|
Der kommer en update i løbet af weekenden, så det bliver mere overskueligt, samt et par hutige tips / trix og synspunkter : ** Er det lovpligtigt ** Her SKAL sælger ALTID svare "nej", og i har derfor god grund til at afvise! ** Har jeg betalt til jer før ** Her vil sælger ALTID svare "nej, i har haft en gratis prøveperiode", og i kan her siger tak for tiden, men ønsker ikke at fortsætte. HVIS sælger forklare at man i sin tid har sagt ja til at få 2 perioder for ens pris, altså det første år gratis, og de adet betaler man for, skal sådan en aftale være indgået skriftligt. ** 2 sek, det er iorden, at jeg lige optager samtalen ik ** Hvis det er en lortesælger smider han/hun på, hvis det er en god sælger er han/hun kold. Har man indgået en aftale og den er blevet bekræftet, så er den bedste måde at komme ud af det på, ved at gøre skriftlig indsigelse til firmaer så SNART man modtager korrekturtekst/ordren, og ikke 7 dage efter. Her efter modtager man gerne 2 rykkere, og så ryger den til inkasso (hvis de er tilknyttet et altså inkassofirma). Har de ikke noget ser der intet. Det er KUN hvis der forelægge en skriftlig aftale, at der bliver taget hånd om sagen og at den bliver lagt til advokat. HVIS det er, vil en sælger ALTID hellere komme med et prisnedslag, end at skulle kæmpe en måned med en kunde :D Har man betalt og bliver ringet op igen mht. mersalg, og sælger påstår at det var en del af aftalen, så vær kold. lige meget hvad de "truer med" så kan/vil de INTET gøre før de har din underskrift på noget 1) Hvordan fandt du emner at ringe til?? ""Kanvas bliver altid ringet på lister købt fra cvr"" 2) Hvor meget var provisionslønnen typisk af et salg?? ""Den svinger meget. Alle sælgere har nogle satser, hvor de så får en vis % når de rammer forskellige beløb indbetalt, Eks : 0-30.000 kr. = 20% 30.000-80.000kr = 25%. men normalt ligger en kanvaskonsulent på 15-25% i provision, af indbetalingerne."" 3) Hvilke brancher kunne man tjene mest på at ringe til?? ""må være dig svar skyldig. der er ingen brancher som er "bedst" hvis man kan sælge er det lige meget om det er en maler eller tøjforretning du ringer til. Men det er klart, hvis du tænker på hvem der gennem tiderne har betalt flest penge, har det nok være håndværker branchen. Der er ikke nogen "god branche" at ringe på, men gode "personer" at ringe til."" 4) Er det lettest at sælge til mænd eller kvinder eller er der ingen forskel? ""Synes jeg ikke nej, Der er sådan ca. lige mange naive/dumme mænd som kvinder"" 5) Gør det nogen forskel på jeres effektivitet mht. til at inddrage pengene om accepten er med underskrift på f.eks. en fax eller om det er en accept på en e-mail? ""Et "annoncehajs firma" behandler ikke ordre pr. mail (så tit)"" 6) Kan man sige noget om hvad en typisk fupannonce koster? ""kanvas priser ligger for det meste under 2000 kr. ex mosms"" 7) Havde de annoncer du solgte nogen reel værdi for kunderne efter din mening, og i så fald hvad vil du anslå den til? ""Har ingen anelse om de har haft nogen værdi, da man ikke ser nogen statestikker mht. besøgstal o.s.v"" 8) Dvs. I brugte fax til at få kundens underskrift eller hvordan foregår selve "underskriftsindsamlingen" når kunden har accepteret? ""Fax eller brevdue med svarkuvert :)"" 9) Har I nogensinde gjort noget juridisk, for at kræve penge ind, som I mente I havde tilgode? ""Ork ja masser af gange. det er derfor at der altid er tilknyttet en advokat til firmaet. dog er det i de færeste tilfælde, at man hiver firmaer i fogderetten, man indgård normalt forlig istedet."" 10) Har I gjort noget ikke-juridisk, andet end at true i telefonen for at skrabe penge ind efter der er skrevet und |
16) Jeg har engang overhørt en samtale, hvor en fupannoncesælger brugte denne vending: ''Tror du at du kan håndtere så mange ordrer?'' (underforstået: dem kunden ville få ved at tegne en annonce). Brugte du også den?''''Har jeg aldrig hørt eller brugt!! Sikker på du ikke har forvekslet samtalen fra et annoncefirma, med en af de portalen der formidler arbejdsopgaver??''''
Du har nok ret, det mindede mest om opgavefomidling. Firmaet findes ikke mere, de udgav en CD-ROM til målgruppen med annoncer og havde en portal med annoncer og opgaveformidling. Jeg tror de startede med gode intentioner om at lave et relevant medie for målgruppen, men da de fandt ud af at produktet kunne sælges anyway, så droppede de markedsføringen over for målgruppen og stoppede alle pengene i lommen, så produktet var praktisk talt værdiløst. Efter en tur i Kontant eller et andet DR-program blev det for meget op af bakke at sælge og så lukkede de geshäften.
Bliv gratis medlem