Dato: 05-09-2006 07:03:23 Forfatter: Bjarne Brusen Men ellers har jeg også kun hørt godt om Mac''s ny macbook pro....med noget parallels virtualiseringssofttware (ala wmware) er det ingen sag at køre en windows også....
Desværre ikke en mulighed. For det første er MacBooks (alm og Pro versioner) for tunge (over 2 kg), og desuden er det en skrøne at Windows kører uden problemer. Det ved jeg da vi allerede har en MacBook (Intel baseret) her på kontoret med BootCamp for at den kan køre winXp. BootCamp er desuden ikke virtualisering - det er en ren Windows installation på en windows partition på din mac. Virtualiseringsoftware (microsoft har lige anulleret sin version af Virtual PC) er desuden alt for langsom til at køre de programmer jeg arbejder med.
Den kører ikke optimalt endnu med Mac BootCamp desværre.
Nå, for at komme tilbage til emnet, så er jeg utrolig glad for min HP Business Notebook, som bare har fungeret uden problemer. Hvis jeg skulle have en ny, ville jeg kigge på HP igen, men jeg må sige at jeg også er blevet påvirket af alle de folk der roser IBM Thinkpads. Så jeg ville nok lige se på dem inden jeg besluttede mig.
Vil lige følge op på Carstens indlæg og præsentere en HP maskine for dig :)
EDIT: RAM koster 400-600 for en ordentlig kvalitet Du kan købe HP Care Pack som "tilbehør", der giver dig 3 års onsite HW support for kun 525,- ex moms
Ja kunne godt se da jeg klikkede på dine asus links, at de er lidt mindre sterile end HP''en Og sterilitet er sjældent en salgsfaktor :)
Det er da det - og den Asus (Asus S1) jeg havde (snøft) før var også en kæk djævel se billede. Aluminium "låg" og sort mat finish indeni - savner den allerede. De Asus jeg linkede til er de nye generationer af samme linie.
Er lidt sart mht udseende, også derfor at Thinkpad ikke er en mulighed - de er simpelthen for grimme.
Dato: 05-09-2006 09:37:07 Forfatter: netMedia.dk Desværre ikke en mulighed. For det første er MacBooks (alm og Pro versioner) for tunge (over 2 kg), og desuden er det en skrøne at Windows kører uden problemer. Det ved jeg da vi allerede har en MacBook (Intel baseret) her på kontoret med BootCamp for at den kan køre winXp. BootCamp er desuden ikke virtualisering - det er en ren Windows installation på en windows partition på din mac. Virtualiseringsoftware (microsoft har lige anulleret sin version af Virtual PC) er desuden alt for langsom til at køre de programmer jeg arbejder med.
Den kører ikke optimalt endnu med Mac BootCamp desværre.
Jeg kender ikke noget til performance på BootCamp, men min kollega''s Visual Studio 2005 kører uden problemer igennem Parallels (virtualisering), og VS er jo ikke et helt lille produkt. Virtual PC har jeg også kun dårlig erfaringer med mht. performance, men wmware har jeg brugt uden problemer på en pc.