Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO: Scannet vs DanDomain

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg overvejer pt. at flytte min Scannet shopløsning til Dandomain, som jeg godt kan se er fuldt lidt mere med tiden. Efter sigende skulle den også være bedre SEO mæssigt.

Mit spørgsmål er så - er Dandomain shoppen bedre SEO mæssigt "out-of-the-box" eller KAN de bare give bedre Google placeringer end en Scannet shop hvis man gør alle de rigtige ting? Altså, er den bare teoretisk bedre til SEO?

Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen succeshistorier ved en Scannet->Dandomain migrering. Var det et kæmpe arbejde? Hvem fik du til at udføre opgaven? Pris? Gevinst i søgemaskinerne?

Er det muligt at lave 301 redirects på de gamle Scannet URL'er, sådan at man ikke har en masse døde links indexeret derude? (eller har jeg misforstået det? Bruger man kun 301 redirects når man også skifter domænenavn, hvilket jeg ikke har planer om)

Mvh Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:00

Søren V. Larsen:

Bruger man kun 301 redirects når man også skifter domænenavn, hvilket jeg ikke har planer om)

Hej Søren

Du skal bruge 301 redirects hver gang en indekseret URL ikke længere er tilgængelig uanset om det er på et gammelt eller eksisterende domæne.

URL'er som har indgående links fra eksterne websites skal 301 redirectes i al evighed.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:23

Hej Søren

Ja - både gruppesider og de enkelte produkter kan 301'es fra en ScanNet shop til en DanDomain. Og det virker fremragende. Metoden er grundigt beskrevet i min seneste bog - SEO-TUNING - der udelukkende handler om SEO på DanDomain.

En af vores andre virksomheder sælger også varer på nettet, og vi var ikke ét sekund i tvivl om, at det skulle være en DanDomain til bd-store.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 09:51

Hej Søren,

Der er indbygget en masse af det grundlæggende i DanDomain systemmet, herunder søgemaskinevenlige url'er, title på links, alt på billeder og en række andre ting. Alt der som out of the box gør løsningen rigtig fornuftigt i forhold til søgemaskinerne. Der er selvfølgelig en masse andre sjov.

Jeg har lige lavet en migrering for www.abekatogco.dk der gik ganske problemfrit. Der vil være noget arbejde med at rydde op i mediearkivet og gå varianter igennem, men man kan arbejde på den nye shop indtil man er klar til lancering mens den anden kører. Kunde har ikek gjort så meget ud af tingene i forhold til søgemaskinerne endnu, men alle de features der er i selve administrationen var egentlig også grunden til hun flyttede. Bedre variant-styring, salgsrabatter og emget andet.

Redirect fra den gamle shop er helt sikkert til og det skal gøres. Enten den lidt hardcoded form, som kan læses mere om her: http://help.dandomain.dk/Webshop6/DK/HTML/8.3_Redirect_af_links_(Avanceret).htm desuden findes http://www.shop301.dk/ som også kræver manuelt arbejde ellers kan vi hjælpe med at flytte den.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)