Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er momsregistrering bedst og nødvendig ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 112
Fra  Diverso Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Har læst frem og tilbage på Amino. Rigtigt mange gode råd og erfaringer. Har også læst eogs.dk samt skat.dk mv. Og dog må jeg alligevel stille mit spørgsmål her, til kyndig tæsk og råd.

Jeg spørger så;
Hvornår skal man momsregistreres (ved godt, nemlig efter 50K), eller rettere; "Hvornår er det bedst at lade sig momsregistreres?".

Jeg har PT en mindre indtægt fra rådgivning omkring webproduktioner, online tekstarbejde markedsføring mv. Officielt er den ikke oppe på de 50.000 endnu, men kan nok ikke holde den under længere. Derfor vil jeg gerne høre for/imod og gode råd om momsregistrering, og nærmere timingen heraf.

Er der fordele ved at vente til efter de 50.000,- eller kan jeg lige så godt registrere mig med det samme og så begynde at fratrække diverse momsudgifter / fradrag ?

Mvh
Jakob

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 23:52
Dato: 18-09-2006 22:47:14 Forfatter:Jakob Boyer Hej
Har læst frem og tilbage på Amino. Rigtigt mange gode råd og erfaringer. Har også læst eogs.dk samt skat.dk mv. Og dog må jeg alligevel stille mit spørgsmål her, til kyndig tæsk og råd.
Jeg spørger så;
Hvornår skal man momsregistreres (ved godt, nemlig efter 50K), eller rettere; ''Hvornår er det bedst at lade sig momsregistreres?''.
Jeg har PT en mindre indtægt fra rådgivning omkring webproduktioner, online tekstarbejde markedsføring mv. Officielt er den ikke oppe på de 50.000 endnu, men kan nok ikke holde den under længere. Derfor vil jeg gerne høre for/imod og gode råd om momsregistrering, og nærmere timingen heraf.
Er der fordele ved at vente til efter de 50.000,- eller kan jeg lige så godt registrere mig med det samme og så begynde at fratrække diverse momsudgifter / fradrag ?

Mvh
Jakob

Hej Jakob,

At minimumsgrænsen er 50 K før det er nødvendigt at blive momsregistreret, er ikke det samme som at du skal vente indtil den tid. Jeg tvivler på at du kan fratrække moms på varer købt lang tid før momsregistrering (det ved Peter eller Bent nok mere om end jeg gør)

Umiddelbart er der mange slags service og engros indkøbssteder hvor du først har adgang når du har et CVR nr (SEnr ) derfor kan jeg ikke se en fornuftig grund til at afvente - medmindre der er af mig ukendte årsager til din afventning.

Med venlig hilsen

Lars C

Fra København
Tilmeldt 19. Sep 06
Fra  Diverso Skrevet kl. 00:01
Hej Lars

OK, det vil sige.... Jeg kan lige så godt registrere mig? Får også lidt penge fra Google Adsense, de skal vel også beskattes til skattefar på et tidspunkt. Gu'' ved hvordan de egentlig ser dem komme ind ?

mvh
Jakob

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 00:13
Dato: 19-09-2006 00:01:27 Forfatter: Jakob Boyer Hej Lars

OK, det vil sige.... Jeg kan lige så godt registrere mig? Får også lidt penge fra Google Adsense, de skal vel også beskattes til skattefar på et tidspunkt. Gu'' ved hvordan de egentlig ser dem komme ind ?
mvh
Jakob

Øhhh, jeg er sørme ikke sikker, men det lyder som om du prøver at slippe for at betale skat - det bør du kun gøre hvis du ved hvad du foretager dig og iøvrigt ikke foretager dig noget der strider mod gældende lovgivning.

Med venlig hilsen

Lars C

Fra København
Tilmeldt 19. Sep 06
Fra  Diverso Skrevet kl. 00:26

Slippe i skat ? Nej tak, jeg skal ikke rode mig ud i skattefusk. :) !  
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 07:25
Hej Jakob

Jeg valgte dengang at blive momsregistreret med det samme. Hvis de virksomheder du laver noget fra, skal kunne trække momsen fra, så skal du momsregistreres. Har du overvejet at få en revisor, når du skal momsregistreres? Det kan godt betale sig, da der er flere ting du kan trække fra, end man umiddelbart skulle tro.

Fra København
Tilmeldt 19. Sep 06
Fra  Diverso Skrevet kl. 08:19
Hej igen

Ville mene at der skulle en relativ pæn indkomst i butikken til for at ''købe'' en revisor ?

Mvh
Jakob

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:08
Hvis du registrerer dig nu vil du komme til at svare moms af det overskud du formentlig har. Registrerer du dig først senere vil du ikke svare skat af overskuddet for den foregående periode. Teoretisk set har du umiddelbart ikke noget valg når du på forhånd ved at man vil komme op over de 50.000 kr.  I praksis er det svært at godtgøre at du kunne forudse det og dermed burde være registreret fra starten  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 09:46
Jeg vil godt lige følge op med et ekstra spørgsmål, med chance for at det lyder lidt uoplyst:

Jeg har en side, hvor indtægter kommer fra Adsense og Partner-ads. Derudover har jeg også nogle udgifter til annoncering via Adwords.

Jeg er ikke momsregisteret, da indtægterne ikke overstiger de 50.000 og ikke nærmer sig endnu. Derfor kan jeg ikke trække moms fra, hvilket pt. er ok, da mine udgifter til dette ikke er så høje endnu.

Mit spørgsmål er nu: Skal jeg betale skat af alle indtægter fra Adsense og Partner-ads? Eller kan jeg evt. trække mine udgifter til Adwords (eks. moms) fra?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:48
Det at du ikke er momsregistreret betyder ikke at du skal bruttobeskattes. Du driver - formentlig - stadigvæk en selvstændig virksomhed. At du ikke er momsregistreret betyder på udgiftssiden blot at det du betaler i moms til leverandører m.v. er en udgift på samme måde som alle andre udgifter. Dvs. du fratrækker udgifterne inkl. moms.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)