Hej Optimize
Først vil jeg sig velkommen til
Amino og iværksætteriet.
4 mdr. er ikke lang tid at have en netbutik i. Der går lang tid inden kunderne finder en og derfor er det en rigtig god ide at markedsføre sig, som der også bliver sagt her:
Køb og lav Adwords
Læg jeres
links på
diverse portaler. Nogle er gratis, mens andre koster. Der er noget, som hedder e-damer, -måske det var noget for jer ?
I vil gerne have gratis markedsføring, men effektiv markedsføring på
nettet er ikke gratis, så noget må I betale. Ellers prøve med omtale i aviser. lave flyers og hænge op rundt omkring.
Jeg er bestemt ingen søgeoptimeringshaj, men jeg vil alligevel sige, at man kan nå langt for ingen penge, ved at sætte sig lidt ind i, hvordan det fungere.. Man kan faktisk komme på side 1 hos google uden brug af fancy værktøjer, men det kræver arbejde og masser af tekst, som er målrettet på jeres udvalgte søgeord. Læs mere om dette på diverse tråde herinde.
Antal besøgende.. Jeg har også en Scannet forretning og jeg lærte ret hurtigt at tallet udfor referer på jeres butiksnavn, skal I ikke regne med. Her tælles også sidebesøg med, -så derfor regn kun med de andre, så har I et mere reelt billede af antal besøgende :) Min egen regel og målsætning er her, at tallet udfor google skal stige hver mdr. så er I godt med.
Design er jo smag og behag, men jeg kan heller ikke lide at produktbillederne i højre side er så store, som de er og at venstre side er så lille.. Det er sagt før, men det virker ikke godt på mine øjne.. Jeg kan godt lide produkterne, men jeg ville arbejde meget mere med jeres forside, hvis det var min butik.
Billeder er også svære.. Jeg er også først ved at lære det.. I starten tror man at "hvor svært kan det lige være"... Men det er det.. Så her ville jeg også, hvis jeg var jer, bruge en masse tid. Tag på et kursus og lær det eller hyr en fotograf og lur nogle triks af.. Ikke kun at tage billeder, men også at bruge et billedebehandlingsprogram.. Det er guld værd.
Jeg håber at have bidraget med lidt, som I kan komme videre med.. Det er hårdt slid, men det hele værd når man kan se fremskridt.
Held og lykke herfra.