Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Data-tracking: Fra softwareklient til web

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Oct 05
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj Amino'er

Mit spørgsmål vedrører webstedet www.SharkScope.com, der tracker resultaterne af de mange pokerturneringer, som udspiller sig døgnet rundt på nettets udbud af forskellige pokersites.

Dermed kan jeg, når jeg har påbegyndt en given turnering, gå ind og slå mine modspilleres tidligere resultater op, og dermed få en god idé om, hvem der er henholdsvis 'hajer' og 'fisk'.

Når en turnering er færdigspillet på et givent site er resultaterne tilgængelige i en begrænset tidsperiode, typisk et døgn, og dermed kunne deres database af resultater i teorien basere sig på manuelt indtastningsarbejde.

Men, - hvis jeg slår en given spiller op, kan jeg ligeledes se, om den pågældene spiller netop nu er i færd med at spille en turnering. Sitet opererer altså på en eller anden vis i real-time.

Jeg håber ikke det blev for langhåret - for nu kommer mit egentlige spørgsmål. Hvilken teknologi anvendes, når data (Turneringens slutresultat) fra pokerklienten (.exe) registreres i en webdatabase.

Gav det mening?

Jeg håber I kan besvare mit spørgsmål!

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 00:44

Det er nok ikke det rigtige forum at skrive i. Prøv istedet eksperten.dk eller udvikleren.dk - der har jeg som oftest haft held til at få besvaret mine lidt mere tekniske spørgsmål.

Men kort til dit spørgsmål: Det resultat der skabes efter endt pokerturnering (eller in real-time for den sags skyld) har jo intet at gøre med din klient (eller .exe fil, eller hvad du nu vil kalde den ;P) Du bruger blot klienten til at formidle data frem og tilbage mellem din egen computer og pokersites webserver..... Altså er det data du ser ikke blot noget der eksisterer i din klient version, men istedet ser du blot et billede af hvad der udspiller sig på pokersites webserver!

Hvordan dit nævnte site så får fat i disse data aner jeg ikke. Men hvis pokersitet ikke offentliggør resultatet på en public tilgængelig webside, ja, så må de jo have en aftale med pokersitet af en eller anden art.

Hvis pokersitet derimod ligger disse "vinder og taber" oplysninger frit tilgængeligt på nettet, ja så er der næsten 1 milliard forskellige måder hvorpå man kan hente disse data til ens eget website. Det er blot simpelt data udtræk fra en webside, og kan - som nævnt - gøres med et hav af forskellige teknologier!

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 00:52

Kasper S:
Hvilken teknologi anvendes, når data (Turneringens slutresultat) fra pokerklienten (.exe) registreres i en webdatabase.

...Og for lige at tage dit spørgsmål her hurtigt: Det kan gøres med alle serverside sprog såvidt jeg er bekendt. Eksempler på sprog kunne være PHP og ASP.

Efter endt spil vil et simpelt eksempel i php kunne se således ud (her indsættes der i en Mysql database):

<?php

mysql_query("INSERT INTO database_vinder("navnet på vinder")");

mysql_query("INSERT INTO database_taber("navnet på taber")");

?>

- det er selvfølgeligt meget sat på spidsen Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Oct 05
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 00:58

Hej Rasmus,

Tak for dit hurtige svar.

Det kunne jeg selvfølgelig godt have nævnt - men spørgsmålet er ligeledes postet på eksperten.

Alright, resultatet har for så vidt ikke noget at gøre med klienten. Og så alligevel. Jeg aflæser resultatet i min klient, men det er klart, at data ligger på en server, som min klient så henter dem fra.

Et citat fra sitets FAQ:

Do the poker rooms supply you with the results?

No. We independently collate the publicly available results of tournaments.

Deres database indeholder i øjeblikket resultater for mere end 287 millioner turneringer gennem en længere årrække. Det, tør jeg godt konkludere, er IKKE gennem manuelt indtastningsarbejde.

Resultaterne bliver endvidere IKKE offentligtgjort på nogen web sites, og er dermed kun tilgængelige via klienten eller sitets server om man vil.

Jeg forestiller mig derfor, at det er en eller anden form for bot, der direkte aflæser og overfører resultatet af en given turnering til sitets database. Hvad tænker du om den idé?

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 01:08
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)