Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMS Gateway

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Slangerup
Tilmeldt 30. Aug 05
Indlæg ialt: 31
Fra  Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi er ved at lancere et projekt, hvor vi gerne vil lave en sms-konkurrence, hvorfor jeg ville hører, om der er nogen af jer, som har nogle erfaringer/anbefalinger til SMS-gateways.

Jeg har fået følgende info fra en bekendt:

Overtaksede beløb => tilbage efter telco + gateway
SMS-Pris 10 kr => 3,1232 kr. DB pr. sms
SMS-Pris 6 kr.=> 1,8739 kr. DB pr. sms

Alle beløb incl. moms.

Teleselskaber tager mellem 45%-55% procent, afhængig af hvillket selskab det er, og gateway operatøren tager 10%-15%

Jeg synes ikke ovenstående DB er så attraktivt, hvorfor jeg vil høre jer, om I har nogle erfaringer, anbefalinger, kontakter, etc.?

På forhånd tak!

Mvh
Claus

Claus Jesper Jensen Entusiastisk iværksætter indenfor rejse, medie- og mobilebranchen

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 12:38

Jeg har selv et lignende projekt i gang.

Min indledende research (for en 5-6 mdr siden) gav nogenlunde samme priser/DB som du nævner der...

Her er et område hvor der kunne bruges noget konkurrence, når der er 20-30% af en mikro betaling tilbage til indholdsudbyderen
virker det lidt "unfair"....

Jeg skal selv til at undersøge sagen nærmere den næste måneds tid, og skal nok videregive mine oplysninger....

mvh
Frank

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:42
Jeg har desværre ikke nogen erfaringer, men kan bekræfte de urimelige priser.
Jeg kiggede tidligere på mulighederne men røg ned i det samme lave dækningsbidrag selv efter at have kontaktet forskellige udbydere, hvorefter jeg droppede idéen.

Det er åbenbart et marked teleselskaberne vil skovle penge ind på, men før eller senere skulle det da forhåbentlig blive bedre.
Jeg har en ven i Sverige der kører et koncept baseret på SMS betaling, der får han ca. lige så lidt hvis det kan være til nogen trøst :)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:51
Hej Claus,

Hvorfor laver I ikke jeres egen gateway?

Hvis I hoster websitet på jeres egen server skal I bare anskaffe et modem, og smide et par timers kode-arbejde i sagen. Så bestemmer I (mere eller mindre) selv jeres DB. Der er selvfølgelig udgifter til det SIM-kort der skal i modemet.

Jeg har to servere kørende med GSM modems, og det virker upåklageligt.

Jeg kan iøvrigt anbefale et Siemens MC35 GSM modem. Dem sælger bl.a. Zonith (www.zonith.com) som komplet pakke med antenne, kabler etc. til 2.245 kr. De er nemme at arbejde med, og fungerer bare.

/Carsten
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:18
Hej Carsten,

Den løsning er super til at kunne sende og modtage sms''er, men hvis du skal taksere SMS''erne til f.eks. 10 kr.+udbyderens afgift hos slutbrugeren så er du vist nødt til at benytte et firma der udbyder en gateway, og derfor både betale afgift til teleselskab og gateway.

Jeg pusler også selv med idéen om en sms server som du omtaler, dog havde jeg bare tænkt mig at smide en gammel telefon ind til serveren ;) hvilken software benytter du? Jeg har kigget en del på OZEKI SMS Server der lader til at opfylde mine behov.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:37
Øhh... Jeg er egentlig ikke helt klar over hvordan man opkræver et gebyr af kunden.

Jeg har selv udviklet softwaren til den løsning jeg kører med, men den er dog heller ikke gearet til at afsenderen af SMS''en skal betale/faktureres. I mit system bruger jeg det til dataopsamling fra en enhed der har et GSM modem indbygget.

Det jeg gør på serversiden er, at jeg har koblet mit modem til en COM-port på serveren, og så sender/modtager jeg AT-kommandoer. Man kan gøre nøjagtig det samme med de fleste mobiltelefoner.

/Carsten
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:54
Hmm okay, mhs. til gebyr er jeg ret overbevist om at man ikke selv kan gøre det sådan bare lige.

Tak for input i hvert fald, jeg prøver mig lidt frem. Hvis jeg bare smider gammel en mobiltelefon til serveren og køber et sim kort er det jo ikke alverdens der kan gå galt ;)
Fra Slangerup
Tilmeldt 30. Aug 05
Indlæg ialt: 31
Fra  Skrevet kl. 09:20

Vil lige sige tak for tilbagemeldingerne.

Konceptet bygger på overtakserede SMS''er, hvorfor løsningen med egen gateway desværre ikke kan bruges til dette.

Ha'' mig gerne i tankerne, hvis I hører om nogle erfaringer, eller falder over noget godt info.

Mvh
Claus

Claus Jesper Jensen Entusiastisk iværksætter indenfor rejse, medie- og mobilebranchen

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 11:59
Hej Claus og andre interesserede

Egen gateway har også en række andre ulemper, så som et nummer som afsender og hastigheden er ikke god.

De profesionelle gateways eller SMSC''s kan definere nummer eller tekst som afsender, sende med meget større hastighed og tillægstaksere fra modtagerens mobilselskab.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 09:42

Hejsa Alle

Jeg går selv med et lille projekt oppe i hoved :-)
Jeg vil udsende smsér! Men da jeg ikke har den store forstand på dette vil jeg lige hører om jeg har forstået det rigtig!

1, Jeg kan gøre dette via "overtakserede" smsér altså kunden betaler ekstra for en sms
2. Jeg kan som Carsten skriver have egen gateway. Her kan jeg så fx. opkræve månedlig gebyr for den service jeg ønsker, at tilbyde!

Er overstående forstået korrekt!
Carsten hvilke udgifter skal jeg forvente med din løsning. Bare ca.?

Og så skal der jo bruges en hjemmeside. Det skal vel være en special side? Nogle ideer?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)