Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge mad i gågaden

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense N
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg går lidt med en tanke om til vinter at sælge pandekager og kakao i Odense Gågade.

Nu kunne jeg godt tænke mig at høre, om der er nogle tilladser, og så videre jeg skal søge for at sælge mad, og i det hele taget sælge i gågaden. Jeg kun 15 år, så hvad med skattevæsnet?

Håber i kan svare på nogle af mine spørgsmål.

Mvh Axel Carlsen

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:53

Da jeg var med til at sælge lodsedler for børnecancerfonden skulle vi have en polititilladelse på os for at måtte sælge i gågaderne.

Fødevarerstyrelsen skal jo også indover :-)

Skat ved jeg ikke når du er under 18

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 22:04

mht skattevæsnet så tror jeg du er på røv... hehe men se om du ikke kan finde en partner med mindre der er nogle som kender "omgåelses/undtagelses" regler.

du skal have tilladelse til omførsel samt godkendt hos din regionale fødevareregion.

godkendelsen hos din fødevareregion kræver at du har et tilpas egetkontrolprogram og en uddannelse i håndtering af fødevare (kort amu kursus)

jeg er ikke sikker på om du skal have et næringsbrev når du ikke har fast adresse. men du kan tage eksamen på et amu kursus vist nok tror det koster 600kr vis det ikke er noget du får når du tager din uddannelse (tror jeg ikke) anyway den er top nem!!

skynd dig at gå i krig vinteren byder nok på en masse pandekage sultne mennesker hihi

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 22:17

Hej

Skat er klar til at modtage dine penge fra det øjeblik du har fået dit CPR-nummer, - så her er skam ingen aldersgrænse. Hvilken skat du så skal betale hænger lidt sammen med løsningen af nogle lidt andre problemer, du får fordi du ikke er 18 år og myndig.

1. At sælge noget på gaden kræver en registrering som denne: http://www.eogs.dk/sw21512.asp?nodeId=5687

2. At sælge fødevarer kræver tillige en godkendelse af de forhold du tilbereder og opbevarer varerne under, samt et kursus i hygeine. Det kan du

få mere at vide om i din fødevareregion http://www.foedevarestyrelsen.dk/OmFoedevarestyrelsen/Organisation/Foedevareregion_Syd/VA_Syd.htm

3. At stå på gågaden eller andre offentlige kan kræve en tilladelse fra kommunen da der kan være lokale forhold der spiller ind. Her skal du

henvende dig til Teknisk forvaltning i Odense. En evt. tilladelse forudsætter pkt. 1 & 2 er opfyldt.

Du kan som 15 årig ikke selv få de fornødne tilladelser, da man skal være myndig, og du skal derfor have en voksen til at hjælpe dig. Så kunne du også blive ansat og benytte dit frikort mht. til skat.

/Michael

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)