Læste lige en artikel i Idag omkring at viral marketing mange gange kan være ulovligt. Nu har jeg ingen viral marketing planer i ærmet, men påtænker at sende mails til virksomheder. er der nogen der kan fortælle om det kan være ulovlig markedsføring at sende mails uopfordret til virksomheder og arhvervsdrivende? Jeg er klar over det ikke går til private med m indre de har givet tilsagn. mvh jesper holmgaard |
Dato: 18-09-2006 15:53:32 Forfatter:Jesper Holmgaarder der nogen der kan fortælle om det kan være ulovlig markedsføring at sende mails uopfordret til virksomheder og arhvervsdrivende?Det er ulovligt. Det er diskuteret flere gange, hvor der blandt andet i nedenstående tråd er nogle gode indlæg:
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=6850Jeg vil tilslutte mig Baldersø´s måde at gøre det på. Man skal være meget pernitten, for at gide at bruge tid og kræfter på at sagsøge en, der har taget tid til at udforme en personlig mail. Teoretisk set, kan det dog resultere i en bøde på 10.000 kroner.