Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er grådigheden ødelæggende for sociale medier?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Er jeg den eneste der er ved at være træt af firmaernes totale udnyttelse af sociale medier, som Facebook, MySpace eller Twitter?

Er disse medier blevet en ny reklame kanal, fremfor et socialt medie? For reklamerne tager jo mere og mere overhånd, og mange firmaer fremstår godt nok komiske med deres brug af disse medier...

Og er der ingen grænser for, hvor langt firmaer vil gå, for at "spame" folk via disse medier?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:59
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg tror de to ting altid vil gå hånd i hånd, specielt da de sociale medier ikke rigtig har andre muligheder for indtægt, med mindre de begynder på bruger betaling. Så kan du selv gætte dig til hvor mange der skrider fra facebook og lign.

Der bliver jo nød til at være en "ying og yang balance" Tager du noget et sted skal det erstattes et andet sted. Syntes det er fint at fjerne reklamer, men så vil og skal det erstattes af noget andet eller går kabalen ikke op.

Specielt facebook havde i en periode overlevelses problemer da de ikke vidste hvor deres indtægter skulle komme fra.

Jeg tror klart på at meget mere i fremtiden vil være gratis og baseret på "masserne" Men som skrevet vil og skal de have noget et andet sted.

Syntes det kunne være godt med en debat om hvor der kunne hentes indtægt ud over i reklamer !

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 135
Fra  Cammilla Rysgaard Skrevet kl. 15:01

Så længe det er et valg, man som bruger selv kan tage, syntes jeg det er ok. Men hvis det går over og bliver mere ala spam, hvor virksomhederne aggrestivt opsøger brugerne, syntes jeg det er ødelæggende.

På samme måde som vi IRL bliver udsat for annoncer i print, tv og radio, så bliver vi udsat for dette på nettet alle vegne. Det kan virke voldsomt!

Cammilla :-)

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 15:04

Yes

Konen og jeg sad rent faktisk igår og snakkede samme snak, så herfra er vi enige. Men nok svært at stoppe da udvikling med disse medier ikke er stil at stoppe.

Networking er populært måske lige i overkanten ? Smile
/allan

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:08

Christian Senna:

Jeg tror de to ting altid vil gå hånd i hånd, specielt da de sociale medier ikke rigtig har andre muligheder for indtægt, med mindre de begynder på bruger betaling. Så kan du selv gætte dig til hvor mange der skrider fra facebook og lign.

Der bliver jo nød til at være en "ying og yang balance" Tager du noget et sted skal det erstattes et andet sted. Syntes det er fint at fjerne reklamer, men så vil og skal det erstattes af noget andet eller går kabalen ikke op.

Specielt facebook havde i en periode overlevelses problemer da de ikke vidste hvor deres indtægter skulle komme fra.

Jeg tror klart på at meget mere i fremtiden vil være gratis og baseret på "masserne" Men som skrevet vil og skal de have noget et andet sted.

Syntes det kunne være godt med en debat om hvor der kunne hentes indtægt ud over i reklamer !

Jeg tænker ik så meget reklame på siden, men de firmaer der "reklamere" via siden, og får brugerne til at sende reklamer rundt til hinanden. Det er ik alle brugere der tænker lige langt, og det betyder jo at ens indbakke bliver smadret med tilbud af uanede mængder.

Problemet er så stort at jeg personligt er begyndt at slette alt uden at læse det nu... Så den der pressen på og grådighed, fører jo blot til at man bliver en form for imun overfor denne reklameform, ligesom kakkelakker mm bliver overfor gift i længden.

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 15:11

Fashion-Seller:

Er jeg den eneste der er ved at være træt af firmaernes totale udnyttelse af sociale medier, som Facebook, MySpace eller Twitter?

Jeg har ikke været så plaget af det endnu, men det er vel lige som så mange andre reklamer. De dårlige hader man, mens de gode og sjove - eller brugbare godt kan tåle at ses et par gange. Desværre er der flest af de dårlige. Hader også TV-reklamer. Det bliver en hel vane at zappe væk for at undgå reklamer. Og jeg ser nemt et par programmer på en gang på den måde. Gad vide hvad effekten af TV-reklamer er?

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 16:18

Selvfølgelig kan man bruge sociale medier til at reklamere for sin forretning, men man må aldrig glemme, at det er et socialt medie. Det er ikke så længe siden vi er begyndt at bruge det til vores hjemmeside.

Fordelen ved sociale medier i forbindelse med ens forretning, som jeg ser det, er at folk "lærer en at kende", og begynder automatisk at sende ens link rundt og anbefale til andre. Man inviterer folk til sin side, som er social, og kan sammenlignes med en fest IRL. Inviterer man folk, og det første de begynder med, er at reklamere for det ene og det andet, tror jeg mange vil sige man er lidt af et røvhul.

Vi lægger nogle varer på facebook engang imellem, når vi har noget nyt, men indtil videre, har vi ikke sendt tilbud ud gennem mails, og jeg tror heller ikke vi kommer til at gøre det så meget. Jeg tror sociale medier i det lange løb fungerer bedst for det det er, uden at bombardere folk med tilbud. Er man lidt kreativ, giver rapporter eller hvad ved jeg væk gratis, kommer det hele af sig selv, når folk forhåbentlig fatter sympati for ens forretning, men dette kommer via det sociale.

Så vi har flere planer med det fremover, og håber det kommer til at give bid, uden at vi slynger tilbud afsted i tide og utide.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Hvissinge
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 11:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

min holdning er helt klart at dem der er grådige på sociale medier og ser det som "business as usual" - jamen de får heller ikke det optimale ud af det. Sociale medier er ikke skabt til forretninger - ligesom internettet heller ikke blev udviklet til at lave forretninger - men til at lave netværk.

Så hvis man som virksomhed kan være tilstede hvor brugerne er, på brugernes præmisser (og ikke på sine egne præmisser) - så er man godt på vej. Hvis man laver overdrevet brug af automatisk tilstedeværelse på facebook og twitter - og bruger de sociale værktøjer som broadcast istedet for samtale - jamen så har man meget at lære. Så grådighed er ikke ødelæggende for sociale medier, men ødelæggende for virksomheder der er grådige på sociale medier =)

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 13:27

Hej Henriette

Henriette Weber:

min holdning er helt klart at dem der er grådige på sociale medier og ser det som "business as usual" - jamen de får heller ikke det optimale ud af det. Sociale medier er ikke skabt til forretninger - ligesom internettet heller ikke blev udviklet til at lave forretninger - men til at lave netværk.

Så hvis man som virksomhed kan være tilstede hvor brugerne er, på brugernes præmisser (og ikke på sine egne præmisser) - så er man godt på vej. Hvis man laver overdrevet brug af automatisk tilstedeværelse på facebook og twitter - og bruger de sociale værktøjer som broadcast istedet for samtale - jamen så har man meget at lære. Så grådighed er ikke ødelæggende for sociale medier, men ødelæggende for virksomheder der er grådige på sociale medier =)

Jeg kan ikke helt følge din holding til måden brugerne benytter de forskellige værktøjer på internettet på. Der er nogen, som stiller værktøjerne til rådighed, men det er brugerne som fylder rammerne ud. Virksomheder er ikke bare onde deltagere uden ansigter. Det er mennesker af kød og blod, der skriver. Hvis deres indlæg ikke er interessante eller falder uden for den store masses normer, bliver de ignoreret. Eller deres omdømme udelægges, hvilket næppe kan være godt for forretningen, uanset hvor grådige, virksomhederne gerne vil være. Desuden er vi mange, der forsøger at lære meiderne at kende for at finde ud af, hvad de kan bruges til. Networking er i høj grad også til businessbrug. Grænsen mellem social hyggesnak og business networking, hvor det sociale absolut også er et vigtigt element, er ikke skarp.

Fra Randers
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:57

Grådigheden er ødelæggende, men for virksomheden selv. Fordi man har muligheden for at nå ud til en mange mennesker hurtigt og nemt, er det jo ikke ensbetydende med at man skal sende hvad man vil. På Facebook har virksomhederne mulighed for at komme i dialog med sin målgruppe. Det skal udnyttes, i stedet for at spamme dem med tilbud. Forbrugeren bliver resistent ligesom kakkelakkerne, eller direkte irriterede over strømmen af tilbud og andre salgstaler. Det resulterer bare i at forbrugeren forkaster virksomheden i stedet for at blive kunde.

Da Facebook er et socialt medie, har det muligheden for at blive benyttet som et PR værktøj. Man er i øjenhøjde med sin målgruppe og de skal have den gode information. Denne kunne være information, som målgruppen kan buge uden nødvendigvis at skulle betale ved kasse 1. Det handler om at opbygge troværdighed gennem informationen. Reklamen skal målgruppen nok finde på hjemmesiden i annoncerne osv.

Venlig hilsen

Daniel Delaney

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)