Jeg kunne godt tænke mig nogle sider, hvor jeg kunne få noget mere inspiration, gerne nogen sider, hvor de er meget up-to-date, med design tendenser i 2009, og hvad der eller s rør sig inden for webdesign.
Selv kender jeg en del mindre gode men kun en rigtig godt.
Nåh ja, og så er der lige ham her: http://bradcolbow.com/ Måske ikke en side, som man SKAL kende, men hans tegneserie-stribe er bare SÅ rammende for webdesignere :D
Ellers er der jo selvfølgelig W3C som du bør besøge for at være sikker på at dine hjemmesider overholder de gængse standarder. Her er der også en masse andre gode ting inde.
Adobe Kuler mener jeg også er en rigtig god side. Her kan du se og generere farveskemaer til din hjemmeside. Disse kan så downloades direkte ned i photoshop som swatches. En rigtig smart funktion, synes jeg.
Det der er mest interessant for webdesignere er nok begrebet "konverteringsoptimering". Det går ud på at få de besøgende på hjemmesiden eller webshoppen til blive kunder. Denne proces har også en del med webdesign at gøre og er efter min mening meget overset blandt webdesignere.
Hvad er f.eks. vigtigere i en webbutik end at sælge varer? :-)
Jeg kan i øvrigt kraftigt anbefale Twitter, hvis du vil have god inspiration inden for dit arbejdsområde. Det kræver sådan set kun at du kender nogle personer der er interessante at følge :-)
En af de ultimativt vigtigste sider, når det kommer til trends inden for webdesign, er Smashing Magazine
Ja tak, fordi i lærte mig den side at kende. Den er jo fuld af guldkorn, jeg slet ikke vidste jeg ikke kunne undvære. Det eneste problem er nu at finde tid til at læse alle de spændende artikler de har ;-)
Jeg er meget rystet over at den ikke blev nævnt tidligere end det her i tråden. Jeg kan anbefale deres PLUS program :) Sammen med dens søster side psd.tutsplus.com som fokusere på photoshop og blog.themeforest.com som fokusere på programmering HTML/PHP/wordpress ligesom net.tutsplus.com..