Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par spørgsmål om pressemeddelser

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har lige et par spørgsmål til at skrive pressemeddelse.

 

Jeg skal skrive en pressemeddelse som handler om mig selv som person. Mit spørgsmål er, skal jeg skrive i jeg form eller i 3.person(han).

jeg er den den og jeg gør det og det det, eller han er det og det og gør det og det.

 

Vil også spørge om i ved, om det er ok at sende den samme pressemeddelse til flere jounalister på den samme redaktion for at få større chance for at der er èn der finder pressemeddelsen interessant eller om de vil blive irriteret over det. Eller skal man skal nøjes med at sende til en enkelt journalist på redaktionen?

 

Sidste spørgsmål handler om, hvor lang må en pressemeddelse være? 1, 2 eller måske 3 A4 sider?

 

Mvh

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil anbefale dig at bruge 3. person, fordi du så kan skrive meddelelsen, så den kan kopieres direkte ind i uge-sprøjten.

Jeg sender kun til én journalist pr. redaktion, med mindre, jeg giver den til en journalist i mit netværk, som så ved, at den også er sendt til redaktionen.

 

mvh Hans

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jean-Michel

Der er ingen regler for, hvor lang pressemeddelelsen må være. Men du skal huske, at det væsentligste skal stå øverst, så redaktionerne kan skære i den. Og så skal du huske, at længden på pressemeddelsen også er afhængigt af, hvor interssant emnet er.

Tilmeldt 18. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej



Jeg vil først og fremmest anbefale dig at tænke kreativt og at udvælge din modtager med omhu.

Du skriver at pressemeddelsen skal handle om dig selv som person, men
hvad er det der gør dig interessant? Medierne arbejder ud fra en række
nyhedskriterier og jo større medie jo skrappere er kriterierne. Husk
derfor at tænke på, hvad medierne synes er interessant , og prøv så at
vinkle din historie herefter. Så er dine chancer for at få den trykt
større.

Og så er det meget rigtigt hvad Rikke skriver - det vigtigste skal stå
først, hvilket også handler om at vække modtagers interesse.

Jeg har aldrig set en pressemeddelse skrevet i 1.person, men et godt
virkemiddel er altid brug af citater. På den måde kan du jo kombinere
det....



God fornøjelse:)



Mvh.

Maria Medard


Side 1 ud af 1 (4 indlæg)