Har tidligere haft rimelig succes med at få tilmeldt sites til dmoz.org - men jeg har to sites der aldrig er kommet på og det irriterer mig selvfølgelig lidt. Jeg ved godt at dmoz er drevet og vedligeholdt af frivillige redaktører og at der derfor kan forekomme lange ventetider - men alligevel... Kategorien for det mest relevante site, der ikke er online, har jeg fundet ud af bliver drevet af en direkte konkurrent til mit site og så godt som alle links i den pågældende kategori står med ham som ejer og det er derfor svært ikke at mistænke ham for at misbruge sin "stilling" - har jeg nogen som helst mulighed for klage? Når nu man har forsøgt tilmelding af nogle sites kan der jo være forskellige og mere reele grunde til at man bliver afvist eller lignende - ved i om man på nogen måde får besked hvis ens site bliver afvist eller bliver man bare afvist uden videre? Jeg overvejer lidt at tilmelde disse sites til nogle andre kategorier, der måske ikke er lige så relevante som dem jeg har forsøgt at blive tilmeldt til men jeg har også - bla her - læst om at der kunne være risici forbundet med at tilmelde igen såfremt ens oprindelige tilmelding bare ikke var behandlet og det vil jeg jo heller ikke risikere. Dårlig tålmodighed kan selvfølgelig bære en del af skylden for mit indlæg - men når man snakker 6+ måneder kan ferie og sygdom næsten ikke forklare det (specielt når den direkte konkurrent har haft rigelig tid til at lave redesign på sit eget site). |
Dato: 17-09-2006 18:09:53 Forfatter:keysersozeHar tidligere haft rimelig succes med at få tilmeldt sites til dmoz.org - men jeg har to sites der aldrig er kommet på og det irriterer mig selvfølgelig lidt.Jeg ved godt at dmoz er drevet og vedligeholdt af frivillige redaktører og at der derfor kan forekomme lange ventetider - men alligevel... Kategorien for det mest relevante site, der ikke er online, har jeg fundet ud af bliver drevet af en direkte konkurrent til mit site og så godt som alle links i den pågældende kategori står med ham som ejer og det er derfor svært ikke at mistænke ham for at misbruge sin ''stilling'' - har jeg nogen som helst mulighed for klage?Når nu man har forsøgt tilmelding af nogle sites kan der jo være forskellige og mere reele grunde til at man bliver afvist eller lignende - ved i om man på nogen måde får besked hvis ens site bliver afvist eller bliver man bare afvist uden videre? Jeg overvejer lidt at tilmelde disse sites til nogle andre kategorier, der måske ikke er lige så relevante som dem jeg har forsøgt at blive tilmeldt til men jeg har også - bla her - læst om at der kunne være risici forbundet med at tilmelde igen såfremt ens oprindelige tilmelding bare ikke var behandlet og det vil jeg jo heller ikke risikere.Dårlig tålmodighed kan selvfølgelig bære en del af skylden for mit indlæg - men når man snakker 6+ måneder kan ferie og sygdom næsten ikke forklare det (specielt når den direkte konkurrent har haft rigelig tid til at lave redesign på sit eget site).
Som udgangspunkt gives der ikke besked ved afvisning af sites. Det kan betale sig at læse kategoriens beskrivelse og FAQ - ofte er det her beskrevet, hvad der kræves for at blive optaget i en kategori.
Seks måneder er meget lang tid, og en redaktør bør ikke være så længe om at optage et site, der i øvrigt opfylder betingelserne. Men det kan jo skyldes, at din tilmelding er afvist?
Du spørger, om det er muligt at klage? Der er et meget tydeligt link i toppen af dmoz.org på hver kategori, der hedder "rapporter misbrug/spam" - det er et godt sted at indsende din klage