- har fuldt med i dette forum et års tid - og - med - stort udbytte :-) - thanx til alle dem der har bidraget med meget kompetente og kvalificerede svar
- og, jeg har i løbet af et halv års tid efterhånden fået min egen side godt placeret i google, og yahoo - dvs. placering på første side - alt sammen med ´white hat´
- men ... - MSN ´driller´ - ... siden ligger stadig på side 2 :-l
- og - jeg hár lavet alle de ´klassiske´ white-hat SEO tiltag, dvs. :
- spider-friendly sidestruktur
- title-tags tunede
- descr-tags tunede
- keywords i contents
- masser af back-links
- alt-tags på images
- keywords i fil-navne
- ... + ´det løse´
- siden er tabel-baseret, ej css-baseret - meeen... - det skulle vel ikke gøre forskellen ?
- hmm... - så, hvordan pokker fungerer MSN anderledes ?
Nu skriver du jo ikke alverden om hvilke keywords det er du vil ranke på, så gør det lidt svært at svare
Der er dog et par ting på din side du kan gøre bedre.
Alvorlig fejl: Dine links er navngivet med "læs her", lav det om så det giver mening, som fx "Personlig coaching", ellers kommer det ikke til at virke ordentligt i forhold til SEO! Du har ikke noget sitemap - det hjælper (især hvis du submitter det til Google) Du vil for meget på dine sider - fokuser hver side, fx en på personlig coaching, en for erhvervs coaching osv. Drop den grafiske menu (også selvom du har links i bunden). Din description er ikke læsbar tekst, minder for meget om keywords. Du har ALT for mange keywords - du skal KUN have keywords der er relevante for den enkelte side (ca 5-10 stk)
Som udgangspunkt fylder koden til Tables langt mere end ren CSS/DIV baseret, og din kode fylder endog rigtigt meget. Sammenhængende tekst kan også blive skilt ad i tables, som også kan hve betydning for SEO. Det gør at information kan komme til at fremstå mindre vigtig. Desuden er der meget af din kode som du kan smide ind i et stylesheet - så samlet kan det have en del betydning.
- tak for kvalificeret respons :-) - nogle af dem véd jeg allerede, og har blot ikke fået lavet endnu, andre har jeg ikke tænkt på - så, fino-fino
- ... de kommer med på listen over forbedringspunkter, så der er stadig mulighed for en 1.plads på google ;-) - selvom der er ret hård konkurrence på søgeordene i denne kategori
- imidlertid, så er nogle af dine forbedrings-punkter generelle, - og, giver ikke helt forklaringen på forskellen over til MSN ... -
- ved søgeordene fex ´Personlig Coaching´ - giver det flg. placeringer :
Et forslag kunne være at opdatere siden oftere. Såvidt jeg kan læse mig til (jeg har endnu ikke selv afprøvet det), går MSN meget op i nyt indhold. Hvis siden ikke bliver opdateret, er det minuspoint hos dem, hvorimod Google ikke virker til at gå helt så meget op i opdateringsraten.
En af mine egne konkurrenter ligger foran mig på Google, selvom han ikke har opdateret i et helt år - og generelt kun opdatere én gang årligt. Der i mod er vi nummer 1. på MSN :)
- ... de kommer med på listen over forbedringspunkter, så der er stadig mulighed for en 1.plads på google ;-) - selvom der er ret hård konkurrence på søgeordene i denne kategori
- imidlertid, så er nogle af dine forbedrings-punkter generelle, - og, giver ikke helt forklaringen på forskellen over til MSN ... -
- ved søgeordene fex ´Personlig Coaching´ - giver det flg. placeringer :
- Google, side 1, nr. 5
- Yahoo, side 1, nr. 1
- MSN, side 2, nr. 17 ... ??
- såhh....
Der er ALDRIG nogen garanti for en placering af nogle af aøgemaskinerne, med mindre du beatler dig til det. De bruger hver deres algoritme til at definere hvilke sider der er vigtigere end andre, så derfor er en topplacering i en af dem, ingen garanti i en anden.
Du skal helt klart arbejde mere med dine ord, fx står der kun Personlig Coaching én gang på forsiden, og links til siden er skrevet med "Læs her" - det dutter ikke På samme måde som der er et menu punkt der hedder "Velkommen" - hvad er det lige det skal dække over? (prøver at prikke til din nysgerrighed). Lav navne til menupunkter som giver mening, og tag kun de vigtigste overpunkter med. Hvad hjælper det fx din forretning at du har et menupunkt der hedder "Gode links", frem for et menupunkt der hedder "coaching"? Din overskrift "Gør det der virker nu" fortæller intet om hvad du laver, det kunen være 30000000 produkter det dækker over - hvorfor står der ikek " Personlig Coaching og Erhvevs Coaching"?
Desuden er Personlig Coaching slet ikke i menuen! Det skal den være hvis det er dit primære brugsmønster du er ude efter. Kunne faktisk slet ikke finde dem igennem menuen - og hvis jeg ikek kan, er der nok andre der heller ikke kan.
- hmm... - det kunne faktisk være en mulighed - imidlertid, så har jeg lagt nye sider op, ca. 1 gang hv. måned, indenfor det sidste ½-år, og regner med at det skulle række - oder hyr ?
- tak for mere input - der var et par guldkort mere jeg kan bruge - og samtidig, så skal du være opmærksom på, at du giver feed-back på en hel masse andet, end det jeg faktisk efterlyser ... ;-) -
- specielt dit feed-back omkring det der er rettet mod brugeren, dvs. selve bruger-snitfladen og ikke det der er rettet mod søgemaskiner, som er det jeg pt. kigger efter
- der er opstillet nogle ganske klare mål omkring det ønskede udbytte for siden, og hvilke gæster den skal tiltrække, og valget af virkemidler - og - dem har du ikke kendskab til, før du vælger at rådgive omkring evt. forbedringer ;-)
- så, tag mit feed-back til dig, i en positiv vinkel - et lille gratis tip, til dig :-) -
Mindst 1 gang i måneden burde være nok. Vægtningen af nyt indhold er bare umiddelbart, den største forskel på Google og MSN, som jeg lige kan komme i tanke om :)
- tak for mere input - der var et par guldkort mere jeg kan bruge - og samtidig, så skal du være opmærksom på, at du giver feed-back på en hel masse andet, end det jeg faktisk efterlyser ... ;-) -
- der er opstillet nogle ganske klare mål omkring det ønskede udbytte for siden, og hvilke gæster den skal tiltrække, og valget af virkemidler - og - dem har du ikke kendskab til, før du vælger at rådgive omkring evt. - så, tag mit feed-back til dig, i en positiv vinkel - et lille gratis tip, til dig :-) -
Jeg tog overordnet udgangspunkt i det du skrev mht søgning på ordene "Personlig Coach", og det var udelukkende det jeg kommenterede på. Tager man udgangspunkt i det fejler din side - og det var jo det du spurgte om. Jeg forstår ikke fuldt ud formålet med din side, og finder ikke automatisk dine søgeord i din menustruktur. Måske er jeg ikke den eneste?
Men bare rolig, du slipper helt for flere input fra min side - en gratis service fra mig til dig.
- specielt dit feed-back omkring det der er rettet mod brugeren, dvs. selve bruger-snitfladen og ikke det der er rettet mod søgemaskiner, som er det jeg pt. kigger efter
- der er opstillet nogle ganske klare mål omkring det ønskede udbytte for siden, og hvilke gæster den skal tiltrække, og valget af virkemidler - og - dem har du ikke kendskab til, før du vælger at rådgive omkring evt. forbedringer ;-)
- så, tag mit feed-back til dig, i en positiv vinkel - et lille gratis tip, til dig :-) -
dann s.
Hej Dann
Jeg tror du misforstår Christian fuldstændig. Han prøver faktisk kvalificeret at hjælpe dig og så afviser du ham blankt med en kommentar der kan virke ret nedladende. Jeg kan godt forstå at han ike har lyst til at hjælpe dig mere. Søgemaskine optimering og hvordan brugeren ser siden hænger uløseligt sammen. Søgemaskinerne prøver at finde de sider som de vurderer vil være mest optimale for brugerne - derfor er det vigtigt at din side virker som det mest optimale valg når der søges på f.eks. "Personlig coaching". Derfor vil links, overskrifter og tekster der indeholder "Personlig coaching" være med til at gøre din side mere værdifuld indenfor den søgesætning. Hvorimod ord som "Velkommen", "Gode links" og "Gør det der virker nu" ikke har en skid med ord at gøre som du vil findes på og dermed ikke hjælper dig frem.