jeg vil varmt anbefale www.nhl-data.dk. De er ikke de billigste indenfor dns hoteller og domæne registrering men deres service er den bedste jeg til dato har oplevet, jeg har prøvet one.com (tidligere b-one.neti), cliche og webglobe men ingen af dem har leveret den samme service som nhl-data.dk. Jeg talte med nhl-data i forbindelse med en række domæner som vi gerne ville sikre os og jeg forklarede dem hvad vi gerne ville og fik et godt tilbud. Jeg kan kun sige at deres service stikker de andre og er pengene værd.
Tjaa, Jeg har ikke set noget der slår gratisdns.dk, man kan sågar bestille via mail, helt automatisk, og der er efter min mening ret stor forskel på 250 kroner og så 79 kroner for et .dk domæne. Og så kan man sådan set også få 10% rabat på domænerne hos gratisdns via en mini-registratorkonto.
Så bare det første år er der sparet 541Kr ved at bruge GratisDNS... Og jeg mener så osse at GratisDNS/Larsen Data levere den bedste service set blandt udbydere...
I forhold til at købe domænenavne for at lade dem ligge skal du måske være opmærksom på om der på et tidspunkt evt. kunne dømmes "warehousing" dvs. at domænerne er hjemkøbt alene med det formål at videresælge. Jeg mener dog at kunne se af din formulering, at du er opmærksom på problematikken.
I forhold til at købe domænenavne for at lade dem ligge skal du måske være opmærksom på om der på et tidspunkt evt. kunne dømmes ''warehousing'' dvs. at domænerne er hjemkøbt alene med det formål at videresælge.
Det tror jeg ikke der er den videre store risiko for hvis der er oprettet dns og nogle records på den, så kan det jo lige så godt være domæner der bruges til f.eks. post uden at der nødvendigvis er nogen hjemmeside på dem.
Det kommer meget an på hvad man vil bruge sin tid på, som jeg ser det. Da vi etablerede os og skulle udarbejde forretningsplan, identificere kunder, udvikle produkter og markedsføringsplan, valgte vi at bruge tiden på de ting som vi mente vi kunne sælge, vi ville ikke bruge tiden på at sætte os ind i dns zones og hvilke type forwards vi ville have. Alt i alt vil jeg sige at, hvis du ikke aner en fløjtende fis om dns så er gratisdns.dk ikke nogen for dig.