Jeg er medejer af et international boligwebsite for unge & studerende, som på længere sigt ønsker at kunne udsende hhv. emails og SMS''er til vores medlemmer, på internationalt plan, dog primært indenfor EU. Email delen kører allerede, men mit spørgsmål går på SMS delen: Grundlæggende skal det fungere således, at medlemmer opgraderer deres konto med X antal SMS notifikationer, imod betaling. Hver gang det pågældende medlem får et match på sin profil, eller bliver kontaktet af andre medlemmer, modtages der således en direkte SMS notifikation. Er der nogle herinde der har erfaringer med sådanne SMS gateways, og evt. kan anbefale nogle forskellige firmaer og løsninger? Jeg har pt. set på ClickaTell, men der er sikkert flere der tilbyder noget tilsvarende.
Virksomheden jeg arbejder i ved siden af iværksætteriet benytter Unwire (www.unwire.dk) til SMS''er til danske, svenske, norske og tyske brugere. De er meget kompetente og hjælpsomme - priserne aner jeg dog intet om. :)
Okay, så må jeg melde fra men men der tidligere er nævnt skal du nok have fat i fx. Unwire (www.unwire.dk) eller SMS A/S (www.smsas.com) som begge to er en af de største mobiludbydere i dk.
Hvilke priser de køre med ved jeg ikke, men det er da vær at prøve at give dem et ring.
/Torben
PS: hvis du skal have fat i SMS a/s kan jeg varmt anbefale dig at ringe til dem i stedet for at maile til dem...
Er der nogen der har erfaring med Clickatell? Eller ved hvordan det er skruet sammen?
Jeg kunne godt være interesseret i deres 2-vejs løsning, men jeg kan ikke helt se om jeg i Danmark skal betale udenlandstakst hvis jeg sender en SMS fra min mobiltelefon til Clickatell gatewayen. Nogen der har erfaring med det?
Jeg har p.t. aftale med sms gateway, der dækker Europa, og det meste af verdenen. Og jeg har også adgang til anden udbyder, der dækker Europa. Typisk vil der være et set up fee og monthly fee for keyword/licens for hvert land. Derudover deles sms revenue med mobil operatørerne, der kan variere fra land til land, samt evt. sms gateway.
Måske har du allerede fundet en løsning. Hvis ikke vil jeg gerne høre nærmere.