Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kursus fradrag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et firma der hedder Din Aloe Vera. Min kone har også deltaget lidt, men hun står ikke som med ejer. Det hænger sammen med at hun var job ledig i en periode før jeg startede firmaet. Skulle det ske igen er det nemt at skrive antal timer på, som hun reelt bruger.

Nu er det sådan at hun starter på en 5 trins uddannelse som lægeeksamineret fysiurgiske massør. Det koster ca. 10000 kr. pr del.

Spørgsmålet er så om man må trække dette kursus fra i skat?.

Hun vil bruge uddannelsen i firmaet, men er det smartes hun bliver medejer eller ansat eller hvordan?

Hilsen Keld

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:44

Keld:
Spørgsmålet er så om man må trække dette kursus fra i skat?.

Du kan generelt sige at fradrag er udelukket i to hovedtilfælde. Dels hvor der er tale om videreuddannelse og dels hvis det faglige indhold er for generelt.

Hvor deltagelsen ikke har til formål at vedligeholde eller ajourføre en viden, som din kone anvender i sit nuværende arbejde, men har til formål at oparbejde kompetencer, som hun kan anvendes i en ny jobfunktion, er der tale om videreuddannelse, og der kan ikke opnås fradrag.

Derimod vil din kone kunne få fradrag, hvor der blot er tale om at hun holder sig ajour med udviklingen inden for det fag eller fagområde, inden for hvilket hun aktuelt arbejder eller er uddannet.

I det tilfælde hvor din kone er ansat og du somarbejdsgiver betaler udgifter i forbindelse med hendes uddannelse, er beløbet skattefrit forhende og du har som arbejdsgiver fradragsret for udgifterne.

Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 12:51

Mange tak for hjælpen.

Som det ser ud så kan man ikke trække uddanelsen fra. Det er der ikke noget at gøre ved. Jeg vil over veje at ansætte hende efter endt trin 1. Skal holdes op mod antal kunder m.m.

Keld

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)