Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den gode gerning = $

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg gør tit en god gerning, og jeg gør det gerne med glæde, hjælper den blinde dame over vejen, holder ind på motorvejen og hjælper folk med at starte bilen, osv.....

I kender det alle sammen  godt... man ser nogle ude på motorvejen hvor bilen er gået i stå, også tænker man.... der er sikkert nogle der stopper og hjælper dem, spørgsmålet er hvilken gruppe du hører til ?  Det kunne også være en dame der taber pose med frugt når hun handler ind, hjlæper du så med at samle op eller går du bare vidre?

Hvorfor gør jeg så det?
1. for at hjælpe
2. man får næsten altid noget til gengæld, det kan være noget stort eller noget småt, MEN man skal aldrig bede eller forvente at få noget..... Ellers virker det ikke har jeg opdaget.. Og hvad er det så der ikke virker spørger du nu dig selv. Så er sansynligheden for at du får noget rigtig godt ikke særlig stor.

Hvordan kan det så være?
Ja jeg ved det ikke, men jeg ved at det er sådanne, da jeg har oplevet det gang på gang på gang.

Hvad har du så fået ud af det?

Mange middage + gode kontakter.
Mit nuværeden job som marketingschef ved RENEE.dk
1 års gratis motion ved det lokale motioncenter.
1 tur til Mount Blanc
10 Faldskærmsspring
Det var lige nogle af de største ting jeg kunne komme på, men så er der så mange små ting som jeg også har fået.

Moralen er: HVIS DU ER GOD VED VERDEN, ER VERDEN GOD VED DIG !

og jeg beklager stavefejl er ikke stavekontrol på denne computer jeg sider ved nu...sorry

Filmproduktion    Reklamefilm    Viral film   Web film    www.kettner.nu

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 16:25
En god historie, bestemt. Nu vil jeg ikke ødelægge stemningen, men jeg har desværre erfaring med ofte at måtte trække hånden til mig, hvis jeg har rakt en finger, for ellers var min arm blevet rykket af. På den anden side har jeg faktisk også engang fået et job, fordi jeg hjalp en bekendt. Det handler velsagtens om at fokusere på de gode oplevelser og dermed bevare en positiv (eller i det mindste neutral) indstilling til omverdenen.
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 02:05
Dato: 16-09-2006 15:25:14 Forfatter:Kettner Jeg gør tit en god gerning, og jeg gør det gerne med glæde, hjælper den blinde dame over vejen, holder ind på motorvejen og hjælper folk med at starte bilen, osv..... (snip)

Moralen er: HVIS DU ER GOD VED VERDEN, ER VERDEN GOD VED DIG !

Hej Kettner,

Måske skyldes din succes på det område, at du har en særlig udstråling eller er god til at markedsfører  dig selv! Jeg har tit hjulpet folk, f.eks. lige efter orkanen i ´99 hvor en strandet kvinde i Nyborg fik 300 kms gratis lift i et mobilhome - det gav ikke noget der bare ligner det du scorer. Eller en lille tysk knægt der for mange år siden var ved at drukne i en sump ved Lejre, jeg blev sgu bare møgbeskidt og ildelugtende.

NB. Måske du kunne score den helt store gevinst ved at hjælpe de der renee.dk til at få en website der ikke har så mange "kommer snart" sider

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 03:13
Dato: 16-09-2006 15:25:14 Forfatter:Kettner Jeg gør tit en god gerning, og jeg gør det gerne med glæde, hjælper den blinde dame over vejen, holder ind på motorvejen og hjælper folk med at starte bilen, osv.....

I så fald harmonerer din overskrift ikke særlig godt sammen med overstående! hvad jeg ikke helt forstår er om du gør en "god" gerning i forventning om en beløning???

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 04:09
Hvor er det tydeligt for de svar, at du får at vide, at hvis du hjælper nogen er det enten fordi de har hjulpet dig eller fordi du så regner med at blive hjulpet.

Jeg synes det er et hyper relevant spørgsmål du stiller, og og du skal aldrig stille dig tilfreds med de middelmåddige selvhjulpne svar de komme frem til.

Jeg har selv stærkt brug for hjælp - og det skal du ikke blegne for selv at sige. Kunsten er vel at kunne navigere blandt disse falske "narhoveder", der selv synes de har svaret på nærmest alting - og så på dem der oprigtigt forstår, at tingene bare kan være svære..

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 08:52
Hmmm, måske er det bare mig der er heldig.
Det kan måske også have noget at gører med den måde man tænker på / udstårling.
Det kan være at jeg skulle undersøge nogle af faktoreren nærmere når jeg får noget stort, så skal jeg nok lige bringe dem vidre her.

(ved renee.dk har vi ret travlt lige for tiden og er skiftet over til et nyt cms, men indholdet skulle gerne snart være på plads:)

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 09:00
Dato: 17-09-2006 04:09:01
Forfatter: davidchristensen
Hvor er det tydeligt for de svar, at du får at vide, at hvis du hjælper nogen er det enten fordi de har hjulpet dig eller fordi du så regner med at blive hjulpet.

Jeg synes det er et hyper relevant spørgsmål du stiller, og og du skal aldrig stille dig tilfreds med de middelmåddige selvhjulpne svar de komme frem til.

Jeg har selv stærkt brug for hjælp - og det skal du ikke blegne for selv at sige. Kunsten er vel at kunne navigere blandt disse falske ''narhoveder'', der selv synes de har svaret på nærmest alting - og så på dem der oprigtigt forstår, at tingene bare kan være svære..

Nu er det godt nok søndag morgen, så måske er vi bare ikke lige på bølgelængde, men skriver du her at alle der har svaret i denne tråd er nogle "narhoveder", som kommer med middelmådige svar? Jeg håber da jeg tager fejl...
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:17
Kettner har en udmærket pointe. Jeg mener at have erfaret, at alt, hvad man sender ud, får man tilbage. Folk, der sviner andre til, får grimme mails tilbage. Dem, der giver en hjælpende hånd til andre, har gode muligheder for også at få hjælp, når det skulle være nødvendigt.

Jeg havde engang en kunde, som var meget mistroisk og kontrollerende overfor sine egne kunder (brugere af en serviceydelse), ansatte osv. Og han blev ustandseligt konfronteret med krav om udspecificering af sine ydelser, han blev snydt af nogle osv. Måske bare fordi temaerne Snyd og Mistro var så højt på hans interne dagsorden. 

Jeg har det godt med mig selv, når jeg har overskud til at hjælpe et barn, der er faret vild, buschaufføren i trafikken, en nabo som ikke har det godt eller andre småting. Det er en priviligeret situation at være den, der har overskud til at hjælpe andre - og giver positive reaktioner fra omverdenen.

Hav en rigtig god søndag allesammen.

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 16:08
Jakob Søndergård...

Ja du tager fejl...  hvis det var til mig du skrev.. Jeg mener ikke at de er nogle "narhoveder"

Bare fordi man gør det samme, er det ikke altid lig med det samme resultat..... Det er nok de små forskelle der tæller.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 23:56
Dato: 16-09-2006 15:25:14 Forfatter:Kettner Jeg gør tit en god gerning, og jeg gør det gerne med glæde, hjælper den blinde dame over vejen, holder ind på motorvejen og hjælper folk med at starte bilen, osv.....
...
Hvorfor gør jeg så det?
1. for at hjælpe
2. man får næsten altid noget til gengæld, det kan være noget stort eller noget småt, MEN man skal aldrig bede eller
...
Hvad har du så fået ud af det?
Mange middage + gode kontakter.
Mit nuværeden job som marketingschef ved RENEE.dk
1 års gratis motion ved det lokale motioncenter.
1 tur til Mount Blanc
10 Faldskærmsspring
Det var lige nogle af de største ting jeg kunne komme på, men så er der så mange små ting som jeg også har fået.

Nu har jeg læst dit indlæg tre gange for at forstå hvad du skriver... Godhjertethed har åbenbart en pris.

Som udgangspunkt ville jeg personligt nægte at modtage noget som helst for de "gode gerninger" du beskriver. Jeg er faktisk overbevist om, at jeg ville have det dårligt med det, men mennesker er jo så forskellige.

Henrik har nok fat i noget af det rigtige... Iøvrigt et besønderligt oprindeligt indlæg efter min mening, men det er jo mange måder at være "iværksætter" på

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)