Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direct marketing/viral Lovligt eller ej ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Læste lige en artikel i Idag omkring at viral marketing mange gange kan være ulovligt. Nu har jeg ingen viral marketing planer i ærmet, men påtænker at sende mails til virksomheder.

er der nogen der kan fortælle om det kan være ulovlig markedsføring at sende mails uopfordret til virksomheder og arhvervsdrivende?

Jeg er klar over det ikke går til private med m indre de har givet tilsagn.

mvh

jesper holmgaard

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:13
Dato: 18-09-2006 15:53:32 Forfatter:Jesper Holmgaard
er der nogen der kan fortælle om det kan være ulovlig markedsføring at sende mails uopfordret til virksomheder og arhvervsdrivende?

Det er ulovligt. Det er diskuteret flere gange, hvor der blandt andet i nedenstående tråd er nogle gode indlæg:
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=6850

Jeg vil tilslutte mig Baldersø´s måde at gøre det på. Man skal være meget pernitten, for at gide at bruge tid og kræfter på at sagsøge en, der har taget tid til at udforme en personlig mail. Teoretisk set, kan det dog resultere i en bøde på 10.000 kroner.

Fra London
Tilmeldt 18. May 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:45
Med hensyn til den virale del skal man bare passe på, at man ikke har et link som brugeren bare kan klikke på hvor man kan sende det videre med en marketing besked fra virksomheden. Hvis den enkelte bruger synes at det er godt og vælger selv at sende det videre er der ikke noget galt i det. Du må bare ikke opfordre til/facilitere at det sker. Med andre ord for at en kampagne skal blive viral kræver det at indholdet er godt nok til at brugeren har lyst til at sende det videre til venner og bekendte.

Mvh.

Casper
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)