Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

rejser til udlandet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 22. Jun 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:13
hej

er der nogle der kan fortælle mig regler for fradragsberettige rejser til udlandet. Jeg har et personligt ejet firmaet er fast lønmodtager ved siden af men skal nu på en rejser over 4 uger i 3 landen hvor jeg besøger producenter i disse lande.

Kan jeg udbetale diæter til mig selv?

Eller hvad kan jeg trække fra

Hilsen

Valentin

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 17:16
Tråden er rykket til den korrekte kategori, i håb om at der er flere der svarer ;)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:22
Dato: 13-09-2006 17:13:04 Forfatter:My-valentin
hej

er der nogle der kan fortælle mig regler for fradragsberettige rejser til udlandet. Jeg har et personligt ejet firmaet er fast lønmodtager ved siden af men skal nu på en rejser over 4 uger i 3 landen hvor jeg besøger producenter i disse lande.

Kan jeg udbetale diæter til mig selv?

Eller hvad kan jeg trække fra

Hilsen

Valentin

Det afhænger jo af om dine producentbesøg vedrører den personlige virksomhed eller dit lønmodtagerjob. Vedrører det lønmodtagerjobbet bør du selvfølgelig have godtgørelse for kost og rejse fra din arbejdsgiver. Vedrører det din virksomhed er udgangspunktet at du kan fratrække et beløb opgjort efter statens takser eller de faktiske udgifter, når vi forudsætter at rejsen ikke har noget privat element i sig. Her har det også lidt at sige hvad omfanget af din virksomhed er og hvor intensivt programmet er.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 11:37
Ang. egen virksomhed:

Hvis rejsen har et element af privat karakter så betaler man altså hele gildet selv ?

Hvad hvis manden besøger nogle producenter i Hong Kong 6 dage i træk  og derefter holder  et par dage fri til at se omgivelserne.  Kan udgifter for de 6 dage og 6/8 af flybilletten bogføres under virksomhedsregnskabet eller hvordan forholder det sig ?
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:09
Det lyder så tomt men i bund og grund er det en konkret vurdering man skal foretage. I nogle situationer vil det faglige indhold være af en kaliber der gør at man kan komme igennem med/forsvare en forholdsmæssig fordeling. I andre situationer er det faglige indhold af så underordnet betydning at hele rejsen vil blive anset for privat. Men taler vi om 6 dages intensivt arbejde/firmabesøg og to dages fri ville jeg da klart gå efter 6/8 eller muligvis prøve at tage hele udgiften ud fra en betragning af at de to dage er tilstødende rejsedage.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)