Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Primære søgeord i domænenavn, hjælper det på google placering

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har været så glad for at have fundet amino, sikke en hjælp og rådgivning i aminoer kan give:-) Så jeg prøver igen.

Jeg skal starte et par nye projekter inden længe og skal i den forbindelse snart købe domæner til disse og vil i den forbindelse gerne vide følgende:

Giver det ekstra hjælp hvis man bruger sidens primære søgeord i domænenavnet?

Altså hvis man gerne vil ligge højt på søgeordet stole, vil det så hjælpe at have siden www.stole-tilsalg.dk (dette er blot et eksempel på hvad jeg mener )

Håber i forstår hvad jeg mener

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 20:16

Ja, det kan være en fordel at bruge det primære søgeord i domæne navnet.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:37

Jep, søgeord i domænenavn gavner din ranking.

Men overvurdér nu ikke denne effekt - især ikke på seriøse sider til længerevarende projekter. Her vil man ofte gerne findes på stakkevis af forskellige søgeord, der ikke alle kan være i domænet. Og så kan det være at foretrække at have et fængende navn, som folk kan huske i stedet. Som f.eks, Amino.dk i stedet for ivaerksaetterforum.dk.

Tilmeldt 5. Sep 09
Skrevet kl. 20:48

Hej

Tusind tak for hjælpen endnu engang Frank

Det er rigtigt nok.

Men hvis man ønsker at gøre det, skal domænenavnet så være skrevet på en speciel måde altså så søgeordet står for sig selv som søgeord-butikken.dk eller kan man godt lave søgeordbutikken.dk?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:15

Ivork:

Men hvis man ønsker at gøre det, skal domænenavnet så være skrevet på en speciel måde altså så søgeordet står for sig selv som søgeord-butikken.dk eller kan man godt lave søgeordbutikken.dk?

Jeg har prøvet at gøre det både med og uden bindestreger og oplevet en positiv effekt ved begge dele. Som tommelfingerregel vil jeg nok sige, at hvis dine søgeord er meget gængse ord, kan de godt hænge sammen. Er du ikke sikker på, at Google kan skelne dem, så smid en bindestreg ind.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:36
Tilmeldt 5. Sep 09
Skrevet kl. 00:06

Skal lige høre i denne forbindelse. Hvis man ønsker at være synlig på eksempelvis:

Møbel og så vælger domænet mobel.dk eller ordet støvsuger og man vælger stovsuger.dk, vil google så godt selv kunne kæde det sammen? Eller vil det ikke have nogen effekt?

På forhånd tak for hjælpen:-)

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2236
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 04:17

Hej DK-shoppen.com, 

Prøv at lave en google søgning på f.eks: mobel

Så vil du få svaret her. Ja, google kan godt forstå hvis der menes møbel i domænet mobel.dk eller moebel.dk for den sags skyld. 

:)

Kristian Ole Rørbye

Tilmeldt 5. Sep 09
Skrevet kl. 10:31

Okay:-)

tusind tak

Fra Barcelona
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 20:15

Jeg har haft succes med domæner, der fortæller det de sælger og altså indeholder de ord i domænet, som folk søger på, både med og uden bindestreg. Så jeg kan bekræfte, at det virker.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)