Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er grådigheden ødelæggende for sociale medier?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

De sociale medier er i heftig fremgang ikke mindst for virksomheder, facebook gør alt hvad de kan for at gøre det så eftertragtet som muligt at være til stede som virksomhed der. Hver dag lancerer de nye features osv. og mange af dem med virksomhederne i focus.

Mange af de store er allerede på Facebook, og hver dag kommer der flere og flere. Det er en super markedsførings mulighed HVIS man gør det rigtigt med interesante gifts, apps, good looking pages, være anderledes end de andre, coupons, rabatter, polls, konkurrencer osv osv. Og naturligvis ikke bare spammer folks indbakke, det er jo det samme som mails dem gider man jo heller ikke spammes med 100 af om dagen med " det gode tilbud" :-)

Der kommer snart en blog på dansk der løbende informerer om alle de nye features, hvordan man kan bruge dem til markedsføring, osv. Hvilke  muligheder der er for iværksætterer og virksomheder på facebook, og ikke mindst hvordan man bruger disse features til at markedføre sig på facebook UDEN at spamme folks indbakke  ;-)

Rigtig god dag

Mvh

Thomas

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Grådighed er altid dårligt. Gordon Gekko have IKKE ret, da han i Wallstreet deklarerede (i den efterhånden meget kendte tale) at "Greed is good, greed is right og money never sleeps." Den seneste tids bankkrise er et glimrende eksempel på dette - og i endnu højere grad fallerede idioter som Finn Nørrebygård, der nu prøver at overbevise verden om at han skam ikke var grådig, da han forsøgte at få sine millioner til at yngle gennem dobbelt opgearede investeringer i fremnmed valuta og tabte det hele. Det var han!

Når det så er sagt synes jeg det er helt forkert at snakke om "grådighed", når vi taler om den måde, som mange sociale medier - og ja, mange andre online tjenester og medier i det hele taget, bruges helt forkert. Det er nemlig ikke kun de grådige der ikke fatter mange af disse medier - også folk man på ingen måde kan kalde grådiger misforstår fuldkommen, hvordan online medier kan udnyttes på en produktiv måde. De spilder deres tid og penge.

Vi har kæmpet med det samme problem indenfor søgemaskiner, som der nu skal kæmpes med i de sociale medier. I gamle dage troede nogle, at det var skide smart, hvis man kunne jage dem der søge på f.eks. "Barbie Girl" eller "Disney" ind på et klamt porno site. Det har de fleste i dag forstået ikke er en god forretning. Havde det faktisk været en god forretning ville det aldrig have stoppet - og det er derfor der der skal sættes ind.

Med email ser vi jo til sammenligning stadig ekstreme mængder af spam - og det er fordi det ganske enkelt ER en god forrertning (umoralsk og ulovligt eller ej). Sålænge folk bliver ved med at købe lorteprodukter gennem spam emails lige så længe vil de blive udsendt til gene for alle os andre. Det gælder også de sociale medier.

Sålænge folk bliver ved med at købe "5 kyllinger for en hund", reagere på email spam og misforstået brug af sociale medier - lige så længe vil det eksistere!

 

Fra København
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et ret interessant spørgsmål du stiller.

Folk der kun bruger facebook, twitter og andre sociale medier som reklame søjler hvor, at de køber en reklame, har ikke forstået konceptet (efter min mening). Sociale medier handler ikke om promovering via reklamer, men om face-to-face  "samtaler" og engagement hos kunden.

Så hvis firmaer bare kaster penge i sociale medier for at reklamere, så kan de ligeså godt lave et tv-spot eller et banner til EB.dk. Det er ikke kernen af sociale medier!

Fra Hvissinge
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne - i store træk er vi enige=) Jeg ved godt at det ikke er kæmpemæssige cyborg virksomheder der sidder og skriver - men mennesker af kød og blod. På samme tidspunkt skal det lige siges at man igen og igen ser at de mennesker der skriver fremstår inhumane, og derfor ignoreres - og hvis de ignoreres jamen så er der intet business, altså brandingen og markedsføringen vokser i den forkerte vej så. Også alligevel, de bliver jo ikke ignoreret helt - de kommer ind i folks "attention span" (def: det som de læser og har opmærksomheden på, også på de sociale medier) omend kun i et par sekunder ( lidt ligesom en billboard reklame) men det giver altså et indtryk. Og hvis det indtryk er forkert, jamen så kan man miste loyalitet på det. 

Jeg håber virkelig ikke jeg lyder som om jeg syntes at virksomheder er onde - au contraire - vi, som virksomheder, har så meget potentiale i at udvikle os selv og verden og de sociale aspekter omkring os - Men man bliver nødt til at tænke ud af boksen, og være - tja et rockband (det har jeg skrevet en ebog om) - altså bemærkelsesværdig, autentisk, substansfuld, troværdig and so on - for at folk overhovedet gider at tillade virksomheder at komme ind i deres attention span.... =)

 

 

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henriette

Henriette Weber:

Hej Bjarne - i store træk er vi enige=)

Jeg håber virkelig ikke jeg lyder som om jeg syntes at virksomheder er onde - au contraire - vi, som virksomheder, har så meget potentiale i at udvikle os selv og verden og de sociale aspekter omkring os - Men man bliver nødt til at tænke ud af boksen, og være - tja et rockband (det har jeg skrevet en ebog om) - altså bemærkelsesværdig, autentisk, substansfuld, troværdig and so on - for at folk overhovedet gider at tillade virksomheder at komme ind i deres attention span.... =)

Der er ikke noget som at diskutere med folk, man er enige med ;) Det er meget socialt.

Synes jeg har set en omtale af din E-bog. Nu skal du ikke være så genert. Læg da et link til den her :)

Ha' det godt

Fra Hvissinge
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange medier giver direkte interaktion med kundegruppen?
Det gør kun de sociale medier.

Virksomhederne får en direkte uformel kommunikationskanal til sine kunder, hvor der gives førstehåndsfeedback på de informationer virksomheden sender ud.

Det er guld værd! og flere og flere virksomheder er ved at finde ud af det :O)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)