Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CPA Vs. CPC i Google adwords

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe gået og overvejet om det er bedst at køre med CPC eller CPA. Jeg har den selv indstillet til CPA, men går og overvejer om jeg skal gå tilbage til CPC for selv at få lidt mere kontrol.

Lige nu har jeg slettet nogle søgeord hvor google med CPA simpelthen er blevet ved med at byde alt for høje priser (over flere måneder i træk) som giver en alt for høj pris per konvertering på disse søgeord. Den lader til at være lidt for langsom til at lære :-)

Sikkert et svært spørgsmål. at besvare, men hvis nogle har noget at byde ind med hører jeg gerne fra jer :-) Især hvis nogle har en webshop indenfor noget som ikke er sæsonbetonet, og har prøvet at lave nogle sammenligninger.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 08:50

Det er lige før du selv giver svaret! Hvad der er bedst må komme an på en test og måling af dine resultater, som du selv er inde på. Hvis prisen pr. konvertering er for høj med CPA, bør du vel ikke fortsætte? Kan du få en lavere konverteringspris med CPC, så er det nok den vej, du bør gå.

Men det virker som om, du har meget godt tjek på det - så test, mål og evaluer og se hvad der virker.

Jan P. Olsen - Min virksomhed Agilitor beskæftiger sig med online marketing, Google AdWords og søgemaskineoptimering (SEO).

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 09:17

Hej Jan

Det er kun nogle søgeord hvor konverteringsprisen er for høj, og disse har jeg så slettet hvis jeg har kunnet se at google ikke har lært det hurtigt nok og fået dem længere ned i budpris. Overvejer så at lave en CPC kampagne med de søgeord til noget lavere klikpris så ROI bliver optimeret og giver overskud også på disse.

Problemet med at teste er at det svinger meget fra måned til måned selvom jeg kører med samme kampagne, men er nok vejen frem.

Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 10:45

Jeg har brugt lang tid på at teste begge ting. Min erfaring er, at selvom man kan køre på CPA, så skal man ikke altid gøre det. Google skal have rigtig meget historik før den kan gøre det korrekt. Måske 200-500 konverteringer før det giver mening.

Mit råd vil være at køre tilbage til CPC, optimere så godt du kan, og så når du har omkring 300 konverteringer med din optimeret kampagne, så prøv at slå CPA til igen.

Det kan blive rygtig dyrt hvis du slår CPA til for hurtigt.

Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 10:45

Jeg har brugt lang tid på at teste begge ting. Min erfaring er, at selvom man kan køre på CPA, så skal man ikke altid gøre det. Google skal have rigtig meget historik før den kan gøre det korrekt. Måske 200-500 konverteringer før det giver mening.

Mit råd vil være at køre tilbage til CPC, optimere så godt du kan, og så når du har omkring 300 konverteringer med din optimeret kampagne, så prøv at slå CPA til igen.

Det kan blive rygtig dyrt hvis du slår CPA til for hurtigt.

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 12:23

Hejsa

Har langt over det antal konverteringer allerede :-)  Tror måske at CPA virker rigtig godt hvis man kun køre med eksakte søgeord, mens den lader til at byde alt for meget på mange andre søgeord hvis man har bred søgning. Tror min plan bliver at gå tibage til CPC da der er større mulighed for selv at optimere, men selvfølgelig også lidt mere arbejde.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)