Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dmoz.org - tilmeldinger og svar

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Har tidligere haft rimelig succes med at få tilmeldt sites til dmoz.org - men jeg har to sites der aldrig er kommet på og det irriterer mig selvfølgelig lidt.

Jeg ved godt at dmoz er drevet og vedligeholdt af frivillige redaktører og at der derfor kan forekomme lange ventetider - men alligevel... Kategorien for det mest relevante site, der ikke er online, har jeg fundet ud af bliver drevet af en direkte konkurrent til mit site og så godt som alle links i den pågældende kategori står med ham som ejer og det er derfor svært ikke at mistænke ham for at misbruge sin "stilling" - har jeg nogen som helst mulighed for klage?

Når nu man har forsøgt tilmelding af nogle sites kan der jo være forskellige og mere reele grunde til at man bliver afvist eller lignende - ved i om man på nogen måde får besked hvis ens site bliver afvist eller bliver man bare afvist uden videre? Jeg overvejer lidt at tilmelde disse sites til nogle andre kategorier, der måske ikke er lige så relevante som dem jeg har forsøgt at blive tilmeldt til men jeg har også - bla her - læst om at der kunne være risici forbundet med at tilmelde igen såfremt ens oprindelige tilmelding bare ikke var behandlet og det vil jeg jo heller ikke risikere.

Dårlig tålmodighed kan selvfølgelig bære en del af skylden for mit indlæg - men når man snakker 6+ måneder kan ferie og sygdom næsten ikke forklare det (specielt når den direkte konkurrent har haft rigelig tid til at lave redesign på sit eget site).

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:20
Dato: 17-09-2006 18:09:53 Forfatter:keysersoze
Har tidligere haft rimelig succes med at få tilmeldt sites til dmoz.org - men jeg har to sites der aldrig er kommet på og det irriterer mig selvfølgelig lidt.

Jeg ved godt at dmoz er drevet og vedligeholdt af frivillige redaktører og at der derfor kan forekomme lange ventetider - men alligevel... Kategorien for det mest relevante site, der ikke er online, har jeg fundet ud af bliver drevet af en direkte konkurrent til mit site og så godt som alle links i den pågældende kategori står med ham som ejer og det er derfor svært ikke at mistænke ham for at misbruge sin ''stilling'' - har jeg nogen som helst mulighed for klage?

Når nu man har forsøgt tilmelding af nogle sites kan der jo være forskellige og mere reele grunde til at man bliver afvist eller lignende - ved i om man på nogen måde får besked hvis ens site bliver afvist eller bliver man bare afvist uden videre? Jeg overvejer lidt at tilmelde disse sites til nogle andre kategorier, der måske ikke er lige så relevante som dem jeg har forsøgt at blive tilmeldt til men jeg har også - bla her - læst om at der kunne være risici forbundet med at tilmelde igen såfremt ens oprindelige tilmelding bare ikke var behandlet og det vil jeg jo heller ikke risikere.

Dårlig tålmodighed kan selvfølgelig bære en del af skylden for mit indlæg - men når man snakker 6+ måneder kan ferie og sygdom næsten ikke forklare det (specielt når den direkte konkurrent har haft rigelig tid til at lave redesign på sit eget site).

Som udgangspunkt gives der ikke besked ved afvisning af sites. Det kan betale sig at læse kategoriens beskrivelse og FAQ - ofte er det her beskrevet, hvad der kræves for at blive optaget i en kategori.

Seks måneder er meget lang tid, og en redaktør bør ikke være så længe om at optage et site, der i øvrigt opfylder betingelserne. Men det kan jo skyldes, at din tilmelding er afvist?

Du spørger, om det er muligt at klage? Der er et meget tydeligt link i toppen af dmoz.org på hver kategori, der hedder "rapporter misbrug/spam" - det er et godt sted at indsende din klage

Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:42
Jeg er selv redaktør på dmoz.

Du kan altid klage, hvis du mener at der foregår misbrug.

Du kan klage ved at klikke på rapportér misbrug/spam, som du finder i toppen af hver
kategori.

Der sidder senior redaktører og behandler disse rapporter, og jeg kan
fortælle at vi altid er meget interesseret i at opklare evt. misbrug.

Dato: 17-09-2006 18:09:53
Forfatter:keysersozeJeg overvejer lidt at tilmelde disse sites til
nogle andre kategorier, der måske ikke er lige så relevante som dem jeg
har forsøgt at blive tilmeldt til men jeg har også - bla her - læst om
at der kunne være risici forbundet med at tilmelde igen såfremt ens
oprindelige tilmelding bare ikke var behandlet og det vil jeg jo heller
ikke risikere.

Det vil jeg stærk fraråde dig.

Dette kan føre til en udelukkelse af din side.

Der er mere information at hentei retninglinjerne for tilmelding af sider:

http://www.dmoz.org/World/Dansk/add.html

Et andet nyttigt link er: http://www.dmozblog.dk, som er weblog, kun omhandlende dmoz.

og http://resource-zone.com/forum/, det offentlige dmoz forum
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 23:30
Hejsa

Jeg blander mig lige lidt, da jeg har et spørgsmål som i sikkert kan svare på.
Jeg har et site optaget i 2 kategorier, men firmaet har efterfølgende skiftet navn, og mit spørgsmål er så, om det er muligt at få rettet teksten på sites der allerede er optaget?

Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 06:53
Selvfølgelig. Hvis du går til den kategori, hvor din side er optaget.

Øverst er der et link der hedder: "ret URL"

Klik på det, og du vil blive præsenteret for opdateringsformularen.

Jeg har skrevet denne artikel, der forklarer hvordan du gør lidt nærmere:

http://dmozblog.dk/opdatere-en-side/
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 11:57
Hej Emil

Tak for dit svar.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)