Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Freelancer er i luften - Skab ny forretning

Side 3 ud af 8 (79 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alt jeres gode feedback, det kigger vi på snarest.
Det der er vores fokus lige nu, er at få en masse freelancere til at oprette sig.
Når vi har et bredt udvalg, så gå vi igang med at skaffe opgaver.
Men lige nu er det blot et spørgsmål om at få fyldt basen godt op.

Dbh Martin

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 18:23

Martin Thorborg:

Det der er vores fokus lige nu, er at få en masse freelancere til at oprette sig.

Dbh Martin

Må man spørge lidt ind til konceptet?
Jeg kan ikke finde nogen steder, hvor der står beskrevet, hvad det egentlig er, der skal foregå med det. 

Er det "bare" en database, hvor folk kan søge efter folk/kompetencer og så kontakte dem, enten direkte eller via det interne beskedsystem? (der i øvrigt ligner et kommentarfelt og ikke noget man umiddelbart for det første kan gennemskue er privat og for det andet, via sin udformining ikke ligefrem ligger op til en 5 siders beskrivelse af et seriøst projekt, men snarere kommentarer som: "Hey. Kan du lave mig en hjemmeside der kan det samme som Ebay?".

Eller bliver det noget med, at opgaverne skal i udbud, eller hvordan?

Hvem kan rate én?  Kan alle og enhver gå ind og give hinanden gode eller dårlige ratings, eller skal det være tidligere kunder, og hvordan holder man øje med det?
Hvis jeg ignorerer "e-bay"-henvendelsen, står det så den bruger frit for at downrate mig, mine ydelser og min virksomhed?

Jeg savner større frihed i profil-delen. 
Vi laver 500 forskellige ting herinde - og den største del af profilen hedder "Sammendrag". Sammendrag af hvad? Der er ingen steder, jeg kan uddybe det nærmere.  Jeg ville eksmpelvis gerne kunne vise nogle cases. Jeg kan sgu hoste dem selv, men jeg ville da sådan set gerne vise min grafiske side frem, når det nu er det jeg skal forestille at forsøge at "sælge".  

Det eneste sted, man kan uddybe sine kompetencer er i "Yderlige information", der er sammenklappet i profilerne - og hér kan jeg skrive 3 liner, hvis jeg vil undgå grimme scrollbars, der altså nedsætter både bruger- og læsevenligheden voldsomt - og så har jeg 2 store gabende "Licens" og "Certificeringer", fordi jeg altså ikke er Microsoft-certificeret eller andet, da jeg ikke arbejder med den slags. Jeg vil ikke have den der. 

Ligeledes irriterer det mig, at hvis jeg IKKE udfylder eksempelvis Twitter, Skype, MSN el. lign., står de stadig i profilen, bare som ikke udfyldte.  Jeg vil sgu hellere, eksempelvis kunne skrive mit telefonnummer og cvr-nummer.. eller e-mail. Eller vise den adresse jeg HAR udfyldt?

Men... de ting er udelukket, fordi I helst vil have at potentielle kunder kontakter mig via det dér kommentar-felt, eller hvad? Eller kontakte mig via Skype, Messenger eller Gud forbyde det, Twitter:  

@Lone: Kan du lave mig et site, der kan det samme som e-bay?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:20

Lone S. Hansen:

Martin Thorborg:

Dbh Martin

Må man spørge lidt ind til konceptet?
Jeg kan ikke finde nogen steder, hvor der står beskrevet, hvad det egentlig er, der skal foregå med det. 

Er det "bare" en database, hvor folk kan søge efter folk/kompetencer og så kontakte dem, enten direkte eller via det interne beskedsystem? (der i øvrigt ligner et kommentarfelt og ikke noget man umiddelbart for det første kan gennemskue er privat og for det andet, via sin udformining ikke ligefrem ligger op til en 5 siders beskrivelse af et seriøst projekt, men snarere kommentarer som: "Hey. Kan du lave mig en hjemmeside der kan det samme som Ebay?".

Eller bliver det noget med, at opgaverne skal i udbud, eller hvordan?

Hvem kan rate én?  Kan alle og enhver gå ind og give hinanden gode eller dårlige ratings, eller skal det være tidligere kunder, og hvordan holder man øje med det?
Hvis jeg ignorerer "e-bay"-henvendelsen, står det så den bruger frit for at downrate mig, mine ydelser og min virksomhed?

Jeg savner større frihed i profil-delen. 
Vi laver 500 forskellige ting herinde - og den største del af profilen hedder "Sammendrag". Sammendrag af hvad? Der er ingen steder, jeg kan uddybe det nærmere.  Jeg ville eksmpelvis gerne kunne vise nogle cases. Jeg kan sgu hoste dem selv, men jeg ville da sådan set gerne vise min grafiske side frem, når det nu er det jeg skal forestille at forsøge at "sælge".  

Det eneste sted, man kan uddybe sine kompetencer er i "Yderlige information", der er sammenklappet i profilerne - og hér kan jeg skrive 3 liner, hvis jeg vil undgå grimme scrollbars, der altså nedsætter både bruger- og læsevenligheden voldsomt - og så har jeg 2 store gabende "Licens" og "Certificeringer", fordi jeg altså ikke er Microsoft-certificeret eller andet, da jeg ikke arbejder med den slags. Jeg vil ikke have den der. 

Ligeledes irriterer det mig, at hvis jeg IKKE udfylder eksempelvis Twitter, Skype, MSN el. lign., står de stadig i profilen, bare som ikke udfyldte.  Jeg vil sgu hellere, eksempelvis kunne skrive mit telefonnummer og cvr-nummer.. eller e-mail. Eller vise den adresse jeg HAR udfyldt?

Men... de ting er udelukket, fordi I helst vil have at potentielle kunder kontakter mig via det dér kommentar-felt, eller hvad? Eller kontakte mig via Skype, Messenger eller Gud forbyde det, Twitter:  

@Lone: Kan du lave mig et site, der kan det samme som e-bay?

Hej Lone

Her er lidt svar:

For det første, så er Amino Freelancer pt. en gusten lille beta og pga. lidt kommunikationsproblemer internt, så er den lanceret for tidligt.
Derfor mangler der noget info. Men fuck det, hvor der handles der spildes.

Ideen er at Amino Freelancer skal være en meget åben base. At dine kontaktoplysninger ikke bliver vist er en fejl eller også er det fordi vi ikke er færdige med den del, hvor du selv bestemmer om du vil vise dem.. Men der kommer noget smart der. Vi er ligeglade hvordan du får opgaven, vores business er at få Plus medlemmer og hjælpe dem med at blive mere synlige end andre. Så om du får din opgave via Twitter (gnæk gnæk) eller via vores beskedsystem er for os ligegyldigt.

Måden basen fungerer på er, at du opretter dig som Freelancer. Der kommer mulighed for at du kan uploade op til 50 mbyte pral og dertil kan du linke til de ting du har lavet. Alt sammen vil blive vist på din profil.
Så vælger du de kategorier du har kompetencer inden for. Er du Amino Plus medlem kan du vælge 10, er du ikke kan du vælge 3 så vidt jeg husker.

En virksomhed der vil have en opgave lavet, kan så beskrive den så godt de kan og så invitere relevante Freelancere til at byde på den. Freelancerne kan så spørge ind til opgaven før de byde og når alt er klar, kan de afgive deres bud. Når datoen for bud udløber, så vælger virksomheden hvem de i givet fald vil samarbejde med og alle får besked om resultatet.

Når opgaven er meldt slut, så kan Freelancer og Virksomhed rate hianden og kun dem der rent faktisk endte som partnere kan rate hinanden.

Sig til hvis der er andet der er uklart eller du har gode ideer.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:40
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:44

Frederik - DirectHost:

Er enig med Herg i, at man bør kunne vælge flere kategorier end bare 5.

Jeg har personligt også måttet vælge en del fra, eftersom der bare ikke var plads til dem.

Som Amino Plus kan du vælge 10, det er der vi tjener vores penge.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:45

Jan Elmar:

Kan i ikke tilføje "oversættelse færøsk" under skrivning og oversættelse?

Vi forventer ikke mange i den kategori, så start med at tilmelde dig Oversættelse Div, så ser vi om der komme flere.

Dbh Martin

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 19:58

Martin Thorborg:

Frederik - DirectHost:

Jeg har personligt også måttet vælge en del fra, eftersom der bare ikke var plads til dem.

Dbh Martin

Okay . Men synes nu heller ikke 10 lyder af ret mange, når man trods alt betaler for det :)

Ville egentlig have skrevet noget mere her, men har sgu glemt det igen ;)

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 19:58

Martin Thorborg:

Sig til hvis der er andet der er uklart eller du har gode ideer.

Hej Martin. 

Tak for dit svar. Det kaster jo lidt mere lys på sagen. 

Min største anke, med det koncept du har beskrevet, er faktisk stjerne-ratingsystemet. 
Det er fint, at man kan bedømme og blive bedømt. Det er fint for jer, da I ikke på samme måde står til ansvar, i forhold til dem, der ikke kan opføre sig ordentligt overfor en kunde. Man kan nemt se på jeres site, at de ikke er anbefalesværdige og på samme måde, er det jo fint for dem, der skal have løst en opgave.

Men:

Jeg kan ikke i min vildeste fantasti forestille mig, at købe et produkt af en freelancer og så gå ind og bedømme vedkommende fra 1-5. Med mindre det var RIGTIG godt, eller RIGTIG dårligt.
Tror du virkelig, at en, der har arbejdet sammen med en freelancer over flere uger, korresponderet med vedkommende hver dag og har siddet i møder om projektet, vil synes det er fedt, at gå ind og rate "3 stjerner", for et middelmådigt stykke arbejde?
Hvor ofte bliver 2, 3 og 4 stjerner brugt, bare på indlæggene herinde? Er vi ikke enige om, at det overvejende er yderlighederne, der benyttes? 1 eller 5 stjerner?

Kan man ikke lave det .. lidt mere nuanceret?   Ala LinkedIn's anbefalinger eksempelvis? Så kan man anbefale, med pæne med måske lidt neddæmpede superlativer. Du har vel selv skrevet anbefalinger til ansatte igennem tiderne. Pæne ord, der mellem linierne skriger "middelmådigt" til læseren :)

Det ville også være smart, hvis "rateren" skulle/kunne vælge hvilke områder de havde samarbejdet på.  
Én der både sælger PHPløsninger og oversættelser, er måske god til det ene, men knap så god til det andet.  (hvorfor sælger de så begge dele, spørger du? Det gør jeg sådan set også - men ikke desto mindre, eksisterer den type profiler da allerede derinde :-))

Og så kunne det måske også være rart, at man som Freelancer kunne svare på en eventuel kritik.  Hvis I skal leve af - som du siger - at sælge Plus Abb., så folk kan sælge deres ydelser derinde, så ville det være en god idé at holde hånden mindst lige så meget over os, som I gør af vores potentielle kunder. 

Hvis en Freelancer får bare én 1-stjernes rating af en kunde, så får de højst sandsynligt aldrig en opgave igen, via Amino Freelancer, fordi de vil ryge til bunds i sammenligning med konkurrencen - og så har du  mistet en kunde. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:12

Hej Lone

Nu forsimplede jeg også tingene lidt.

Freelancere bliver bedømt på flere parametre. Her er de på engelsk, da de er kommunikeret til vores Manilla drenge og jeg ikke gider at oversætte dem:

For Freelancere:

• Quality of work
  • Responsiveness
  • Professionalism
  • Subject matter expertise
  • Adherence to schedule
  • Adherence to cost

For opgave udbyder:

• Quality of work requirements
  • Responsiveness
  • Professionalism
  • Payment on time
  • Adherence to schedule

Hvert punkt bliver bedømt og har forskellige vægte og man kan dertil lægge en skreven kommentar.
Jeg tror faktisk at folk vil bruge det godt.

Vi må tage problemerne som de opstår og vi er meget åbne over for forslag hen ad vejen.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:14

Frederik - DirectHost:

Martin Thorborg:

Frederik - DirectHost:

Dbh Martin

Okay . Men synes nu heller ikke 10 lyder af ret mange, når man trods alt betaler for det :)

Ville egentlig have skrevet noget mere her, men har sgu glemt det igen ;)

Får man flere, så vil man bruge dem uanset om det er relevant og så ender vi med at have en stor rodebunke.

Dbh Martin

Side 3 ud af 8 (79 indlæg)