Nå.. men jeg har altid haft en passion for lydmediet, og er i øjeblikket igang med en lille biks som laver reklamespeaks og diverse lydproduktioner. Mit nye tiltag bliver nu video på nettet... herunder videopræsentationer, video annoncer (video banner) etc. http://www.ncom.dk/index.php/content/cid=171/site=webcast Som jeg forstår ovenstående link, så er det simpelthen muligt at målrette videobanneret ved hjælp af søgeord, og hvis det er tilfældet ...... så bliver produktet da ualmindeligt populært... gør det ikk? hilsen Rich |
Video banner
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Dog vil jeg gøre opmærksom på at utroligt mange mennesker hader videobannere der starter med at spille uden at man selv beder dem om det (det samme med lyd i annoncer). Det tager det meget download kapacitet (og for der der har forbrugsafregnet internet er det riiiiigtg træls), for det tager mange reesourcer (især på langsommere computere), og så er det generelt frustrerende at skulle have proppet en reklamefilm ned i halsen når man ikke beder om det. Det er fint nok, hvis der er en knap hvor der står "Tryk her for at starte filmen", men dem som starter af sig selv, eller hvis man kører musen henover banneret er sq frustrerende. Så alt med måde - fordi man kan betyder det ikke man skal. Det er en god ide generelt med videobannere til specifikke situationer, men mange mener at det er ved at være lige så irriterende som Pop-up/under reklamer. Held og lykke med projektet. |
Det er en god ide med video banner. Men det er rigtig nok at mange bruger hader når videoerne starter uden man har bedt dem om det. Nu har jeg en underholdningsside, og vi har da overvejet at afspille reklame film, blandt vores film. Så hvis nogle kan tilbyde reklame film der ikke er længere end 10 sekunder vil det da være noget vi vil overveje. Brugerne skal jo alligevel vente det par sekunder eller mere inden at filmene starter, så hvorfor ikke afspille en lille film der. Men hvis filmene bliver for lange, har det ingen interesse, der er ingen bruger der gider se en reklame film på 30 sekunder, for at få "lov" til at se den rigtige film, der ikke er meget længere. Så hvid det laves så det er bruger venligt, er jeg sikker på at man nok skal finde en masse hjemmesider som gerne vil teste det, og måske beholde det hvis det virker for dem, inklusiv mig selv. |
Men hvordan ser du/I så fremtiden når det gælder video på nettet? Jeg spørger selvfølgelig fordi jeg virkelig brænder for at komme i gang med det. I øjeblikket håber jeg på at der ude i det danske land sidder nogle Marketing/Produkt chefer som synes godt om at illustrere én eller anden form for message gennem video på nettet.... eller? din/jeres mening? |
Som fx just2funny skriver er det oplagt at ligge en reklame ind for et andet videoklip. På den måde er det brugeren der selv initierer starten, og på en gratis side er en en super snedig måde at få indtægt på, vel og mærke på en måde så begge parter får noget ud af det. Så overvej hvordan du kan bruge det mere aktivt, så der også er en form for payback til brugeren. Eksempler der hitter for tiden er især viral markedsføring, hvor reklamen i sig selv er så underholdende at folk frivilligt klikekr på den. ...så hold fokus på brugeren, og lav en bevidst overvejelse over hvor meget du vil genere dem. Jo mere du giver væk, jo mere kan du presse dem. Giver du intet væk, bliver de også væk. noget for noget ![]() |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)