|
Godeftermiddag Amino''er :) - Jeg ved ikke om der er så meget at gøre, men jeg er lidt træt af det som sker. Det ligger sådan at jeg har bestilt nogle smykker ved en forhandler her i byen. Forhandleren lover mig torsdag i sidste uge, at min bestilling ville kunne afhentes mandag (igår) eller tirsdag (i dag). I går var jeg så nede for at høre om mine smykker var kommet, og de bad mig vente til i dag da de nok ville ankomme der. Jeg ringer så til forhandleren som nu fortæller mig at hun aldrig har fortalt mig hvornår jeg kunne afhente mine smykker, skønt både hun og en kollega fortalte mig noget andet i torsdags. Hun fortæller mig nu også at der nok vil gå to uger før jeg vil kunne afhente mit smykke. - Er der slet ingenting jeg kan gøre? Jeg vil jo mene at det er en aftale at jeg kan afhente min bestilling i butikken på aftalte tidspunkt og at det de har gjort er et aftalebrud - Er det bare mig? - Kan jeg overhovedet gøre noget som helst udover at stoppe med at bruge den forhandler ? Hjælp - Patrick P |
Butikken overholder ikke aftaler
|
Vi går til forbruger klage nævnet, men de kan ikke gøre noget fordi det er påstand mod påstand. Det bare ærgeligt, det er 1800 kr ud i luften. Du vil nok stå i samme situation som jeg læser dit indlæg. |
|
hej købeloven siger følgende: § 74. Leveres salgsgenstanden ikke i rette tid, og skyldes dette ikke køberen eller en omstændighed, som han bærer risikoen for, foreligger der forsinkelse. Stk. 2. I tilfælde af forsinkelse kan køberen hæve købet, såfremt forsinkelsen er af væsentlig betydning for ham og sælgeren måtte forudsætte dette. Det samme gælder, hvis sælgeren ikke efter påkrav leverer salgsgenstanden inden udløbet af en rimelig frist, som køberen har fastsat, eller, hvis der ikke er fastsat en sådan frist, inden rimelig tid. § 75. Har sælgeren på grundlag af et forbehold i aftalen udskudt leveringstiden, kan køberen hæve købet, hvis sælgeren ikke efter påkrav leverer salgsgenstanden inden udløbet af en rimelig frist, som køberen har fastsat, eller, hvis der ikke er fastsat en sådan frist, inden rimelig tid. problemet er, burde sælger vide at forsinkelsen er af væsentlig betydning for dig (har du gjort ham opmærksom om dette) hvis ikke Surt sjov. men det største problem er som MK nævner, kan du bevise noget, ord mod ord...... Beklager ![]() |
|
Vi har privat netop det samme kørende vedr. reparation af min mands mobiltelefon. Pludselig skal de have både kvittering for salg af telefonen (hvilken vi har købt privat) – og med pris på. Derudover påstod de pludselig, at de aldrig havde haft telefonen inde før (selvom de havde repareret den for noget andet et par måneder før) osv. osv. Man bliver så irriteret, og min mand har taget kontakt til forbrugerstyrelsen. De mener helt klart, reparatøren overskrider sine beføjelser. Det groteske er oveni, at grunden til at telefonen er indleveret igen er, at de ved første reparation installerede noget nyt software, som nu ikke virker. Så det er faktisk deres skyld. Skal man så blive ved med at kæmpe med dem – og undvære telefonen – eller skal man finde en anden reparatør og så bide i det sure æble og selv betale... KH: Bettina |
|
Patrick, har du betalt for smykkerne? Går næsten ud fra du har! I så fald, så syntes jeg du skal tage købeloven med derned og bede om pengene tilbage. For mig at se handler denne sag slet ikke om at bevise noget! To ugers forsinkelse er meget (rigtig meget) når man blev lovet én dag. Held og lykke ps... og ja, hvem fanden gider drive forretning på den måde? |
- Og også jer andre, tak for svarene. :) Kom med flere :) |
|
Hej Patrick, Jeg mener du bør bå ned i butikken og slå et slag for den gode fornuft. Forklar indehaveren at du selvfølgelig godt kan forstå hans/hendes situation hvis leverandørene svigter, men at han også må forstå din. Der er nok ingen tvivl om, at han kan afbestille den hos sin leverandør, så der er vel ingen årsag til, at han ikke kan yde dig den service når nu han selv har stillet dig i udsigt at du kunne få ringen dagen efter. Lykkedes det nu ikke, er det nok tiden at skrue bissen på... Men lad os høre om fornuft ikke virker først. |
|
|
Bliv gratis medlem