Hej, Første indlæg på siden, og det er et spørgsmål. Jeg har sammen med en kammerat udviklet en ide omkring et aggregat der skal indgå i laboratorie arbejde, og som kan optimere et nuværende produkts egenskab/kapacitet. Ideen bygger på observation omkring eget arbejde, og er tænkt som en lærerig oplevelser omkring det at lave eget firma. Det vi mangler før vi kan komme videre er en prototype på vores produkt, og derved en mulighed for proof-of-concept. Der er tale om et aggregat der har er på størrelse med en fodbold. Hvor går man hen og får lavet den slags, og hvilket prislejde ligger en prototype i. Nogen der har erfaringer med firmaer der laver plastik, og kan give lidt hints til den videre process. |
Det kommer an på emnets form, idet formen afgører fremstillingsprocessen. Derfor skal jeg se en tegning af emnet for at kunne hjælpe.
Der kan være flere muligheder lige fra den billige hvor emnet drejes, fræses og skæres ud og tii det dyre 3D print, hvor man tegner en 3D tegning og printer emnet ud i plast.
Men den optimale og villigste metode skal vælges ud fra en vurdering af emnet.
Hvis I er interesseret kan jeg hjælpe jer med dette.