Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg kalde min side?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 06:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp hjælp.

Jeg skal til at starte en internetside som hedder Blæserværkstedet.dk

Mit spørgsmål er nu, er det klogest at kalde den blæserværkstedet.dk eller skal den hedde blaeservaerkstedet.dk? rent set ud fra et teknisk perspektiv. Vil det kunne give mig problemer at kalde den for blæserværkstedet.dk? Tænker også på søgemaskinerne.

Ville selvfølgelig helst gerne have den hed blæserværkstedet.dk, for det hedder forretningen nu engang.

På forhånd tak

Mvh

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 08:36
Set i lyset af, at det vil koste dig den fabelagtige sum af 45,- INKL. moms (hvis du er sjællænder) pr. navn om året, så synes jeg da bare at du skal tage alle de variationer du kan komme i tanke om!
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:02
Enig! Det vigtigste må være, at folk finder din side.

(Og så sidder jeg her og har en hjemmeside, der hedder. sandfaer-andersen.dk, selvom det selvfølgelig kommer af sandfær-andersen. Den må jeg lige tænke lidt over...!)

Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:23
Hm...

Jeg tror ikke man på nuværende tidspunkt skal have et domænenavn indeholdende bogstaverne æ, ø, og å, selv om det er muligt.

Problemet er browseren så vidt jeg ved, - hvis denne ikke kan hente hjemmesiden, så er det en dårlig ide''.

I stedet kan du bruge blæserværkstedet.dk i head-delen under meta-oplysninger, så det bliver indekseret af søgemaskinerne, og derved muligt at bruge som søgeord.

mvh. Hans 

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 17:24
Du skal helt klart registrere begge to og starte med at bruge blaeservaerkstedet.dk. Langt de fleste internetbrugere anvender Microsoft Explorer som browser, og det er kun den allernyeste version, som er undervejs, som kan forstå æ, ø og å i domænenavnr. Nogle brugere har installeret den såkaldt IDN-plugin, som får det til at virke, men du udelukker rigtig mange for at kunne komme ind på din side med et æøå-domæne. Dertil kommer problemer med at sende mails til et æøå-domæne, her ser det endnu værre ud.

Der kan nemt gå et par år eller tre inden, du kan nøjes med blæserværkstedet.dk, til den tid har langt de fleste brugere nok en browser, som understøtter æ, ø og å.
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 21:51
Hej Jean-Michel,

Det er jo lidt af et dilemma, men som de andre skriver er der en teknologisk barriere med æøå. Har du overvejet at forkorte navnet til websitet til f.eks. bv.dk eller b-v.dk  ? Det kunne måske løse problemet lidt op.

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 21:59
Det er jo lidt af et dilemma, men som de andre skriver er der en teknologisk barriere med æøå. Har du overvejet at forkorte navnet til websitet til f.eks. bv.dk eller b-v.dk  ?

Mig bekendt har alle 2-bogstavskombinationer været optaget som .dk-domæne i de sidste ca. 3 år. Enkelte har været ledige i korte øjeblikke, men de bliver hurtigt registreret igen. Domænet b-v.dk er desværre også optaget. Men ellers et udemærket forslag et lede efter en forkortelse.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 05:02
tak for alle svarene.

ud for jeres råd har jeg besluttet at jeg køber både blæserværkstedet.dk og blaeserværkstedet.dk og så vil jeg til at starte med bruge sidstnænvte.

Mvh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)