Hej .. Jeg prøver at starte mit eget firma inden for Entreprenør branchen .. Jeg var derfor ude ved en kunde hvor jeg skullelægge 50 KVM indkørsel og 60 KVM Terrasse.. da jeg så endelig kommer igang, og har lavet indkørselen mister vi et famili medlem, på baggrund af dette behøvede jeg et par dage under dynen. Efterfølgende vil han ikke udskyde det længere og afbryder arbejdet og vil have en anden til at lave det færdigt. Det godkender jeg eftersom jeg ikke syntes jeg har været fair overfor ham.
Men nu vil han sku ikke betalte for indkørselen, han påstår det er UTROLIG dårligt lavet og totalt forkerte fald, og at han måtte have hans "nye" anlægsgartner til at lave det om (Jeg ved det ikke er lagt om eftersom jeg har været forbi og se det, og kan se der ingen ting er ændret) .. Han prøvede med flere dårlige undskyldninger som at jeg jo os udskød projektet og jeg ikke dukkede op pga. døds fald og så vider .. under alle omstændigheder NÆGTER han at vil betale. 1. Hvordan står jeg ? 2. han kan da ikke bare få nogen til at lave mit arbejde om uden at bede mig lave det om først ? altså jeg skal vel have chancen for at lave det om, inden han tager kontakt til en anden for at få ham til at lave det om ? eller hvad ?
|
Det afhænger meget af hvad der er lavet af kontrakt/papir/aftale på det.
Hvis deadlines er beskrevet i en kontrakt, så skal du også have godkendelsen af udskydelserne på skrift, for en god ordens skyld.
Jeg vil anbefale dig at lade en jurist kigge på sagen, da jeg anslår at 50 m2 indkørsel koster et pænt beløb.
Som udgangspunkt vil jeg helt klart mene, at han skal betale for den del af ydelsen han har fået leveret. Han står jo ikke med et ubrugeligt produkt, men har rent faktisk fået leveret en indkørsel.
Hvis han påstår at indkørslen er dårligt lavet, får man så ikke sådan en "syn og skøns mand" ud for at vurdere det?
Hvis der rent faktisk er fejl, så er det svært at sende ham til inkasso.
Hvem har betalt for materialerne?