Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMS Gateway

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
1. Ja, ved at bestille/modtage en besked fra dig, betaler modtageren penge over sin telefon regning.

2. Overtaksering er ikke muligt med Carstens løsning, da det i princippet bare er en automatisk mobil telefon der kan sende beskeder lidt hutigere end du kan skrive dem i hånden :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:06
Hej FireChief,

Jeg kender ikke så meget til overtakserede SMS''er.

Den løsning jeg har er baseret på at SMS''er er inkluderet i en fast abonnementspris som brugeren opkræves, uanset hvor mange SMS''er der sendes til brugeren.

Mit setup ser således ud:

- Server med Windows 2000 og IIS (webserver)
- Siemens GSM modem
- Apache webserver
- MySQL database

Der er ikke de store krav til serveren, bare den kan køre XP Pro skulle det være OK. Har du i forvejen en webserver til din applikation kan du bare bruge den.

GSM modemet koster max. 2.500 kr.+moms inkl. antenne, kabler etc. Modemet kobles til en COM-port på serveren.

Nu ved jeg ikke hvilket programmeringssprog du har lavet din applikation i, men jeg arbejder mest med PHP. Derfor er der installeret Apache/MySQL i mit setup. Det er gratis Open Source programmer.

Jeg kommunikerer med modemet med PHP, men du kan også bruge andre sprog - eks. ASP og diverse .NET-sprog.

En komplet løsning med en lille webserver, operativsystem, og modem vil løbe op i små 10.000 kr. Dertil kommer et SIM-kort til modemet.

Desværre tillader teleselskaberne ikke at man bruger et abonnement med fri SMS til den slag brug

Håber det svarer nogle af dine spørgsmål, ellers skriv igen.

mvh Carsten
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:09
PS: egen gateway er en god løsning hvis du skal SENDE sms''er til brugere. Skal du MODTAGE sms''er er det måske ikke den perfekte løsning pga. du ikke kan overtaksere, og det er også begrænset hvor mange sms''er GSM modemet kan håndterer på én gang.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 10:21

Hej Carsten

Det er nettop det du beskriver jeg kunne bruge. Altså mulighed for at sende smsér ud af huset til fx. mdr. abn pris!

Lige et spørgsmål.:
Betaler du alm. sms takst pr. sms?

Kunne du evt smide et link til din side?

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 10:26

Har fundet denne side. Der både tilbyder overtaks samt abn.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:36
Jeps, jeg har bare et alm. abonnement. Det er ikke forfærdelig mange SMS''er det bliver til, så det er til at leve med.

Mit system er et lukket brugersystem som indgår i et større kommunikationssystem, så der er desværre ikke noget man kan se. Systemet sender selv SMS''er ud som alarmer og lign.

Mht. overtaksering, så har du denne mulighed:

Registrer hvor mange SMS''er du sender til en bruger, baseret på brugerens mobil-nr. og brug det antal til fakturering.

Du kan jo bare sige at du vil have 4 kr. for hver SMS du sender, og når du så hver måned gør en brugers konto op, og kan se at du har sendt 10 SMS''er, ja så sender du en regning på 40 kr. Det er vist sådan Razzia.dk fungerer.

Eller kræve at brugeren indbetaler et beløb på en "konto", og hver gang der sendes en SMS til brugeren, trækker du 4 kr. fra brugerens "konto" hos dig.

mvh Carsten
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 13:26

Jeg driver et selskat som har adgang til gateway der kan overtakserer.

Så hvis nogen har behov for gateway entent overtakseret eller ikke overtakseret er de velkome til at kontakte mig.

Mit udbetalings DB er bedre end det i første indlæg
Desuden giver jeg gerne 20% på listeprisen oprettelse til dem der kommer herinde fra

Jeg kan kontakte på
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:39
Det lyder fornemt, skal jeg holde i baghovedet :)
Eftersom der lader til at være en meget generel interesse her inde vare det så muligt at få oplyst hvad de egentlige procentsatser er?

Mhs. til de løsninger i taler om med et gsm modem til serveren er en gammel telefon og et datakabel også en mulighed. Et almindeligt mobilabonnement (hvor brugen ikke er mod betingelserne naturligvis) og et stykke færdiglavet software så er du forholdsvis let køreklar :)
Jeg kan anbefale at tage et kig på OZEKI sms server som jeg tidligere omtalte: http://www.ozeki.hu/
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 13:45

Teleselskaberne tager ca. 25-35% for deres ydelse og så er der en SMS der skal betales.
Grundern til jeg siger ca. er at der kan være lidt korrektion på ca. 1%

Fra Slangerup
Tilmeldt 30. Aug 05
Indlæg ialt: 31
Fra  Skrevet kl. 22:57

Hej Ronnie,

Vi skal have lagt sidste hånd på koncept og budget, men det er ikke utænkeligt at vi kontakter dig i en nær fremtid.

Tak til alle for konstruktiv feedback.

Mvh
Claus

Claus Jesper Jensen Entusiastisk iværksætter indenfor rejse, medie- og mobilebranchen

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)