Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan man købe?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Den 1. juni opstartede jeg jo igen som seriøs webmand ved siden af min skole - og det går jo ganske fint. Og nu står der 50.000 i virksomheden som jeg jo meget nødigt vil betale alt for meget viksomhedsskat af.
Så mit spørgsmål er lidt - hvad kan jeg købe med god samvittighed uden at blive alt for meget uvenner med skattefar. Programlicenser osv. er på plads.

Kamera
Et digitalt spejl-refleks kamera til 5.000-6.000 - det kan vel ikke være noget problem.
Hævesænke-bord & kontorstol
Til 7.000-8.000 - der er jeg lidt mere i tvivl - kan jeg kun trække halvdelen af dette fra? Da det jo kommer til at stå i vores lille bitte lejlighed og også vil blive brugt af min kæreste når hun skal tjekke mail osv. Kontorstol er lidt det samme, men har tænkt på en lækker egonomisk sag.
Printer
Jeg har endnu ikke en printer - det er ikke helt optimalt, så de første 20 fakturaer er blevet sendt elektronisk. Den burde jeg ville kunne trække fuldt fra - eller hva'? Og kan i anbefale en god én, skal kunne printe gode test af tryksager ud.

Hvad kan man ellers købe?

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 14:25
Hej Kristian,

Køb en ordentlig monitor a lá Eizo eller LaCie; det er omkring 10.000

Køb ekstraudstyr til kameraet a lá stativ, skoblitz, linser.

Køb kurser i det du gerne vil lære mere om.

Køb reklame (men så risikerer du at ryge langt over de 50k)

Mht til printer; skal den kunne lave et proof så er det nok en Epson 2400 som minimum, eller en brugt Epson 2000+. Drøn forbi www.goecker.dk og se nogle testprint inden du beslutter dig. Det begynder jo også at fylde hvis du skal have en A3 printer stående.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 15:27
Det er vel kort sagt alt det som du kan bruge i forbindelse med dit firma. Det kan som tidligere nævnt være en god gratis skærm, som LaCie. Muligvis en ny computer, hvis den gamle kunne trænge til en udskiftning? :-)

// Jesper Skov

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 23:52
Printer
Jeg har endnu ikke en printer -

A&B er netop kommet med i dette forum og har fundet interessante indlæg.

Jeg kan godt give dig en hånd med ved din udvælgelse, men spørgsmålet er hvad et stk print må koste og hvor meget du har plads til og andre ting.

Kunne man lave en byttebørs for printere? Hvis den kunne køre her hvor der er mange besøgende kunne vi have en "container" med ønskes og haves. Jeg har oplevet hvordan man rent fysisk har bragt printere ud i en container for derefter igen at udlevere dem til glade modtagere. Jeg kender også en virksomhed hvor man kan hente det man har brug for af brugt printer-udstyr.

Men det skal også siges...

Vi sælger nye printere og udlejer nyrenoverede HP 4000TN for DKK 125,- / måned ekskl. moms og forbrug. Vi samarbejder med et godt værksted mht reparationer og reservedele kan også skaffes her, hvis man selv vil udskifte papirgang, fusere m.v. Det bemærkes at en teknikertime koster DKK 700,-

Som regel vil man ikke af med en printer der kører, men der henstår 1000-vis af printere der mest er i vejen i boliger og kontorer, i kældre og på lofter. De ender så på gengrugspladsen hvorfra de skrottes. Jeg har besøgt mange hundrede kunder med alle typer af printere. Jeg siger altid nej til at tage dem med. Kan man ikke selv få dem til at køre, kan det ikke betale sig at bruge penge på et værksted. Så skal der være store besparelser at hente ved lave toneromkostninger eller andre forhold.

Du er velkommen til at kontakte mig via min hjemmeside www.a-b.dk eller ringe tlf 7566 7060

Venlig hilsen, Bent Sørensen, A&B

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)