Jeg har fundet mit domæne, men vil endnu ikke have webhotel/hosting til det. Jeg vil dog gerne købe det alligevel. der hvor jeg har udset mig hosting/hotel, skal man købe hele pakken. jeg har sø fundet et andet sted hvor jeg kan nøjes med at købe domænet, mit spørgsmål er så, er der nogle domæneudbydere der er bedre end andre? Har nogen af jer oplevet en bindingsperiode, hvor man ikke kan flytte domænet?
Medmindre vi snakker dyr hosting så vil jeg sige du bare skal købe det hvor du har i tankerne at hoste. Det er dog kun hvis du vil bruge GIgahost, Unoeuro, One eller en af de andre..
Casper: hvis jeg som ejer kan flytte det rundt som jeg vil, vil du så stadig anbefale mig at købe hotel og hele pakken hos One selvom jeg først skal bruge det om ½ år? For mig virker det bare som om jeg betaler for noget jeg ikke bruger, har jeg misforstået noget?
Det er der ingen grund til nej, du kan fx købe det hos gratisdns og når tiden kommer kan du pege domænet derfra og til one.com hvis det er der du gerne vil hoste dine sider.
Hvis du alligevel forventer at købe et (billigt) webhotel om et halvt år, så kan du lige så godt købe domænet/pakken det sted nu. Så slipper du for bøvlet om et halvt år med at flytte rundt på det. For en som har forstand på det tager det ikke så meget tid, men hvis du først skal til at sætte dig i ind DNS, så er den besparelse på det halve år (ca 150,-) hurtigt spist.
Hvis du køber en pakke hos en host, så er du kun bundet på selve webhostingen og ikke domænet. Med selve domænet er du faktisk i virkeligheden kunde hos DK-Hostmaster, som din hostingleverandør kun er mellemmand for. Beslutter du dig for at opsige dit domæne, flytte det til anden leverandør eller andet, så kan det gøres gennem DK-Hostmaster, og helt uden din hostingleverandørs indblanding. Dét er faktisk den største, hvis ikke den eneste, fordel vi har med den danske domæne-model i dag.
Men ellers kan GratisDNS helt klart anbefales - jeg har selv mange domæner liggende der.
Køb dit domæne hos webhosting.dk- Billige Domæner - Her køber du dem til 43.75. Det er en klar besparelse for dem, som køber mere end to domæner årligt.
Det er klart den bedste forretning jeg nogensinde har fundet! Jeg køber altid mine domæner der og har aldrig haft nogle problemer med dem, som ikke er blevet ordnet med det samme.
Derimod er de internationale domæner com/net/org/biz/info låst de første 60 dage, hvor det ikke er muligt at flytte (overføre) til en anden donmænerudbyder, hvor du også betaler selve fornyelsen - se evt. http://wiki.surftown.dk/index.php/Flytning_af_generiske_topdom%C3%A6ner. Men du kan som regel pege det ind på den på det webhotel du ønsker at anvende (DNS).
Bemærk at der også kan være bindingsperioder på webhotellerne!
Det er der ingen grund til nej, du kan fx købe det hos gratisdns og når tiden kommer kan du pege domænet derfra og til one.com hvis det er der du gerne vil hoste dine sider.
Vil også anbefale GratisDNS. Så er det også let at pege domænet over på et nyt webhotel hvis man fx kommer ud for en længere periode med ustabilitet. Alle mine domæner (en små 20 stykker tror jeg) ligger alle på gratis dns (undtagen et enkelt som af historiske årsager ligger hos et webhotel).