad være

med at lade hånden hvile på musen, anskaf dig evt. en kontorstol med tiltfunktion- så den kan

skråtstilles.....og lav så lidt af de anbefalede øvelser indimellem.

 

Held og lykke med det!!

 

Venlig hilsen

 

Charlotte

www.hyldgaard-coaching.dk

 

 

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Charlotte,
(og UPS - jeg fik vist byttet rundt på ergo- og fysio  ).



 



Mange tak for linket og tipsene - det ser meget spændende ud. Og ja, det er præcis problemet, at når jeg først er kommet i gang med et eller spændende programmering, så glemmer jeg alt om fornuftige arbejdsstillinger og pauser  Men det er der jo også en løsning på kan jeg se!



 



Var også lige inde at kigge på dit site - ser spændende ud. Er du nystartet?



Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
En anden vigtig ting, er vel hvad du sidder på. Har du læst tråden http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=6632

Her kan jeg jo komme med en tilføjelse: Jeg har selv både dårlig ryg og skuldre og siden tråden blev "afsluttet" anskaffet mig en Swopper (http://www.swopper.dk/) - og dén kan jeg kun rose. Du kan prøve den gratis i 14 dage. De første dage får man lidt ondt visse steder i ryggen fordi man tvinges til at bruge muskler man ikke er vant til at bruge, men nu har jeg brugt stolen i 3-4 uger og kan kun rose den.



Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit input, Kim - meget interessant!
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hele er nemt nok, hvis man har arbejdsbord og kontorstol, som kan reguleres i højden og vippes og alt det der (pris: min. 10.000 kroner).


Men hvis man nu ikke har det, så er der to gode råd (ud over Charlottes råd herover):


-         Hav to forskellige stole og skift imellem dem med jævne mellemrum. Eller tag den bærbare med hen i en sofa eller en lænestol en halv times tid et par gange i løbet af en arbejdsdag.


-         Anskaf en lille fodstøtte (en 10-15 cm høj skammel), som du kan sætte fødderne op på under skrivebordet.


 


Den bærbare har i øvrigt en del af skylden fordi skærmen sidder for lavt. Det giver spændinger i nakke og skuldre at skulle holde hovedet let foroverbøjet hele tiden.


Hvis det er muligt, kan det derfor hjælpe at skifte mellem at arbejde på den bærbare og en stationær skærm, som kan komme op i ordentlig højde.


 


Jeg ville ønske, at der var en bærbar computer på markedet med løst tastatur eller løs skærm, som man kunne flytte rundt efter behov.


 


Mvh. Bo Jensen


Butik Go’aften


www.goaften.dk


Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sidder selv i en Magnus stol fra Jysk til ca. 700Kr kan fås til 500kr på tilbud...
sidder utroligt godt i den men problemet er bare den bliver slidt hurtigt men har fået den byttet et par gange på garanti :)

Mener osse hvis man bruger meget tid foran skærmen er et hæve/sinke borden god ide...

Husk osse at have din skærm i øjn højde (så du kigger ligeud og ikke ned!)


Side 1 ud af 1 (9 indlæg)