Vi har hos Mødebooker meget fokus på at medarbejdere har ordnede forhold, et godt arbejdsmiljø osv, da vi ved, at det er vigtigt for at medarbejderne trives og kommer på arbejde hver dag. Og det vil man jo gerne have, når man driver en servicevirksomhed, hvor medarbejdere på arbejde = omsætning
Alligevel kan der jo opstå sygdom på kontoret og desværre har det nogen gange en smittende effekt
Jeg har derfor besluttet at jeg vil tegne en forsikring, der kan give mig noget kompensation, når medarbejderne er syge og jeg mister omsætning. Er der nogen der ved, hvem, der laver sådan noget og hvad det evt koster. Vi er 8 fuldtidsmedarbejdere i Mødebooker ,der skal forsikres.
Som selvstændig har du også brug for økonomisk sikring. Derfor får du hos Virksom en unik indtægtssikring som selvstændig, rådgivning i erhvervs og personalejura samt inkassoservice når kunderne ikke betaler. Lyder det som noget for dig? Så klik her.
Jeg ved, at kommunen tilbyder en forsikring, som betyder dagpengerefusion fra dag et eller lignende, men jeg er ikke så sikker på at denne forsikring tilbydes til virksomheder med relativt få ansatte. Du kan evt ringe og høre dem om ordningen.
Hilsen Anders
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Jeg har nu oprettet mig via Arbejdsdirektoratet og kan til almen orientering fortælle at det koster 0,64 % af de samlede , årlige lønomkostninger at forsikfre sig som arbejdsgiver med ret til dagpengerefusion (ca 90 kr/time) fra 2. sygedag. For os er det lige omkring 1000 kr om måneden for at forsikre 8 medarbejdere. Det synes jeg faktisk er billigt. Det er bare en enkelt medarbejder, der er syg i de sædvanlige tre dage på en måned - så er investeringen fornuftig. Så nu skal vi bare have fundet en forsikring mod tabt arbejdsfortjeneste og mistet omsætning