Hej Jeg håber, der er nogle med lidt erfaringer indenfor at annoncere i nyhedsbreve som fx. forbrugertilbud.dk, forbrugerliv.dk eller yes2mail.dk Jeg synes, det er svært at bedømme hvor mange klik det skal til for at det har været en succes. Nogle gode ideer til hvor det er godt at annoncere for en butik som min www.bartonsmykker.dk ? Mvh Marianne Barton |
Nyhedsbreve
- 1
Men jeg ville være lidt bekymret for at måle succes i antal klik og ikke antal gennemførte handler. Det er klart, at en masse klik = en masse trafik = øget ubevidst kendskab til din side. På sigt kan disse klik generere salg, men de direkte målbare resultater må vel i sidste ende stå i kroner og ører: hvor meget koster det dig? Og hvor meget får du hjem på den bekostning? Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Jeg ville satse på dit nyhedsbrev, hvis jeg var dig. Det er svært at få folk til at konvertere til betalende kunder direkte fra en annonce, det kræver et rigtig godt site eller tilbud. Det er derimod lettere at opbygge en relation til kunden via et par nyhedsbreve. Så jeg ville stille mig selv spørgsmålet, hvor mange penge jeg ville give for at få en tilmelding til mit nyhedsbrev. Du har en konkurrence for de, som tilmelder sig, og det er en god idé. Jeg ville sørge for at min annonce havde direkte fokus på dit nyhedsbrev og konkurrencen. Du får selvfølgelig en del tilmeldinger fra folk, som bare hopper på fordi de håber på at score præmien, men dem kan der også være et par kunder i. Så hvis du har givet 5000 kr. for annoncen, og den får 1000 kliks, hvoraf halvdelen tilmelder sig nyhedsbrevet, så har du givet 10 kr. pr. tilmelding. Så er det op til dig, om du synes det er en rimelig pris i forhold til det mersalg, du får ud af at udsende dit nyhedsbrev. |
Det er vigtigt at du sætter dig nogle mål før du kan måle din succes. Hvis du går efter handler med det samme, så tror jeg ikke at nyhedsbreve i denne klasse en den rigtige løsning. Går du efter at du på sigt kan få bygget et nyhedsbrev op med (forhåbentlige) interesseret potentielle kunder, som på sigt kan tjene sig hjem, så er det nok mere løsningen. Hvis du vælger at komme ud med et nyhedsbrev som forbrugerliv m.v. så får du lynhurtigt en masse trafik, en masse brugere på nyhedsbrevet – Du betaler så også hurtigt en del mere end andre løsninger. Hvis du vælger at få bannere ud på diverse netværk som partner-ads.com, så betaler man som regel noget mindre for trafikken, brugere på nyhedsbrevet. Hvis man tager udgangspunkt i msdarwin kostede en bruger på nyhedsbrevet ca. 10 kroner, hvis man vælger bannere på disse netværk koster det måske 2-4 kroner. Men det er klart at du hurtigere vil få brugere ind på dit nyhedsbrev ved at komme ud til 100.000 – 200.000 på engang og jo hurtigere de er på dit nyhedsbrev jo hurtigere kan du sende dem gode tilbud som du kan få handler ud af. Jeg er ligeledes enig med mcdarwin i, at konkurrencer kombineret med en reklame er en god ide, det er nemmere at få folk til at tilmelde sig. |
Hejsa! Jeg tror du kan finde din målgruppe på Trendsales Der er i hvert tilfælde mange der sælger smykker derinde :-) Held og lykke |
Online markedsføring - Marketingzonen.dk