Hej allesammen. Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg leder efter dokumentation/analyse for respons-rate på : - Radio-reklamer. - Tv-reklamer. - Direct Mails. - E-mails (nyhedsbrev), osv. Jeg syntes, at jeg har læst en analyse fra børsen, men kan ikke husk hvor. Er der nogle af jer, som ligger inde med det eller ved hvor jeg kan finde det på nettet? På forhånd tak Glenn |
Hvor finder jeg det henne?
"Jeg syntes, at jeg har læst en analyse fra børsen, men kan ikke husk hvor." Du har vel ikke læst den fra børsen men fra Dagbladet Børsen. Der har vist iøvrigt været nogle tal fremme her på Amino i et indlæg, så prøv at søge her - ellers er Google jo fantastisk :) |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
Hvis man ikke kan eller vil svare, kan man jo også bare holde sin mund. Og rigtig mange spørgsmål her på Amino kan besvares med ”find det dog selv på Google”. Men hvad skal vi så med Amino? Mvh. Bo Jensen Butik Go’aften www.goaften.dk |
Hov.. Hvem skal holde sin mund - og hvem er mest (eller mindst) konstruktiv nu? |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
Nu er det sådan, at jeg leder først og spørger bagefter, og har desværre ikke kunne find noget på nettet, heller ikke på div. databaser. Så jeg vil være utrolig glad for lidt hjælp her. Glenn |
Hej Glen, her lidt hårde fact fra direct mail delen: Responsraten er i gennemsnit 5% af udsendt materiale. Responsraten er betinget af, at antallet af mail har en "kritisk masse". Det er typisk 10.000 stk. Men du kan også få seje resultater ved udsendelse af 1000 stk. Af responsraten på 5% kan du regne med at halvdelen giver et kundemøde og at en femtedel af denne halvdel bliver kunder. Det er standardraten for direct mails. Individuelle kampagner kan give langt mere igen. Eller mindre. Typisk kan du "booste" en direct mail kampagne ved efterfølgende at ringe rundt til modtagerne. Dokumentation kan du købe hos Gallup. Det er en af deres varer. |
Kursus i Photoshop, InDesign eller Illustrator - bliv bedre end de andre!
Apropos email nyhedsbreve er det en helt anden sag, idet du skal have modtagers accept for at sende det ud. De skal konstrueres for at:
Hvad responsrate er; kommer an på tilbuddets art i mailen -og interessen. Samt ydelsen der kan sælges. Hvis du gerne vil vide eksakt hvilke responsrater der er på diverse tilbud, så tag fat på www.forbrugerliv.dk og hør om de vil slippe lidt statestik for deres udsendelser mht. konverteringer, hvis du har et produkt til konsument markedet. En af de bedste til at få kunderne til at købe i DK er postordre tøjfirmaet www.bonaparte.dk -og det er deres eksisterende kunder de malker videre med. Du kan altid abonnere på deres nyhedsmail og se hvordan de gør. |
|
1000 tak for dine super råd. Endnu gang Jeg har læst Post Danmarks webside, og en masse andre. Tanken var bare at, hvis der var en der sad på disse responsrate på de forskellige tiltag, ja så ville jeg da gerne lige have en smug kigger. Jeg har nemlig brug for, at vide hvad en kunde koster. Glenn |