Hej alle Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan benytte et webhotel, hvis navneservere ikke er godkendt af DK-Hostmaster? Jeg står i den situation at jeg idag købte em hosting løsning hos Hostgator.com, som jeg har hørt rigtig meget godt om, med henblik på at hoste et .dk domæne. Da jeg kommer ind på DK-Hostmasters hjemmeside og forsøger at redelegere domænet får jeg så at vide at navneserveren ikke er godkendt. Jeg har idag kontaktet flere amerikanske hosting udbydere for at få oplyst deres navneserveres adresser, men har endnu ikke fået en, som er godkendt hos DK-Hostmaster. Jeg ved godt at man kan ansøge om at få godkendt en navneserver, men er det ikke en lidt besværlig procedure? Jeg synes i hvert fald at DK-Hostmaster virker ufatteligt gammeldags, bare det at de sender en ordenlig moppedreng af et brev ud hver gang man registrerer et domæne... Er der andre der har haft samme problem og som evt. har en løsning? |
Kære Peter
Det løser du simpelthen ved at redelegere dit domæne til en godkendt navneserver, og så sætte navneserveren til at pege domænet over på din amerikanske udbyder med en A-record. Du kan f.eks. bruge http://www.gratisdns.dk
Hvis ikke selv du har mod på det kan du sikkert finde en frisk Amino'er der kan fixe det for en time ... eller en eller anden kreativ barter aftaler :)
Dbh
Mikkel