Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg går med en lille drøm om at starte webshop. Jeg har læst om flere muligheder for at komme igang, men jeg er på bar bund. Jeg har læst om de løsninger hvor man får et firma til at lave shoppen for én, som typisk koster mellem 7- 15.000 kr, og så et vidst beløb om måneden. Men jeg har dog også læst om Magento, som efter sigende skulle være gratis. Der er bare et problem, og det er at jeg har ikke forstand på hjemmesider og koder og alt det. Der er dog et firma, Pointe, som arrangerer Magentokursus som ca. koster 6500 kr., hvor man så får sin webshop med hjem. Men er der ellers nogen som kan give et råd om hvordan man selv kan komme igang uden at skulle have andre til at lave shoppen (især fordi jeg gerne vil spare pengene)?. Det skal dog være efter skabeloner, da jeg ikke har nogen teoretisk viden omkring opsætning af webshop mht. mersalg, product placement, farver og alt hvad man ellers skal tænke over.

For at sige lidt om shoppen så er mit produkt også min hobby, så man kan sige at shoppen kun er for min egen interesse og underholdning og pengene skal i starten være en sidegevinst men selvfølgelig noget som skal stige indtil det ligner en god indkomst.

Hvis der er nogen som vil give gode råd så på forhånd tak.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:38

Kim den nye:
Der er dog et firma, Pointe, som arrangerer Magentokursus som ca. koster 6500 kr., hvor man så får sin webshop med hjem. Men er der ellers nogen som kan give et råd om hvordan man selv kan komme igang uden at skulle have andre til at lave shoppen (især fordi jeg gerne vil spare pengene)?. Det skal dog være efter skabeloner, da jeg ikke har nogen teoretisk viden omkring opsætning af webshop mht. mersalg, product placement, farver og alt hvad man ellers skal tænke over.

Hmm en shop med hjem?! Betyder det at du så selv skal lave den?

Vi kan lave en Magento shop med unikt design inklusiv hosting og betalingsgateway (modtag bla. dankort) hele første år for kun 9.995,- (efterfølgende år er 2.000 for hosting og betalingsgateway), så hvorfor dog betale 6500 for selv at lave den?! (og så stadig skulle betale for hosting og betalingsgateway).

Hvis du vil vide mere om vores produkt kan du læse mere om dette her: http://getashop.dk

Hvis du gerne vil lære lidt mere om administrationen af Magento, kan jeg varmt anbefale følgende ebog: 

http://www.magentocommerce.com/support/magento-user-guide-book (koster kun 25$).

Tilmeldt 22. Jul 09
Skrevet kl. 21:44

ja man skal selv lave den. Idéen med det er vel at man så har lært at holde den vedlige. F.ek.s når det handler om mersalg så er det jo vigtigt at der er noget nyt på forsiden hele tiden plus de sidste sider inden købet. Så hvis man skal opdatere sin webshop hver dag med f.ek.s Magento så skal man vel også være sat ind i det 100%?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:49

Kim den nye:

ja man skal selv lave den. Idéen med det er vel at man så har lært at holde den vedlige. F.ek.s når det handler om mersalg så er det jo vigtigt at der er noget nyt på forsiden hele tiden plus de sidste sider inden købet. Så hvis man skal opdatere sin webshop hver dag med f.ek.s Magento så skal man vel også være sat ind i det 100%?

Hvis du allerede nu har truffet valget angående platformen, ville jeg købe e-bogen som jeg linker til i det ovenstående. Spring evt. de første par kapitler over som handler om den tekniske opsætning, det vil en evt. leverandør (så som undertegnede) typisk klare for dig. Så kan du fokusere på hvordan man administrerer produkter og selve shoppen.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 21:52

Opdatering hver eneste dag er voldsomt for en hobby webshop. Det vil blive svært at overholde, hvis du ikke har ønsker om at udvide din webshop yderligere. 

Ellers kan jeg anbefale, at du læser lidt rundt omkring ang. html opsætning og eventuelt prøver at sætte nogle enkle sider op. 

I tidernes morgen, da jeg skulle lære at rode med html / php brugte jeg step-by-step guidene på www.html.dk - Fungerede udmærket, men man skal dog i gang med noget praktisk erfaring før du lærer det. 

Jeg ville personligt mene, at det er sjovere at kunne ændre i webshoppen selv og især med henblik på optimering / opdatering af den ene eller anden slags af på webshoppen er det godt at kunne foretage rettelserne selv. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 22. Jul 09
Skrevet kl. 23:28

Ved du om Magento bruger samme koder som html-koderne?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 23:34

Kim den nye:

Ved du om Magento bruger samme koder som html-koderne?

Øhh dette spørgsmål forstår jeg ikke helt. 

Det er skrevet i sproget PHP og skriver html ud til browseren. Når du skal rette produkter og/eller sider kan du gøre dette med html eller bruge en "editor" som minder om denne på Amino som du skriver indlæg i (du ved med knapper til fed/kursiv osv).

Tilmeldt 22. Jul 09
Skrevet kl. 00:02

mange tak for de gode råd.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)