I må lige hjælpe mig. En i mit netværk er ved at få lavet en større portal i PHP og PHPboard. Han betalt et god slat for projektet og nu jeg har kigget lidt på det. Det der slår mig er at siden kører i én stor gang iframe. Altså der er fast grafik i top og side, og så er siden sat til en fast højde - 950 pixels vist. Dette er gjort for at siden skal køre hurtigere. Er det ikke lidt noget hø? Deres argument for at gøre det er at: Siden loader hurtigere Men er det ikke databasetrækkene der er det værste og ikke selve grafikken ved sites der blevet sløve? Imod: Ens URL i toppen af siden konstant, altså man vil ikke kunne kopiere et link direkte til en side. Lidt et problem når siden hovedsagligt bygger på debat og artikler. AntiSEO - er det ikke noget bøvl i forbindelse med seo. Jeg har snakket med ham der laver det, og han sagde det ikke var noget problem. Da det kun er forsiden der vil blive indekseret og den vil få en PageRank på 3-4 stykker. Igen - hvad med alt det dyrebare indhold. Ved lange artikler er man nødtil at lave en side 1,2, 3 og 4, da siden jo max kan være 950 pixels høj, alt der over vil forsvinder under skærmen. Og ved korte sider er siden stadig 950 pixels høj, pga. af dette iframe-system. Hvis man f.eks. scroller ned og klikker på et link, så bliver man på dette punkt, altså man hoppe ikke op til toppen på den nye side. Er det mig der er helt skæv på den? Eller er dette ikke noget høg? Jeg er lidt i tvivl hvor meget jeg skal sige til min bekendte om hvad jeg synes om løsningen før jeg har mine argumenter på plads. Håber i fatter hvad jeg mener. |
Du har 100% ret. Iframes er crap, specielt i forhold til søgemaskiner.
De øvrige ting kan man løse teknisk, men det kan blive noget rod.
De øvrige ting kan man løse teknisk, men det kan blive noget rod.
/Claus