Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GPS Kørebog

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Er der nogen af jer der kender et billigere alternativ til denne løsning

Jeg har flere kunder som godt kunne bruge sådanne et system, men prisen afskrækker dem desværre.

Det burde også i dag kunne sælges billigere når man tænker på det prisfald der generelt har været på GPS enheder.

Papir og kuglepen er selvfølgelig billigere, men der sker desværre tit, at de ikke får det gjort.

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:49
Hej Lars,

Jeg arbejder lidt i den boldgade, dog uden at have et produkt at tilbyde p.t.

Har du en ide om hvor smertegrænsen ligger rent økonomisk for sådan et produkt?

mvh Carsten

Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Skrevet kl. 15:14
Hej Carsten

Det er altid svært og sige hvad smerte grænsen er.

Men jeg synes det virke til være et utroligt godt produkt, men problemet kommer når man skal op have erhvervs delen, som der mange af de små selvstændige der skal have for at kunne dokumentere forholdet mellem erhv og privat kørsel.

Jeg tror også at man ville kunne sælge mange ved og lade dem prøve det i en korter periode, så de kunne se hvor meget tid og besvær de kunne spare.

Mine kunder er tilbageholdende når de ser prisen.

Jeg har lidt svært ved at komme med en pris, da jeg ikke har nogen viden hvor meget hardwaren koster.

For mig som ikke har forstand på den slags virker det, som noget der kan gøres væsentlig billigere.

Hvis du har lyst må du godt skrive til mig på mail, og fortælle lidt om hvilken boldgade du bevæger dig indenfor.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:12
Hejsa

Opus Prodox laver et produkt der hedder TripLog PRO, se mere om det på www.opus.se

Jeg har rettighederne på det produkt i DK, men har ikke gjort så  meget ved det. Kan du sælge det så lad os få en snak om det.

Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Skrevet kl. 20:04
Hej Jacob

Du er meget velkommen til skrive til mig med lidt flere oplysninger.

Pris?

Beskrivelse på dansk?

Er softwaren oversat til dansk?

Hvad gemmer den af data?

Kan den konvertere det til adresser?

Kan den lave en fordeling mellem privat og erhv. kørsel?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:39
Hej Lars

Beklager mit sene svar, men har været travlt optaget af kunder :-)

Har et par svar på din spørgsmål:

Pris? Vi kan vel blive enige om en god pris, der skal vel også være list i det for dig.

Beskrivelse på dansk? Ja, den er oversat til dansk (Har selv gjort det)

Er softwaren oversat til dansk?  Ja, den er oversat til dansk (Har selv gjort det)

Hvad gemmer den af data? Den gemmer de data som Told & Skat kræver

Kan den konvertere det til adresser? Den er understøttet af en Tele Atlas kort som gennem adresser

Kan den lave en fordeling mellem privat og erhv. kørsel? Jeps, det er det grundlæggende i systemet.

Smid mig en PM eller en mail på jh@salesnordic.dk hvis du forsat er interesseret.

Tilmeldt 3. Nov 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:20
Hej Lars

Jeg synes lige jeg vil svare dig og andre der måtte læse dit indlæg omkring Autolog. Jeg er salg og marketingschef for Autolog ApS. og er glad for at du har fundet vores site, men ked af du finder prisen for høj. Det er rigtigt at priserne på GPS udstyr falder meget for tiden, men vores er ikke et almindeligt GPS-navigationsudstyr. Det vi sælger er et værktøj der skal spare brugeren en masse tid og besvær når kørselsregnskabet skal laves samt at man sikre sig langt bedre overfor de emsige skattefolk. Ideen er, at GPS-enheden ligger i forruden i 1 til 2 uger og automatisk registrere din kørsel, uden at du skal bekymre dig om at tænde for den eller trykke på noget for at markere om det er privat eller firmatur. Når du har tid og brug for det tager du enheden ind til computeren og tømme den via den medfølende software. Programmet konverterer så automatisk start og slut koordinater til faktiske adresser og slår samtidig op imod din kundedatabase, hvorved dine kundebesøg/virksomhedsbesøg automatisk skrives på kørselsgodtgørelsen som firmature med virksomhedens navn og adresse angivet, og det er for at sige det mildt ... pisse smart. Slut med at sidde og skulle vride hjernen med hvor var det nu lige jeg var, hvad var det nu firmaet hed og hvor langt ar det nu lige der var ... det hele er automatisk lagret og klart til print. Yderligere er systemet godkendt af Skat og prisen kan faktisk trækkes fra i bruttolønen, tilsvarende hjemme-PC ordningen.

Der findes selvfølgelig alternative kørebogssystemer, men fælles for dem er at man skal huske at tænde for sit navigationsudstyr og i en travl hverdag glemmer man nemt at tænde for sit navigation og at man ikke automatisk får lavet selve beregningen for den samlede opgørelse samt at der ikke automatisk kan knyttes et navn på den besøgte virksomhed på en given rute - så igen ender man med manuelt arbejde der tager tid!

Du finder altså ikke noget der er så automatiseret som Autolog, og når du har prøvet det vil du sidde med armene over hovedet af glæde over den tid du sparer og den dag Skat kommer og klager over en rute du kørte sidste år behøver du ikke panikke, for turen ligger på din computer med alle koordinaterne, så du henter den bare ind i programmet og beder programmet vise turen i Google Earth. Dermed har du sandsynliggjort overfor Skat det antal kørte kilometer også kan Skat godt pakke sammen.

Jeg vil selvfølgelig anbefale dig at købe en og prøve det af, og er du utilfreds så har vi 30 dages fuld retur ret. Du kan også prøve at vinde en på www.papirkugle.dk.

mvh

Stig Lyngsie

Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Skrevet kl. 19:09
Hej Stig

Tak for din tilbagemelding.

Jeg tvivler ikke ved at jeres produkt er godt. Og det kunne bruges af mange af mine kunder.

Men som jeg skrev er det prisen som jeg synes er for høj. De kunder som jeg har som kunne bruge jeres produkt er som regel mindre selvstændig eller nystartet virksomheder som ikke har råd til at købe en ren firma bil. De bruger så deres private bil og laver kørebog.

Jeg er overbevist om mængden af solgte enheder ville stige kraftig hvis prisen blev sænket. Og man gjorde noget mere ud af fortælle hvilken god forretningen det kan være og føre kørebog efter statens takst.

Jeg undre mig lidt over det du skriver at man ikke skal fortælle om det privat eller erhverv. Det klarer den selv via kundedatabase. Hvad med alt det erhvervs kørsel som ikke er til kunder. (Posthus Boghandel møder hos leverandø mm.)

Desværre så rækker mine evner ikke til www.papirkugle.dk. (ellers sjov ide).

Tilmeldt 3. Nov 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:52

Hej igen Lars

Ked af det har taget lidt tid at sende dig svar på sidste indlæg, men vi har
været i Bruxelles hvor Microsoft inviterede os til at fremvise vores produkt på
messen: Innovationday2006.

Angående prisen mener jeg jo selvfølgelig ikke at den er for høj. Vores privat
version koster 1.996 kr. ex.moms. og erhvervsversionen koster 3.196 kr. ex.moms.
Som selvstændig erhvervsdrivende skal man have erhvervsversionen da den kan
angive fordelingen mellem privat og erhvervskørsel, men udgiften kan jo køres
direkte i driften og derved reduceres prisen med 30%. Prisen er så ca. 2.500
kr. Dette skal holdes op imod det antal timer du sparer ved ikke at skulle føre
almindelig manuel kørebog. De fleste af vores kunder sparer over 1½ time om
måneden, og så er spørgsmålet jo hvor meget 1½ time er værd for den enkelte,
men der går ikke mange måneder før end den har tjent sig hjem.

Jeg mener, at det er en god investering. Som nystartet virksomhed (vi er kun 6
mdr. gamle) ved jeg hvor meget man har at se til og 1½ time ekstra til rådighed
for mig selv og mine 2 sælgere giver plads til andet arbejde så som at tjene penge
til virksomheden i stedet for at side med et Excel ark og lave kørebog.

Fordelen ved erhvervsversionen er også at man kan mappe sine kørte ruter. Systemet
gemmer alle kørte ruter på din computer og hvis Skat så kommer piske dig for en
rute kørt sidste år, finder man blot den gældende dato frem og trykker: ''Vis
rute'', så kan Skat selv se den tur man kørte, og derved har man sandsynliggjort
det kørte antal kilometer overfor Skat.

Angående markeringen af privat eller erhverv, så klares det ved blot at sætte
eller fjerne et flueben.

mvh.

Stig Lyngsie

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)