Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En netbutikindehavers bekendelser ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Efter min bedre halvdel i ca. 4 mdr. har haft netbutikken Tallula.dk er det på tide at få professionel hjælp.

Udfordringer

1. Kommentarer til siden layout, farver, usability mv. (Scannet løsning)

2. Mange besøgende (over 4.000 denne måned) men få køber noget hvorfor ? hvad er jeres erfaringer ?

3. Gode ideer til "gratis markedsføring" af en netbutik

Takker for jeres tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:37
Et forslag kunne være at indsætte Google Analytics og så lade den opsamle statistik i en månedstid. Der efter kan du se hvor brugerne kommer fra, hvilke sider der er de sidste de besøger og prøve på den måde at identificere et mønster blandt dem der ikke køber noget og dem der køber noget. 

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:45
Hej Tommy

Tak for dit input.

Denne statistik mulighed ligger allerede i Scannet webshop og hovedparten af de besøgende indtaster adressen direkte.

Optimize

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 17:06
Nu ved jeg ikke, om du har læst nogle af de andre indlæg der har været omkring webshops, både opbygning, og det med antallet af besøgende og køb. Men jeg vil gerne gentage noget af det jeg har skrevet før. Det er en spændende butik, og interessante varer.

Vi har tidligere haft en scannet webshop, og det er min opfattelse, at antallet af besøgende her er meget højt, og jeg havde en klar opfattelse af, at antallet til tider var for højt. F.eks. at en enkelt kundens kig på flere sider blev opfattet som flere besøg. Vi har i hvert tilfælde set et meget markant fald i antal besøg efter vi skiftede, samtidig med at vi har haft en begydelig omsætningsfremgang. 4000 besøgende om måneden er mange, men det er måske ikke det reelle tal.

Med hensyn til layout, så er der for meget på forsiden efter min smag. Vi skiftede blandt andet shop, fordi vi var træt af den brede produktvisning i højre side på forsiden, og derfor synes jeg også den er for bred her. I forhold til skriftstørrelsen, så er venstre menuen tilgengæld for smal, det ser ikke særlig smart ud, at menupunkterne deles over to linier. Forsiden er også bredere end det øverste logo, og alle øvrige sider er smallere, der burde være ens look.

Som jeg har skrevet flere gange før, så vil jeg gerne vide hvem jeg handler med, hvis det står på siden, er det ikke let at finde, men jeg vil som kunde gerne have et par ord om personerne bag butikken.

Vi har valgt at have en proffessionel fotograf til at tage vores produktbilleder, jeg ved ikke hvilken betydning det har for salget, men det er måske værd at overveje, der er meget svingende lys og skygge på billederne.

Håber I kan bruge mine ord til noget.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 19. Aug 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:21
Du skriver ikke noget om hvor I får trafikken fra - trafik er sjældent
gratis: Personligt så er jeg overbevist om, at Google Adwords er den
bedste form for betalt markedsføring niche forhandlere kan få fingrene
i. Det tager dog noget tid at sætte sig ind i - men det er langt fra
umuligt hvis man tænker sig om. Hvis I ikke kan få det til at virke, så
er mit råd at lukke.

Der findes så også en lang række link sider og butik guider hvor i kan blive listet gratis ;-/ ...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01
Hej Klemmesamler af 3. grad.

Selvom jeg er mand, så kan jeg godt se at disse smykker har potetiale for succes. De er rigtig flotte.

Min erfaringer med de vidunderlige kvinder har vist, at de køber smykker som markedsføres med ekslusive billeder (prof.billeder). Et hjemmelavet billeder sælger ikke, som I selv har oplevet. Få en amatur fotograf til at tag dem, måske kender en af jeres venner en.

Jeres priser er perfekt til eksklusive Dansk designet smykker, da kvinderne (kunderne) vil føle, at de virkelig har gjort et kup.

Vedrørende markedsføring, så gør som Hollywood. Lån jeres smykker ud til familie og venner når de skal til fester, og husk at de skal give jeres business-cards ud når andre kvinder spørger "åå.. gud hvor de bare smukke, hvor har du købt dem henne?". Recruitere eksisterende kunder til at gør det samme. Men husk smykkerne skal passe til deres påklædning.

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 22:34
Hej Optimize

Først vil jeg sig velkommen til Amino og iværksætteriet.

4 mdr. er ikke lang tid at have en netbutik i. Der går lang tid inden kunderne finder en og derfor er det en rigtig god ide at markedsføre sig, som der også bliver sagt her:

Køb og lav Adwords

Læg jeres linksdiverse portaler. Nogle er gratis, mens andre koster. Der er noget, som hedder e-damer, -måske det var noget for jer ?

I vil gerne have gratis markedsføring, men effektiv markedsføring på nettet er ikke gratis, så noget må I betale. Ellers prøve med omtale i aviser. lave flyers og hænge op rundt omkring.

Jeg er bestemt ingen søgeoptimeringshaj, men jeg vil alligevel sige, at man kan nå langt for ingen penge, ved at sætte sig lidt ind i, hvordan det fungere.. Man kan faktisk komme på side 1 hos google uden brug af fancy værktøjer, men det kræver arbejde og masser af tekst, som er målrettet på jeres udvalgte søgeord. Læs mere om dette på diverse tråde herinde.

Antal besøgende.. Jeg har også en Scannet forretning og jeg lærte ret hurtigt at tallet udfor referer på jeres butiksnavn, skal I ikke regne med. Her tælles også sidebesøg med, -så derfor regn kun med de andre, så har I et mere reelt billede af antal besøgende :) Min egen regel og målsætning er her, at tallet udfor google skal stige hver mdr. så er I godt med.

Design er jo smag og behag, men jeg kan heller ikke lide at produktbillederne i højre side er så store, som de er og at venstre side er så lille.. Det er sagt før, men det virker ikke godt på mine øjne.. Jeg kan godt lide produkterne, men jeg ville arbejde meget mere med jeres forside, hvis det var min butik.

Billeder er også svære.. Jeg er også først ved at lære det.. I starten tror man at "hvor svært kan det lige være"... Men det er det.. Så her ville jeg også, hvis jeg var jer, bruge en masse tid. Tag på et kursus og lær det eller hyr en fotograf og lur nogle triks af.. Ikke kun at tage billeder, men også at bruge et billedebehandlingsprogram.. Det er guld værd.

Jeg håber at have bidraget med lidt, som I kan komme videre med.. Det er hårdt slid, men det hele værd når man kan se fremskridt.

Held og lykke herfra.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:43
ting tager tid, i opstartnings facen, de første 4 måneder solgte vi kun for omkring 5000 kr. og først efter 4 måneder kom der gang i salget, og vi solgte for 25.000 kr. i sidste måned, ( vi er igang for 8 måned) og omsætningen er kun på vej i en retning, og 4000 besøgende er godt nok mange, tror næsten at robotterne er talt med der, især også fordi der er tale om at de selv skriver jeres navn). for vi får kun 200 (mennesker) om dagen nu. men tror bare det er noget med at bruge penge på google adwords, og så tage den derfra. selvfølgelig skader det heller ikke at få lavet en flottere butik af en pro. hvilket vi også regner med at få gjordt snart, så vi måske kan få en større bid af konkurrenternes omsætning.

Tilmeldt 19. Aug 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:46
En ting I kan prøve at teste er at sælge smykkerne på auktions sider som:

QXL.dk og Trendsales.dk - der er flere mange der udelukkende lever af
at sælge produkter på auktionssider. Men dette er lige som adwords også
en ting man skal sætte sig ind i.

Udover at skabe direkte salg vil dette også skabe omtale.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)