Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deltagere til Netværks- & Investeringsgruppe

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger deltagere/medlemmer til en ny Netværks- & Investeringsgruppe.

Ideen er stadig på tegnebordet - konstruktiv feedback ønskes selvfølgelig.

Hovedeformålet med gruppen som skal bestå af 9-11 personer skal
være at hjælpe iværksættere med et lille kapitalindskud mod en andel af
virksomheden eller som direkte lån med anden sikkerhed.

Iværksættere strander ofte med deres ideer pga risikovillig kapital
ofte i størrelsesordenen mindre end 50.000.

Deltagerne som jeg søger til denne gruppe skal være villig
til at smide 10.000 i gruppen 8-12 gange årligt, som så skal
ud og arbejde hos diverse iværksættere.

Deltagerne skal være villig til at dele ud af deres erfaringer og kontakter
som hjælp til de iværksættere vi vælger at hjælpe.

Deltagerne skal være villig til at mødes ca. 1 gang om måneden og drøfte
nye ideer samt projekter.

Lad mig understrege at jeg IKKE selv søger kapital. Jeg deltager i gruppen på lige fod
med alle andre og indskyder selv samme risikovillige kapital.

Hvis denne gruppe kan få de nødvendige deltagere vil vi balancere med ca 1 mio
om året som risikovillig kapital.

Lad mig høre fra jer kære Aminoer med de skarpe tunger om min idé er helt i skoven
eller jeg rent faktisk her på Amino kan finde de resterende 8-10 deltagere.

Smid evt en mail til mig på pbl@adressehotel.dk

/Per

Tilmeldt 30. Dec 06
Skrevet kl. 11:58

Kan det passe at vi kun er 2 på hele Amino som har finanserne iorden samt ønsker at hjælpe nye projekter til verden..?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:11

Per B. Lauridsen:
Kan det passe at vi kun er 2 på hele Amino som har finanserne iorden samt ønsker at hjælpe nye projekter til verden..?

Det kunne jo være, at der var nogle af de andre krav som vi ikke kan opfylde!

Men ellers en fin ide!

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 12:28

Rigtig god ide og jeg ville gerne være med hvis ikke det var på grund af pengene. Har selv et projekt igang og det kan da være jeg kunne blive et investeringsprospekt i starten af 2010?

Held og lykke med ideen

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:33

Hej Per

Jeg syntes det er en genial ide, hvis jeg var på den side ville jeg også være med, jeg er nok mere bland de personer som skal "hjælpes" i gang men syntes stadig Per har fat i en god ide ikke kun til hvordan investorer kunne tjene penge men også hvordan andre kunne komme i gang, for uden tvivl går der små genier rundt som aldrig får muligheden.

Per B. Lauridsen:
Ideen er stadig på tegnebordet - konstruktiv feedback ønskes selvfølgelig.

Jeg vil da sige til dem som er her, jeg ikke opfatter det som om Per stiller krav men mere som et oplæg som skal debatteres internt i gruppen.

Held og lykke med det Per Yes

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Krogh:

Per B. Lauridsen:

Det kunne jo være, at der var nogle af de andre krav som vi ikke kan opfylde!

Men ellers en fin ide!

Er du for doven til at rejse til danmark en gang om måneden hehe Stick out tongue

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:49

Christian Senna:
Er du for doven til at rejse til danmark en gang om måneden hehe Stick out tongue

Præcis Christian! Det er sjovere at investere i noget, hvor man har fingeren mere med på pulsen.Så ja geografien spiller en stor rolle for en involvering i sådan et projekt.

Som sagt. Jeg synes Per's initiativ er både godt og spændende. Der er ingen tvivl om, at selv små midler kan hjælpe iværksættere langt.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:53

Jeg synes ikke 200.000 kr. er mange penge , det er jo hvad du vil bruge din penge  til , altså om du bruger penge til en bil eller investere i et firma

Da de flest der mangler penge går i banken , det vil sådan set sige i skal løbe den samme risiko som banker gør .

Dog ville jeg da gerne gå ind og købe andele i en anden virksomheder der er branche relatere , til mine produkter og f.eks. Ligge 100.000 kr. i markedsføring hjælp mod samarbejde , og imellem os og andel i den anden virksomhed

At investere i en Investerings pulje kræver enighed om hvilke projekter , i skal investere i mv

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Dec 06
Skrevet kl. 14:09

Mikael christiansen:

Jeg synes ikke 200.000 kr. er mange penge , det er jo hvad du vil bruge din penge  til , altså om du bruger penge til en bil eller investere i et firma

Da de flest der mangler penge går i banken , det vil sådan set sige i skal løbe den samme risiko som banker gør .

Dog ville jeg da gerne gå ind og købe andele i en anden virksomheder der er branche relatere , til mine produkter og f.eks. Ligge 100.000 kr. i markedsføring hjælp mod samarbejde , og imellem os og andel i den anden virksomhed

At investere i en Investerings pulje kræver enighed om hvilke projekter , i skal investere i mv

Hvor kommer tallet 200K fra..?

Tanken er at gruppen skal være et modsvar til de stædige banker. Selv da vi havde optur i Danmark kunne det være svært at få bare 50.000 i kassekredit til et projekt uden at banken kunne tage sikkerhed i bil eller fast ejendom.

Tilgengæld har vi nu set flere unavn-givne personer få enorme lån og kassekreditter kun fordi bankerne har kunnet
se guld i store mængder for enden af tunnelen - det har så senere vist sig at guldminen var tom - hvilket så bare
har gjort det endnu sværer for den lille iværksætter at etablere sig.

Vi vil se med andre øjne på projekterne og bruge vores brede erfaringer til at vurdere projektets potionale,
og yde "mikro" lån.

Gruppen skal netop være lille (9-11 peroner) så der hurtigt kan opnåes enighed. På længere sigt kunne det tænkes
at der bliver lavet flere af disse grupper fordelt over hele DK.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:50

200.000 kr. er mere end 10.000 kr. og en bil koster normalt derop ad , mange har disse luksus ting vil ikke droppe i deres bil f.eks. Og deres luksus i hverdag eller ligge pant i deres bil for kunne for at få et lån og derfor kan de ikke få flere lån i banker , i vil altså yde lån til folk der ikke vil tage risikoen fuldt ud , og yde ekstra ordinære lån til folk , der ikke tør give det en chance og droppe nogle luksus ting i livet.

Jeres risiko for tab er stor på den måde i har opstillet det , mikro lån kræver i sætter jer godt ind i hver enkelte projektet og dette er arbejde er meget tidskrævende , ellers bliver det er måske mest , lån imellem venner som man stoler på ?

At lave en risiko beregning er både svært for jer og bankerne , vil i have løbende penge til at investere videre i andre projekter vis pengene tabes , eller vil dem der investere tage den risikoen det kræver som bankerne laver ?

Jeg synes som helhed det er en god ideen men med store risikoer momenter , som jeg ser det

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)