Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til indfortoldning af varer fra USA

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

@DBS: Jeg har ikke nogen speciel aftale med PostDanmark - jeg kan bare konstatere, at det virker sådan. Varerne infortoldes som fuldstændig express (hedder det vist) og jeg får dem leveret ved døren.

@Anja: Nu ved jeg ikke, hvad du importerer og fra hvem? De store grossister jeg handler med, får væsentlig bedre fragtrater, end jeg kan få, så jeg lader oftest dem stå for transporten. 'Mine' grossister benytter UPS, FexEx eller Bax/Schenker fra USA - jeg har ikke fået leverancer via DHL. De små leverandører sender oftest US Postal.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Anja:

Den første sending af varer er mindre parti (under 1 kubicmeter) og vil blive afsendt med United States Postal Service. Det er klart det billigste - Søfragt med DHL er 5 gange så dyrt og tager dobbelt så lang tid :-(

Eftersom det bliver sendt på denne måde går jeg ud fra at jeg selv skal sørge for at få det indfortoldet i DK.

 

I mine øre lyder det ikke rigtigt at søfragt med DHL skulle tage dobbelt så lang tid som med  US Postal service da sejltiden er den samme  for begge firmaer.   Men vær iøvrigt opmærksom på at du ikke kan sammenligne DHL og et postfirmas service.

Normalt vil det ikke kunde betale sig at sende små varepartier under 1 kubikmeter   med søfragt da det bliver for dyrt. 

Hvad er det for noget gods du får hjem og hvor meget har du pr. gang. 

 

Du er velkommen til at sende mig en privat besked hvis du har brug for lidt vejledning.

Mvh

Ravn

 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)