Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debatforum software m.m.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Har I nogle forslag til, hvad man evt. kunne kigge på, hvis man gerne vil lave et forum, kombineret med forside + undersider....?

Altså en forside, med 3-5 undersider eller noget i den stil, mulighed for RSS feeds, mulighed for at lægge banners ind på sider + og så et forum med mulighed for banners.

Må meget gerne være seo-venligt i sin opbygning...

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 14:27

Der er flere muligheder:

1) Lave et almindelig HTML baseret websitet, og så bruge PHPBB3 forum software og læg det ind i designet

2) Bruge et CMS som har forum-modul man kan koble på. Fx:

Joomla + Kunena forum modul

Wordpress + SimplePress forum plugin

De fleste udbredte CMS'er har et forum-modul, du kan koble på, så du kan bare bruge det CMS du foretrækker.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 15:38

Ja, der var da nogle gode idéer...

Kiggede lige på Joomla + forum-modul. Jeg synes at de hænger noget ift. søgning i forum, de forskellige forum-moduler. Ellers ville det jo være oplagt med den slags....

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 15:54

Ja, det kan du have ret i. Stort set alle CMS'er, forums eller bare generelt almindelige sites, som har egen søgefunktion, synes jeg virker med forbehold.

Vi er jo blevet så vant til Googles fantastiske indeksering ;)

En mulighed var at erstatte sitets/forummets indbyggede søgefunktion med en Googles custom search: http://www.google.com/sitesearch. Det har jeg gjort på mange sites - og på nogle af dem også indkluderet Adsense reklamer, så man kan tjene lidt på søgninger på eget site. Men det afhænger jo af det specifikke site, om det er en god at gøre eller ej ;)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 17:08

Så skulle man måske kombinere fx joomla, med et phpbb3....så kunne man vel få et godt forum + gode muligheder for at opdatere med nyheder indenfor det område, som sitet handler om, samt diverse produkter osv....

Ved du hvad den slags koster at få sat op?

Jack

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 17:30

Ja, PHPBB er efter min mening klart det bedste forum-software, der findes, selvom det også har sine ulemper. Det er også omfangsrigt, så det er altså ikke til alle formå, det er lige velegnet ;-)

Hvis du kigger på http://ubuntudanmark.dk/forum som jeg lavede for længe siden, kan du se, at forummet er bygget ind i sitets generelle design, så sitets menu og struktur stadigvæk er der, selvom man reelt går over på et andet system. Det kan gøres bedre end det der, men det er i princippet det du kan gøre, hvis du vil køre Joomla+PHPBB.

Jeg kan godt give dig et tilbud på en opsætning, hvis du ønsker det, men jeg skal i såfald lige have nogle flere detaljer på, hvilket design det skal integreres med, om det skal integreres med Joomla site eller bare et almindeligt HTML baseret site, og om forummet også skal redesignes mm. :-)

Så send gerne nogle detaljer til mig på mp@o-biz.dk, så skal jeg gerne lave et tilbud til dig.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 18:00

Ok....jeg sætter mig lige og finder ud af, hvad det egentlig er jeg vil ha ;o)

Jack

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 18:12

Ja, det er en god ide :-)

Kontakt mig gerne hvis du får brug for nogle råd.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 18:57

Jeg ville holde mig fra at bruge både joomla og phpbb. De kan godt fungere sammen, men når du nu alligevel skal starte helt forfra, så vil jeg forslå at du blot benytter én type software. Så enten kunne du jo tage joomla og bruge et af de mange forums der er til dette. Eller gå den anden vej og sætte et phpBB forum op, hvor du så bare laver de undersider du nu engang skal bruge i samme system.

Hvis du på længere sigt stiler efter at få en portal, med nyheder, billedegalleri osv, så ville jeg gå efter Joomla.

Min erfaring viser mig, at det er dumt at blande disse forskellige software typer. Det kan godt fungere, men det er unægteligt nemmere hvis du holder dig til en Open Source Løsning.

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 19:54

Ja, det er unægteligt spild af ressourcer at bruge to forskellige systemer, som begge skal vedligeholdes med design og opdateringer, hvis ikke det også giver noget ekstra værdi.

Et standard-PHPBB forum og dets udvidelser kan dog mere end nogle af Joomlas forum-moduler, så spørgsmålet om det er en god ide, afhænger virkelig af formålet, og hvor langt man er villig til at gå med tilretninger og special-komponenter i Joomla.

Hvis man udover forummet kun har behov for 3-5 statiske HTML-sider, kan det jo ikke svare sig med to systemer. Skal man både have en shop og en nyhedsportal, samtidig med at man vil køre et (fx) seriøst communityforum, kan to forskellige systemer sagtens være en god ide.

At det er dumt at blande softwaretyper er noget fis. Det afhænger af hvordan det implementeres, og at man har valgt systemer efter sine systemkrav og ikke omvendt. Det er jo heller ikke dumt af de banker, som kører med en seperat Wordpress installation, så deres blog (og eventuelle angreb på denne) ikke har nogen berøringsflade med bankens øvrige, forretningskritiske systemer at gøre. Med andre ord er det ikke i sig selv dumt at blande softwaretyper - det afhænger ganske enkelt af, hvad der er den bedste løsning til opgaven og implemtenteringen af løsningen.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)