Giv nu manden en chance - selv med lyserødt slips kan han da godt være troværdig
.
Jeg er sådan set enige med I andre i, at man snart er ved at brække sig over diverse salgstaler over hvor ærlig og troværdig man som leverandør er.
Faktisk er jeg selv i NØJAGTIG samme situation som Johnny. Jeg har nemlig også selv et rengøringsfirma!! SÅ derfor mener jeg godt jeg kan tillde mig at være lidt mere provokerende
.
Jeg har været ude ved flere kunder som efter jeg har fået kontrakten i hus, har fortalt mig at de brugte en hel pakke lommetørklæder, når de læste de tonstykke tilbud, som de havde fået fra mange rengøringsfirmaer. Der var beskrevet alt om deres værdigrundlag, deres miljø, deres personale osv. osv. og at de kunne alt, endnu bedre end alle andre osv. Det ville ingen ende tage.
I udgangspunktet tror jeg at de fleste normalt tænkende virksomhedsejere / beslutningstagere godt kan gennemskue en masse fine ord. Men derimod hvis den person de har møde med virker troværdig i sin person og opførelse og det samtidig viser sig at de efterfølgende også leverer et stykke seriøst arbejde, hvor pris og kvalitet hænger sammen - ja så tror jeg ikke nødvendigvis man behøver lange forklaringer osv.
Jeg så fra en helt anden branche en reklame: "Salgstalen kender du, så den dropper vi, og går direkte til fakta".
Nå - blot lige et par tanker og erfaringer fra en ligesindet. Og forøvrigt tropper jeg også op i - om ikke lyserødt silps - så i hvert fald pænt tøj, når jeg er på besøg hos en kunde. Vi skal væk fra at rengøring er et lavstatus job og til at vi som rengøringsfolk godt må vise at vi er stolte af vores håndværk (Som det faktisk godt i visse tilfælde kan være), og derved hæve os lidt op og ikke altid kun rende rundt i en rød chauffør pilot jakke med sort teddybearfor og hvide afskallede bogstaver på ryggen
.
Hvis andre får det sidste afsnit galt i halsen, kan I blot læse det som en intern opmuntring til Johnny og mig selv 
God dag til jer alle
Birger