Er jeg den eneste der er ved at være træt af firmaernes totale udnyttelse af sociale medier, som Facebook, MySpace eller Twitter? Er disse medier blevet en ny reklame kanal, fremfor et socialt medie? For reklamerne tager jo mere og mere overhånd, og mange firmaer fremstår godt nok komiske med deres brug af disse medier... Og er der ingen grænser for, hvor langt firmaer vil gå, for at "spame" folk via disse medier?
|
Jeg tror de to ting altid vil gå hånd i hånd, specielt da de sociale medier ikke rigtig har andre muligheder for indtægt, med mindre de begynder på bruger betaling. Så kan du selv gætte dig til hvor mange der skrider fra facebook og lign.
Der bliver jo nød til at være en "ying og yang balance" Tager du noget et sted skal det erstattes et andet sted. Syntes det er fint at fjerne reklamer, men så vil og skal det erstattes af noget andet eller går kabalen ikke op.
Specielt facebook havde i en periode overlevelses problemer da de ikke vidste hvor deres indtægter skulle komme fra.
Jeg tror klart på at meget mere i fremtiden vil være gratis og baseret på "masserne" Men som skrevet vil og skal de have noget et andet sted.
Syntes det kunne være godt med en debat om hvor der kunne hentes indtægt ud over i reklamer !