Jeg har lavet en svensk variant af min webshop, og jeg tilbyder betaling med de almindelige internationale kreditkort som PBS tilbyder (VISA, MasterCard, Maestro, VISA Electron, JCB). Men alligevel oplever jeg dagligt, at der er svenske kunder som putter varer i kurven, men som ikke får gennemført købet med kreditkort. De indtaster fuld leveringsadresse og det hele, men får ikke gennemført betalingen og fuldfører dermed ikke købet. Kreditkort betalingen virker godt nok, for der kommer også kunder igennem, men det virker som om, at mange stopper deres købsproces i forbindelse med kreditkort indtastningen. Har svenskerne en lokal "Dankort-variant" som de forventer at kunne betale med, eller forventer de måske muligheden for efterkrav? Er svenskere bare generelt mere tilbageholdende med kreditkort betaling på nettet, eller hvad kan årsagen være??? Hilsen Martin --- |
Er svenskere bange for kreditkort?
|
Jeg har i forvejen en svensk valutakonto hos Danske Bank. Men den kan jeg vel næppe bruge, da svenskerne jo så skal bruge IBAN og SWIFT nr. ved indbetaling. Det komplicerer jo sagerne lidt for brugerne. Men det er sikkert en god idé at tilbyde bankoverførsler til en svensk konto. Anbefaler du forudbetaling, eller kan man risikere at lade privatkunder betale pr. faktura? Jeg ønsker ikke at bruge tid på at kradse pengene ind hos dårlige betalere. Hilsen Martin |
Vi modtog bestillingen, og ventede så på at modtage betalingen. Når jeg kontrollerede den svenske konto, markerede jeg så fakturaerne som betalt på baggrund af det fakturanummer der var med som følgetekst på de enkelte betalinger hvorefter ordren blev effektueret. Vi angav alle oplysninger, både IBAN, SWIFT og andre oplysninger såso, bankens navn og adresse. Jeg synes du skal prøve det - ved os var der i hvert fald en stor del der valgte den mulighed, selvom de så måtte betale på forhånd. |
Jeg tror jeg vil prøve at tilbyde forudbetaling ved bankoverførsel. Hilsen Martin |
![]() |
Selv tak :) En lille tilføjelse til det med informationerne; Der var også en information kaldet post-giro. Jeg må ærlig sige, at jeg ikke ved hvor mange der benyttede henholdsvis det nummer og SWIFT til indbetalinger, så overvej at stille det hele op. De kan sikkert hurtig gennemskue, hvilken af oplysningerne de hver i sær normalt bruger. |
Tag evt. et kig på de muligheder en betalingsgateway som Bibit giver: Jeg tror du har mulighed for at tilbyde bankbetaling igennem dem uden selv at have en konto i landet. Det kan specielt være en fordel hvis du skal ind i mange lande og ikke vil bruge tid på at etablere konti i alle lande. Det koster selvfølgelig lidt til Bibit. Claus |
https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden
Jeg er overbevist om at det bedste for dig ville være at få oprettet en konto i en svensk bank. Jeg har selv svenske leverandører som vi betaler via en svensk bank, da det har lettet processen en del, selvom det egentligt er en dyrer løsning. |
|