Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning eter lagerpricippet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Go' aften Aminoer.

Jeg har vendt og drejet problematikken omkring de nye beskatningsregler efter lagerprincippet, da jeg ønsker, at gøre en investering i et selskab. Min ejerandel vil dog ligge under 10%, hvilket vil gøre, at jeg vil blive påvirket af de nye regler.

Er der nogen vej udenom om disse beskatningsregler?

Og kan nogen fortælle mig, hvorfor man ønsker at ramme en kæmpe folk af investorer og kapitalsøgende iværksættere med disse nye vedtagelser? :-)

Bedste hilsener

Greenroom

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:59

Hvis du er en person er du jo ikke inde i disse regler (beskatning efter lagerprincippet). Reglerne gælder kun selskaber. Dvs. hvis du ejer du dine aktier via et selskab og med en andel på under 10% er der ingen vej uden om nej.

Fordi man ikke ønsker at den generelle skattefrihed på udbyter og aktieavancer også skal omfatte folk der laver småinvesteringer via selskaber.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:26

Tak for dit svar.

Mine investeringer vil ske gennem et selskab (holding) - så jeg bliver desværre ramt af den nye lovgivning.

Istedet for at sætte en %-grænse burde lovgivning nærmere udstikke en beløbsgrænse. 9% af eksemplevis 20 mil. er jo trods alt et pænt beløb.

Greenroom

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)