Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Han vil ikkebetale, står jeg skidt eller godt ?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ..

Jeg prøver at starte mit eget firma inden for Entreprenør branchen ..

Jeg var derfor ude ved en kunde hvor jeg skullelægge 50 KVM indkørsel og 60 KVM Terrasse..
Lig i perioden hvor han bestilte arbejdet havde jeg meget at lave og blev 2 gange forsinket pga. nogle haste sager fra et selskaber jeg samarbejder med.

Begge gange gik han med til at udskyde projekt med 1 uge ..

da jeg så endelig kommer igang, og har lavet indkørselen mister vi et famili medlem, på baggrund af dette behøvede jeg et par dage under dynen.

Efterfølgende vil han ikke udskyde det længere og afbryder arbejdet og vil have en anden til at lave det færdigt. Det godkender jeg eftersom jeg ikke syntes jeg har været fair overfor ham.

Men nu vil han sku ikke betalte for indkørselen, han påstår det er UTROLIG dårligt lavet og totalt forkerte fald, og at han måtte have hans "nye" anlægsgartner til at lave det om (Jeg ved det ikke er lagt om eftersom jeg har været forbi og se det, og kan se der ingen ting er ændret) ..

Han prøvede med flere dårlige undskyldninger som at jeg jo os udskød projektet og jeg ikke dukkede op pga. døds fald og så vider ..

under alle omstændigheder NÆGTER han at vil betale.

1. Hvordan står jeg ?

2. han kan da ikke bare få nogen til at lave mit arbejde om uden at bede mig lave det om først ? altså jeg skal vel have chancen for at lave det om, inden han tager kontakt til en anden for at få ham til at lave det om ? eller hvad ?

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 13:51

Det afhænger meget af hvad der er lavet af kontrakt/papir/aftale på det.

Hvis deadlines er beskrevet i en kontrakt, så skal du også have godkendelsen af udskydelserne på skrift, for en god ordens skyld.

Jeg vil anbefale dig at lade en jurist kigge på sagen, da jeg anslår at 50 m2 indkørsel koster et pænt beløb.
Som udgangspunkt vil jeg helt klart mene, at han skal betale for den del af ydelsen han har fået leveret. Han står jo ikke med et ubrugeligt produkt, men har rent faktisk fået leveret en indkørsel.

Hvis han påstår at indkørslen er dårligt lavet, får man så ikke sådan en "syn og skøns mand" ud for at vurdere det?
Hvis der rent faktisk er fejl, så er det svært at sende ham til inkasso.

Hvem har betalt for materialerne?

Tilmeldt 23. Jun 09
Skrevet kl. 13:55

Ja jeg mener os at det skal igennem en jurist før han må få andre til at lave det færdigt.

Han har heldigvis betalt for marterialterne, så det er da kun arbejder timers der er mistes.. jaaa det er 6000  excl moms cirka ..

Alle aftaler er lavet muntlig, det er sjældent man laver ngoet på papir i den størstelse der ..

Tilmeldt 23. Jun 09
Skrevet kl. 13:55

RETTELSE!!

Ja jeg mener os at det skal igennem en jurist før han må få andre til at lave mit arbejde om.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 14:38

I den størrelsesorden er inkasso desværre det eneste der kan svare sig. Men hvis der intet er på papir og han derudover har klaget over arbejdet, så får du svært ved at få succes med inkasso.
Kunden VED garanteret godt at du har en dårlig sag og at det er påstand mod påstand, og udnytter dette.

Har du talt med ham face to face? Ellers er det en god idé. Det er ofte sværere for kunden at være et svin, når man står ansigt til ansigt. (men nogle er jo eksperter i det)

I mine øjne bør du se det som om, at pengene ER tabt. Tag derfor ud og snak med ham og bliv enig om et passende beløb. Du burde jo have det fulde beløb (såfremt arbejdet er udført korrekt), men det er for sent, når du har så dårlig en sag.
Så vær glad for hver en krone du får ud af sagen.
Hvis I kan blive enige om 3000 kroner, så har du mistet 3000 kr. Men det er trods alt bedre end at fastholde de 6000 kr. og aldrig få en krone.

Du skal ikke give nedslag for at gøre ham tilfreds. Udelukkende fordi det måske kan give dig lidt af dine penge.

Hvis han er helt umulig at snakke med, så ville jeg personligt tage ud og grave hele skidtet op igen. Heldigvis er jeg ikke entreprenør, men jeg har hørt om lignende sager, hvor entrprnøren/håndværkeren "tager sit arbejde tilbage"
Det koster jo bare yderligere tid, men den slags folk trænger til en lærestreg.
(Jeg går selvfølgelig stadig udfra at du har lavet det korrekt, for ellers er sagen jo en helt anden)

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 14:42

jeg syntes ikke han skal tilbyde ham at betale 3000 kr, det er hele lortet uanset hvad...ellers kan han vel rive nogen sten op igen?????

rene

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:59

RBIsolering:
...ellers kan han vel rive nogen sten op igen?????

Det vil være tåbeligt.
Så risikerer han en hærværkssag oveni - og den sag vil han klart tabe.

Vejen frem er ansigt til ansigt konfrontation.
Jeg er helt sikker på, at kunden ikke har lov til at få arbejdet lavet om uden at skulle betale, med mindre der er indgået et forlig.

Få at vide, hvem der angiveligt har lavet arbejdet om.
Bed dem om en skriftlig redegørelse for, hvilket arbejde de har udført - hvis du gør dem klart, at det er i forbindelse med forberedelse af en retssag, vil de nok have lidt vanskeligere ved at lyve.

- igen er forudsætnignen, at du har gjort dit arbejde ordentligt. Sådan en sag har jo altid to sider, og det kan jo være, han har nogle reelle klagepunkter.

mvh Hans

Tilmeldt 23. Jun 09
Skrevet kl. 15:28

Tak for de mange gode svar, det er dejligt at få lidt støtte, ham her er sku ligeglad med om det er telefonisk eller face-to-face ..

Kan godt se en idé i at gå ned i pris for at få lidt, selvom det er mega træls.

Har han fået lavet mit arbejde om uden et skriftlig forlig har han jo trådt i lorten!

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 15:35

Iøvrigt: Hvis du ender med at acceptere en lavere betaling. Så aftal det ikke på skrift i første omgang.
Sørg for at få penge i hånden NÅR i aftaler det. For hvis han alligevel ender med ikke at betale, og du vælger at køre sagen videre, så er det jo dumt at han kun skylder dig det halve.

Men udfra din beskrivelse så har DU retten, men ingen beviser og dermed en ekstremt dårlig sag, som han uden tvivl udnytter.
Det lyder som om han er typen, som er fuldstændig ligeglad med inkasso og henvendelser fra advokat.
Så dine omkostninger ved at køre en sag vil langt overstige dit tilgodehavende.

Fremover bør du overveje ALTID at lave kontrakt. Også selvom det er "småpenge". For selv mindre beløb er sure at miste når man har leveret et stykke arbejde. (hvilket du jo oplever nu)

Tilmeldt 23. Jun 09
Skrevet kl. 15:38

Sådan en kontrakt skal vel udarbejdes af en advokat eller er der nogen af jer der ved hvilke oplysninger der skal stå derpå ?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)