Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

wordpress start setup?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Hi, Jeg vil meget gerne lave en side og wordpress skulle vist være et af de nemmere, når man ikke har egentlig forstand på hjemmesider, FTP osv.

Først, er der en god vejledning skåret ud i PAP og STORE Bogstaver hvordan man gør. Helt fra download programmet til hosting, sætte det op så den er "live" osv osv?

Det er bare noget jeg vil rode rundt med så jeg skal bruge (gratis) meget billig hosting til at starte med, så kan man vel altid opgradere hvis der skulle komme trafik på siden. Nogen forslag til det?

Jeg har set at nogen hosting steder skriver at  der er automatisk wordpress som http://www.i123.dk/index.php og ham her

viser også en hosting hvor wordpress er automatisk. Men så har man jo ikke wordpress på ens computer eller hvad? Skal man ikke det for at kunne redigere osv, og hvis man ønsker at flytte hosting engang, hænger man så på firmaet vedr. wordpress? Hvordan fungere dette med at man fra disse firmaer har gratis wordpress? Det ser jo dejligt nemt ud men er det den bedste løsning?

Mange spørgsmål, håber at der er et par stykker af jer som kan give lidt viden fra jer om dette ;-)

Thanks :-)

 

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Et tillægs spørgsmål.

Vedr. hosting, hvis firmaet siger at pakken har 125go trafik om mdr., hvad sker der hvis den kommer over, lukker de så siden til næste mdr. hvor den nulstilles?

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

rudy:
k. Men så har man jo ikke wordpress på ens computer eller hvad? Skal man ikke det for at kunne redigere osv

Nej, wordpress er en 100% online løsning. Har du en browser og internetadgang, så har du alt, du skal bruge.

rudy:
is man ønsker at flytte hosting engang, hænger man så på firmaet vedr. wordpress?

Som udgangspunkt nej.

rudy:
vordan fungere dette med at man fra disse firmaer har gratis wordpress?

Wordpress er et gratis cms, og derfor koster det ikke hostingfirmaet noget i licenser. Desuden er det et ret godt salgsargument for nybegyndere, da de (lige som dig) har hørt en masse om "det der Wordpress".

rudy:
et ser jo dejligt nemt ud men er det den bedste løsning?

Depends... det kommer jo an på, hvad du skal bruge det til. Wordpress er et hammergodt system, men som alt andet, så har det af og til sine begrænsninger, i forhold til specifikke opgaver.

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rudy

Lige mht. den guide, der kan jeg ikke hjælpe dig.

Men hvis du ønsker billig hosting bare for at prøve det af, så køb et webhotel og domæne hos Gigahost.dk - Eller du kan oprette en gratis blog på wordpress.com.

Når du har din egen blog hos en webhost, så har du fuld adgang til at redigere osv.

Hvis du senere hen ønsker at flytte, skal der blot tages backup af alle filer samt databasen. Det er noget i IT kyndig burde kunne klare på relativ kort tid.

 

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi 2 x Michael ;-) Tak for jeres hjælp.

Ved i det der med trafikken? Hvis man har har valgt en billig løsning som siger f.eks 125 go pr mdr og trafikken oversiger, hvad sker der så?

 

 

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

rudy:

Hi 2 x Michael ;-) Tak for jeres hjælp.

Ved i det der med trafikken? Hvis man har har valgt en billig løsning som siger f.eks 125 go pr mdr og trafikken oversiger, hvad sker der så?

Hej Rudy

Det er meget forskelligt, nogle lukker siden, mens andre blot fakturere det ekstra trafik. Men det kan du læse om i betingelserne hos den pågældende leverandør.

Tilmeldt 21. Dec 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

hej rudy

det er stort set meget brugervenlig at sætte wp op 

 

1. først og fremmest skal du have et domæne som understytter .php da wp er lavet i denne sprog, her kan jeg anbefalde dig one ell unoeuro som er de billigste og som har fri trafik, når du har fået bestilt et domæne får du et ftp login samt mysql db login tilsendt.

2. gå ind på http://da.wordpress.org/ og hente wp

3. anskaffe dig ftp program som du kan uploade dine filer med

4. gå ind på dit domæne, her får du brug for mysql db login, når du er færdig med det er siden klar til brug.

jeg har lige sættet det op på under fem minutter, så hvis du vil se hvordan wp fungere fra bruger og admin siden kan du sende mig en besked, hvis du har brug for noget hjælp kan jeg hjælpe dig helt gratis

 

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rudy

Jeg startede på samme niveau som dig og for ikke at lade de tekniske udfordringer kvæle mine ideer og lyst til at arbejde med Wordpress, så betalte jeg mig fra at få det lavet.

Du kan se min side på www.billigtisverige.dk

Anders Saugstrup, som også er aktiv her, havde et tilbud i foråret, hvor han lavede et komplet Wordpress setup, med både søgeoptimering, antispam og en hel masse andre plugins.

Det kostede ikke ret meget og det eneste jeg selv skulle gør var, at oprette en konto/webhotel hos Gigahost og sende login informationerne til Anders. Så klarede han resten og jeg kunne rette fokus på alt det jeg skulle skrive og at få lavet logo osv.

Jeg synes selv det er blevet ret godt og jeg kan STÆRKT anbefale at gøre det på ovenstående måde, for så kan du bruge al din energi og fokus på at skrive indhold.

Efterfølgende har jeg lært mere og mere og læst en del og spurgt i forskellige forums, så i dag kan jeg meget mere end da jeg startede.

Jeg har valgt Gigahost normale webhotel til 340 kr. for første år. Det har virket udemærket frem til i lørdags, hvor udsendelse af et nyhedsbrev skabte så stor trafik på min side, på samme tidspunkt, at Gigahost lukkede mit webhotel ned.

Det blev åbnet igen efter en dags tid og er nu blevet flyttet over på en kraftigere server hos Gigahost og det er stadig til de samme penge.

God fornøjelse.

Dbh

Kim

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Amigo,

Det er meget fint at du laver denne guide, hatten af for det.

Men hvis det er noget som Rudy skal kunne bruge til noget, så skal den nok være mere detaljeret.

1. Domænet skal ikke understøtte .php. Det skal webhotellet.

2. Der er ikke noget som hedder "fri trafik" :)

3. Det er stadigvæk ikke domænet som har noget med .php og database login og gøre. Det er webhotellet.

Men ellers så er det rigtig pænt af dig. Ingen tvivl om det.

Tilmeldt 21. Dec 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Grove

tak for de rettelser, der var jeg lidt for hurtig jeg vidste at jeg skulle have noget at spise før jeg skrev det her

naturligvis har du ret i at det ikke er domænet self man webhotelet der skal understøtte php, man det med med fri trafik der vil jeg ikke give dig ret i, for unoeuro bruger netop de ord linkhttp://www.unoeuro.com/products.php

fortsat en god dag

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)