Mit spørgsmål er, synes jeg selv, ret simpelt: Der er et par hjemmeside-adresser (domænenavne?), som jeg gerne vil "ligge beslag på" - men ikke lave et site til lige med det samme.
1: Er det muligt, og hvor er det billigst og gerne nemmest at gøre dette?
2: Er der en maks tid disse domæner må "ligge" uden site?
1) Har ikke rigtig nogen mening om dette spørgsmål, har set gratisdns.dk anbefalet flere gange i dette forum.
2) I praksis ikke nej. Det har været oppe at vende at indføre en brugspligt på .dk-domæner, men der foreligger så vidt jeg ved ikke noget konkret endnu.
Yes, det er helt sikkert muligt at købe dæmnerne uden at få hosting med i købet. Det kan nemt gøres via. gratisdns. Og jeg har ikke set det billigere andre steder. Så gratisdns vil jeg stærkt anbefale.
Som navnet siger, så følger DNS service gratis med når du køber gennem GratisDNS. Det vil sige at du kan pege domænerne hen på en side du allerede har.
Det synes jeg er værd at tage med...
Jeg tror at jeg har 10-12 domæner ved GratisDNS, og det virker upåklageligt.
Personligt er jeg meget glad for webglobe (www.webglobe.dk). Deres dns hotel er gratis (http://www.webglobe.dk/dns-hotel.php) og du kan styre alle de domæner du vil. Selve domænenavnet koster omkring 100 kroner inklusiv 1. års afgift