Det jeg mener er at din webshop så godt som muligt skal være lavet sådan at søgemaskiner som google, msn, yahoo etc. kan finde din side, læse din side, og vurdere dit inhold er relevant, så du får en god placering når man f.eks. søger på dine produktnavne. Søgemaskine optimering, ofte forkortet som SEO er en verden for sig selv, og det har været debatteret mange gange her på amino, så sidder du en aften og gerne vil være klogere, så søg på SEO og gå igang med at læse hvad eksperter som Mikkel DeMib har af meninger på det område, du kan også læse hans blog på www.demib.dk Ved de hostede løsninger, f.eks. scannet skal man betale ekstra for at få et modul der kan håndtere SEO, og om det virker, og om det gøres på den rigtige måde har der også været store debatter om her på Amino. |
Web shop
http://en.wikipedia.org/wiki/Search_engine_optimization Forum http://forums.searchenginewatch.com/ Amino http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=5978 Nå skal ud af døren, der kommer flere links senere eller imorgen |
|
Jeg kan ikke rigtig se hvorfor det skal koste 10.000 om året? Jeg betaler 300 kr om måneneden, fast, og der er masser af plads til mig, har mere end 500 produkter. Jeg har vel at mærke ikke dankortbetaling endnu, men ellers er det 300 kr om måneden. Hvis den virkelig er så dårlig, vil du så ikke uddybe det lidt, for ellers gider jeg da heller ikke have den. |
Der er så også lige et par ulemper ved sådan en løsning. Man skal have nogen til at opdatere ens shop for en, og hvis den er specielt tilpasset kan det sikkert give nogen problemer med bare at opdatere osCommerce, jeg kunne fint forestille mig at der måske er nogen moduler der skal holdes lidt øje med. Hvis man ikke selv kan dette, kan en sådan udgave hurtigt komme til at koste mere end en hosted løsning. Men man har selvfølgelig også nogen andre friheder, som Martin også nævner. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Dato: 08-10-2006 22:18:22 Forfatter: Den innovative Til Magle, Jeg kan ikke rigtig se hvorfor det skal koste 10.000 om året? Jeg betaler 300 kr om måneneden, fast, og der er masser af plads til mig, har mere end 500 produkter. Jeg har vel at mærke ikke dankortbetaling endnu, men ellers er det 300 kr om måneden. Hvis den virkelig er så dårlig, vil du så ikke uddybe det lidt, for ellers gider jeg da heller ikke have den. jamen jeg skal da gladeligt fortælle dig hvordan det bliver til 10.000 kr. om året. du giver som standart 300 kr. i månenden, så skal du også have en betalings gateway det er yderligere 300 kr. i måneden. dernæst får du kun 5 gb trafik om måneden (3000 besøgende) du har så godt gang i din netbutik og får derfor 6000 besøgende om månenden altså du brugere 5 gb trafik mere. der skal de så have 50 kr. pr. 1 gb. altså 250 i alt. så lægger vi det sammen standart 300 betaing 300 trafik 250 i alt 850 det ganger vi så med 12 og det giver 10200 kr. om året. denne pris vil så blive ved med at stige i takt med at du får flere kunder. og bruger mere trafik. herunder kan du sammenligne hvad du får ved goldenplanet og et andet sted. Goldenplanet Oprettelse 198 kr. Pris pr. måned 248kr. I alt det første år 3174kr. I alt det andet år 2976kr. Betalingsgateway Oprettelse 0 kr. Pris pr. måned 198 kr. I alt det første år 2376kr. I alt det andet år 2376kr. Plads 0.2 GB Plads Gratis Trafik Pris pr. måned 5 GB gratis Pris pr. måned over 5 GB 60 kr. pr GB Anslået forbrug 10 GB (stiger for hver måned) Pris hver måned 300 kr. I alt det første år 3600kr. I alt det andet år 3600kr. Total omkostninger* Første år 9150 kr. Andet år 8952 kr. I alt i 5 år 449 |
Jeg er lidt chokeret over hvor meget det egentlig løber op i, det må jeg sige. Når du flytte shoppen og finder noget der er bedre, så send en besked, så rykker jeg da med. Kan man flytte sine produkter med? |
ved de firmaer som tilbyder OScommers løsninger så som Martin T''s venio, kan man godt få overflyttet varene, så de ikke skal lægges ind igen, det tager jo en krig at gøre. Jeg vil først få lavet en ny shop og derved skifte goldenplanet ud efter jul, da der ikke er tid til at lave noget i julen da vi har vildt travlt. og jeg vil heller ikke forskrække vores kunder midt i julehandlen ved at have ændret design. men skal da nok lige smide dig en PM når det bliver tid, hvis du har lyst. |
Send mig endelig en PM når du når så langt, jeg skal ikke smide penge ud af vinduet. Hvad hedder din shop egentlig? |