Goddag :) For at gøre en lang historie kort, har jeg bestilt en computer på nettet, og den er ikke som den skal være. Sælger (i dette tilfælde Topdata.dk) har indviliget i at tilbagetage computeren, og betale fuldt beløb tilbage. Vi gør altså brug af vores 14 dages returret. MEN.. Sælger mener at jeg skal sende computer tilbage, vedlagt konto og reg nr i pakken, hvorefter han så vil overføre betaling. Her er jeg ikke helt sikker på at det er den rigtige fremgangsmåde. Jeg citere her dansk købelov. Citat:
§ 57. Hæves købet, er sælgeren ikke berettiget til at få genstanden tilbage, medmindre han tilbagegiver, hvad han har modtaget i betaling, og køberen ikke berettiget til at få købesummen tilbage, medmindre han tilbageleverer det modtagne i væsentlig samme stand og mængde, hvori det var ved leveringen. Citat slut. Som jeg ser det, giver stk 2. udtryk for at sælger skal tilbage betale beløbet, eller stille sikkerhed for at pengene er på vej, INDEN jeg sender pakken. Her er det jeg håber i ved om jeg har ret? :)
Vh Tomsa |
Hvordan er lovgivninge om tilbagelevering af vare?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)