Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3d tegneprogram.. SØGER

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er stadig ikke meget for at være præcis :o)

Er det kunderne, som skal kunne designe nogle fastlagte 3D modeller på din side? Eller er det et program, som de skal hente ned på deres egen maskine?

Hvis det er noget, der skal være online, kan du måske overveje PaperVision3D til Flash. Dette er dog ikke et program, men nogle ekstra klasser, som man kan programmere 3D med i Flash.

Du kan hitte nogle eksempler på, hvad du kan lave med PaperVision3D på http://blog.papervision3d.org

... og så selvfølgelig mit eget lille GreenPeace spil ;o)

Fra København
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 12:17

Heh.. nej det er jo en ide jeg har. er jo ikke ude efter at få den stjålet :)

ej men som du selv spørger om .. det er et program som skal ligge til fri downloading på en hjemmeside.. lidt alla google sketchup.. det skal bare være ENDNU lettere at finde rundt i..

plus du kun kan designe en ting.. ikke både et hus og have og bil osv... kun en eneste ting skal være muligt at tegne..

så i princippet er det google sketchup man tager udgangspunkt fra.. og så fjerner du en masse og tilføjer lidt andet og wupti så har vi det vi skal bruge.. og hvad det så vil koste og hvor lang tid det tager. ???

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:24

Hvis det skal være meget simpelt, hvorfor så ikke lave det online?

Det kommer selvfølgelig an på hvordan den ting, som kunden skal modelere, ca. skal se ud; men umiddelbart lyder det ikke som om, det er en voldsom stor process kunden skal igennem?

Jeg kan give dig et hint om hvorvidt det vil være muligt at lave i f.eks. Flash, hvis du sender mig en PM med flere detaljer - jeg skal nok lade være med at stjæle din idé eller tale om den "nede på gaden" :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:24

Arkitekt:

Jeg vil da påstå jeg arbejder professionelt med 3D, men har altså ikke taget flere års uddannelse i det Wink

Og når man kan det ene program, lærer man rimeligt nemt det næste...

Nu tænkte jeg også mest på folk i animationsbranchen og lignende... Vil ikke give dig helt ret mht. indlæringen i 3D - men igen, det afhænger jo også rigtigt meget af hvor meget af programmet man skal kunne...

Du nævner SketchUp som et godt program, men det er jo stortset kun til arkitektur... Det er tæt på elendigt til produktdesign og animation er ikke engang en mulighed. Men til det rette formål er det jo genialt - som alt andet google laver :)

Snakker man om 3D der skal være fotorealistisk, eller som skal animeres så er Autodesk Maya nok det bedste på markedet. Så er der 3D max, der også er meget godt, men det er faktisk blot en lettere version af Maya, der er rettet mere mod spil verdenen..

Til produktdesign og arkitektur er Autocad meget brugt, men jeg vil mene at SolidWorks 3D er det absolut bedste, da det kan beregne en masse ting selv (brudstyrke, temperaturfordeling, flow osv.)

Så at SketchUp er det bedste 3D program er mildt sagt en overdrivelse :)

tjek f.eks de her fil:

MAYA:   http://hani.vox.com/library/video/6a00c2251d272af21900c22527c12e8fdb.html

SolidWorks analyse værktøj: &feature=related">

&feature=related

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:34

Wellejus:
Snakker man om 3D der skal være fotorealistisk, eller som skal animeres så er Autodesk Maya nok det bedste på markedet. Så er der 3D max, der også er meget godt, men det er faktisk blot en lettere version af Maya, der er rettet mere mod spil verdenen...

Den evige kamp, som vist mest bunder i smag, behag og tilvænding Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:36

Jammen så er vi bare uenige på rigtig mange punkter Wellesjus

Læs det blogindlæg jeg linkede til, så forstår du.

Jeg laver altså også animationer Big Smile

SketchUp er nemt, gratis, lært i løbet af få øjeblikke. Til det beskrevne formål, klart anbefalelsesværdigt - men nu er der jo kommet flere oplysninger, så det er irrelevant.

SketchUp eksporterer det til alle de nævnte programmer, hvilket man selvfølgelig anvender når man skal mere end tegne en dims.

Jeg er uenig i, at det primært dur til arkitektur. Synes det lyder uoplyst.

Pudsigt nok, anvender ingen jeg kender Solid Works...

Ligeledes er animation altså ikke et fuldtidsstudie i programkendskab Geeked

Det bliver en diskussion om hvad du ved og hvad jeg ved - så jeg holder her. Men håber det står lysende klart, at jeg ikke bliver opfattet korrekt, og tillagt både meninger og intentioner jeg ikke har.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48

PeterOM:

Wellejus:
Snakker man om 3D der skal være fotorealistisk, eller som skal animeres så er Autodesk Maya nok det bedste på markedet. Så er der 3D max, der også er meget godt, men det er faktisk blot en lettere version af Maya, der er rettet mere mod spil verdenen...

aaarh mon dog hehe - Selvfølgelig er det noget med hvad man er vandt til, men Sketchup er slet ikke i samme klasse som de programmer jeg nævner..

Det er nok også derfor at Sketchup koster 3.000 og Maya koster 30.000 og Solidworks koster helt sikkert mere end Maya...

Men jo "smag, behag og tilvænding" OG branche

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 13:49

Jeg forstår det sådanne at du ønsker at få udviklet dit eget software, til at tegne 3D i. Det kan vi godt lave for dig, men du skal være klar med pengepungen. Hvis du er det, så skriver vi en NDA (hemlighedsaftale) og så kan vi snakke mere om det. Skriv til mig på Thomas@aboutweb.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:56

Wellejus:

PeterOM:

Wellejus:

aaarh mon dog hehe - Selvfølgelig er det noget med hvad man er vandt til, men Sketchup er slet ikke i samme klasse som de programmer jeg nævner..

Det er nok også derfor at Sketchup koster 3.000 og Maya koster 30.000 og Solidworks koster helt sikkert mere end Maya...

Men jo "smag, behag og tilvænding" OG branche

Jeg mente udelukkende kampen mellem 3D Studio MAX og Maya.

Hælder selv til 3DS, men det er nok fordi jeg havde en dårlig lærer dengang jeg skulle lære Maya, og da jeg skulle lave et selvstudie i 3D valgte jeg derfor 3DS.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:41

PeterOM:

Jeg mente udelukkende kampen mellem 3D Studio MAX og Maya.

Hælder selv til 3DS, men det er nok fordi jeg havde en dårlig lærer dengang jeg skulle lære Maya, og da jeg skulle lave et selvstudie i 3D valgte jeg derfor 3DS.

aaaarh okay - ja der ligger det lidt tættere. Maya er meget kompliceret og ikke voldsomt nemt at komme igang med selv. Min underviser sagde at Maya (programmæssigt) er 4x større end 3Dmax - så der må være gemt nogle funktioner rundt omkring hehe.

Jeg har selv arbejdet med 3D max tidligere (selvlært) og synes faktisk det var okay nemt at overskue. Men efter et halvt års uddannelse udelukkende i Maya 3D har jeg fået øjnene op for alle de vilde ting det program kan... men man skal jo uddanne sig i 3 år mere før man kan gør fuldt brug af det! Så jeg har kun lige skrabt overfladen må man sige..

Nå - er bange for at vi kom lidt off-topic :) Håber at der kom noget relevant viden ud af det alligevel 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)